1e heli, hk450 v2 en setup

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door ornithos, 11 apr 2011.

  1. ornithos

    ornithos

    Lid geworden:
    4 nov 2006
    Berichten:
    225
    Hallo allen,

    Het is voor mij weer een tijdje geleden dat ik op het forum actief ben.
    Ik kan al enige jaren goed modelvliegen (you can do 3d!) en nu wil ik er graag iets anders voor erbij (lees uitdaging!).

    Ik dacht aan een helikopter zodat ik o.a. thuis ook een beetje kan vliegen (rond-hooveren in tuin enz). Wat is een leuke budget heli, waarmee ik ook kan vliegen op de vliegclub als ik later meer ervaring heb. (en het liefst een heli waarmee je bij een beetje wind ook nog kunt vliegen.

    Mijn idee, de hk450 v2
    hk450 v2 @ hobbyking (onder de 22 euro dus geen invoerrechten:D!)
    met de setup:
    motor:TP 450-Size 2415-07T Brushless Heli Motor 3850kv
    TURNIGY TRUST 55A SBEC Brushless Speed Controller
    Hobby King 401B AVCS Digital Head Lock Gyro
    3x hxt900
    Corona Synthesized Receiver 6Ch 35Mhz (v2)
    Turnigy 2200mAh 3S 35C Lipo Pack
    (totaal 115Dollar exc verzendkosten)


    Is dit een goede setup voor deze heli, en voldoet deze heli aan mijn eisen denken jullie?

    Alvast bedankt!
    Ornithos
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik heb geen idee, en omdat dit het FP/Coaxiaal forumgedeelte is, vind ik het vreemd dat je topic hierheen is verplaatst. Een HK450 is een CP heli, nietwaar? :confused:
     
  3. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Onder de 22 euro?, helaas moet je de verzendkosten mee berekenen in het bedrag.
    Dat word zoiezo invoerrechten betalen!
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    En de discussie over Hk, copterx en andere align klonen zijn al erg ver uitgemolken en tot vervelens toe gevoerd...

    Als je zoekt, kom je de bijzonderheden aan die hk redelijk snel tegen..

    Verder, voor dat bedrag geloof ik niet dat je jezelf een bult kunt vallen.
    Alles in verhouding, een heli waarvan ik weet dat hij langere tijd heel blijft zit zo aan de 3 a 400 euro, nog exclusief de batterijen..
    En dan doe je nog niet eens duur
     
  5. Koen Vloeberghs

    Koen Vloeberghs

    Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Berichten:
    176
    Locatie:
    Perk, Belgie
    Zou die HK gewoon bestellen hoor, en vervang de assen, gears, dempers en eventueel na verloop van tijd de rollementen door align en je hebt een prima budget-helikopter.
     
  6. ornithos

    ornithos

    Lid geworden:
    4 nov 2006
    Berichten:
    225
    Naar mijn mening is dit toch ook een CP heli?XD


    Volgensmij hoeft dat niet hoor:p,
    Belastingdienst
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2011
  7. ornithos

    ornithos

    Lid geworden:
    4 nov 2006
    Berichten:
    225
    Ik zal eens gaan zoeken naar deze discussies, maar welke "bijzonderheden" kom je redelijk snel tegen? Is dat dat er eens een keer een tandwieltje moet worden vervangen of zo? Want ik was van plan om 2 kits te bestellen, 1 voor reserve onderdelen.


    Wat bedoel je hiermee koen, moeten deze meteen worden vervangen of op het moment dat ze scheef/ slecht zijn? (assen, gears, dempers)

    Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2011
  8. hance

    hance

    Lid geworden:
    17 nov 2010
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Geraardsbergen (BE)
    Verwacht je inderdaad maar aan invoerrechten. Ik heb er 10 EUR bovenop betaald.

    Check ook de express delivery, dan heb je die op een week tijd en het kost niet veel meer dan de standaard verzending wegens groter paket. Lipo kan je verzending wel vertragen (over zwitserland edm). Sowieso geen backorder in zelfde bestelling plaatsen. Ik zie dat die motor in backorder is bijvoorbeeld.

    Dan over je keuze van componenten:

    Gyro niets op aan te merken. De iets goedkopere mini MEMS heeft als nadeel dat deze enkel werkt icm digitale servo en dan nog kieskeurig is ook.

    Je hebt wel 4 servo's nodig. Ik gok dat je deze 3x HXT900 op de swash wilt gebruiken? Om te beginnen is een HXT900 op staart goed genoeg. Op termijn mss een digitale daar. Als je de servo's open maakt kun je ze monteren zonder het frame te demonteren.

    Lipo kun je eventueel nog een iets lagere C rating nemen om te besparen maar 35C is wel zo interessant. Je zal snel een 2de pack willen hoor ;-).

    ESC kun je eventueel goedkoper vinden. De HK 40A bijvoorbeeld stond tijdje terug nog 10 USD, is onlangs iets opgeslaan. Deze is programmeerbaar voor soft start edm. Is aan de zware kant maar anders niets op aan te merken. Wel in BK zie ik nu net :(. De SS series werken ook maar daar kun je niet veel aan programmeren. 40A is iig wel genoeg en daarmee bespaar je wel gewicht.

    Als motor heb ik zelf deze op een HK450 v2 Turnigy E500, zeer licht maar wel iets te hoog kv. Ideaal met kleinere pinion. Komt overigens met connectors en pinion. Prijs vergelijkbaar met jouw keuze en em is nu in stock ;-).

