probleem met starten

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door mark_nl, 26 apr 2011.

  1. mark_nl

    mark_nl Guest

    ik heb een tijd geleden mijn HPI Nitro rs4 trt 3 evo+ uit elkaar gehaald, en opnieuw in elkaar gezet. maar nu heb ik een probleem.. telkens als ik mijn auto start geef hij gelijk volledig gas. ik heb al wat aan de servo zitten klooien maar het helpt niets.

    gr. mark
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Trek het luchtfilter eraf en controleer de opening tijdens het gas geven zonder dat de motor gestart is. Daar moet die netjes van bijna gesloten (tegen de eindstop aan) tot geheel open gaan.
     
  3. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Heb je met het uit elkaar halen toevallig ook het servo heveltje eraf gehad? Zoja heveltje even eraf halen dan de zender aan en dan de ontvanger, de trim van het gas op je zender op nul/neutraal nu monteer je weer je heveltje terug op de servo. Goed opletten dat met het terug duwen van het heveltje de carb gesloten is.
     
  4. mark_nl

    mark_nl Guest

    hoe zet je de trim op nul/neutraal?? (ik weet nog niet zoveel van me auto ook al heb