    Vergeet ook niet spares bij te bestellen. Denk aan tail unit, extra rotor blades, tail blades, tail boom, tail fins, landing skid, stabilizers, ... Zelf vind ik de grijze tail unit die standaard met deze V2 komt trouwens niet goed. Daarop zitten metalen spacers en deze verslijten zeer snel. De zwart plastieken tail unit van de v1 vind ik dan veel beter. Zelfde verhaal van skids. De standaard skids zijn fragieler dan de spares. Veel van m'n spares haal ik trouwens van v1 versie, enkel kop niet.

    Een leuke betaalbare canopy die je er zo op kunt monteren mits je 2 nieuwe gaten boort is deze canopy van de GT versie.

    Heb je de juiste tools al? Je hebt een engelse maat hex nodig! Vlieg tot je deftig kunt hoveren zeker ook met een trainingskruis ;-).
     
  9. ornithos

    ornithos

    Lid geworden:
    4 nov 2006
    Berichten:
    225
    Heey,

    Super bedankt! Mooi duidelijk.
    Maar ik heb nog een aantal vraagjes:
    -is het niet handiger om een 2e kit voor spare-parts te bestellen?
    -@hance, is die 10 euro totaal of komen daar ook inklaringskosten enz bij?
    - wat is het verschil met de v2 en deze: hk450 10 dollar:p (behalve dat ik een canopy (70 cnt, rotorblades en een gear (1 dollar toch) moet bijbestellen?
    - Enig idee hoe lang het duurt voordat de heli's weer leverbaar zijn? (backorder nu)
    - en krijg je voor dit geld een beetje leuke kwaliteit waar je veel plezier aan kunt hebben?

    Alvast bedankt!
     
  10. raptor 1960

    raptor 1960

    Lid geworden:
    4 mrt 2009
    Berichten:
    212
    Locatie:
    Limburg
    Nee, je krijgt geen kwaliteit voor dat geld.Dat kan ook niet natuurlijk.
    Die spullen van Align zijn geen upgrdes maar noodzakelijke aanpassingen
    om die heli langer dan tien minuten aan het vliegen te houden.Van de originele onderdelen is vaak binnen die tijd al wat afgebroken.:(
     
  11. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Ik vlieg al heel lang met mijn HK450 zonder Align parts.
    Wekt perfect.

    Zoiezo handiger, mocht er in 1 kit iets niet goed zijn.
    Zo was bij mij het schroefdraad van een flybar niet goed ( een flybar wil je zoiezo op voorraad hebben liggen ).
    Ook koop je beter genoeg spares erbij, en carbon fiber tail boom ( voor veiligheid ).

    Mischien dat je over een half jaar je heli kompleet binnen hebt.
     
  12. hance

    hance

    Lid geworden:
    17 nov 2010
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Geraardsbergen (BE)
    - 2de kit v2 is duurder dan de voornaamste spares.
    - 10 eur was voor douane. Inklaring idd. Had jou verkeerd begrepen.
    - die v1 heeft meer plastiek. Rotorkop bv ook en dat is nadeel. Andere elementen in plastiek is eeerder voordeel als beginner omdat die buigen of breken maar geen andere elementen belasten. Of toch minder. Metaal geeft gewoon door = meer schade.
    - v2 komt reglmatig terug in stock. Die hebben ze ook in DE warehouse trouwens. De v1 heb ik al lang ni meer in stock gezien. Die is ideaal ipv spares.
    - kwaliteit is bedenkelijk. Je krijgt niets van handleiding dus als dit je eerste build is zul je wel ff zoet zijn om uit te vissen wat waar moet. Zelfde met configuratie van swash mix enz. Eens in elkaar vliegt t ding wel goed. Zeer stabiel. De geleverde rotor bladen zijn zwaar en in mijn geval zelfs krom = onbruikbaar. Ook kan je main gear krom zijn enz. Maar mits de juiste spares dus wel waar voor je geld.
     
  13. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Punt is de kwaliteitscontrole..

    Blijkbaar heeft 1 persoon die heeft gereageerd geen problemen ondervonden, de meesten die ik heb gelezen wel..
    Daarom zei ik ook, alles naar waarde.

    Een nieuwe auto van 3000 eur kun je ook niet van verwachten dat hij het 15 jaar zonder problemen volhoud
     
  14. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Oh, sorry, ik heb zelf de 10 dollar kit.
    Over de V2 kit kan ik niets zeggen.
     
  15. Koen Vloeberghs

    Koen Vloeberghs

    Lid geworden:
    12 mrt 2010
    Berichten:
    176
    Locatie:
    Perk, Belgie
    Die moetje gewoon gelijk vervangen want die van HK zijn bagger. Maar eens je dat hebt gedan kan je er en lekker strakke heli van maken. (Het onderstel van HK kan je ook best vervangen, dat breekt nl al als je er te hard naar kijkt ;-) )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  16. ornithos

    ornithos

    Lid geworden:
    4 nov 2006
    Berichten:
    225
    Oke, wat ben ik dan ongeveer kwijt aan die align parts? 10/20/40 euro?

    En als ik dat vervang heb ik dan echt een leuke heli waar ik later ook 3d mee kan vliegen? (mocht het zover komen:p)
     

Deel Deze Pagina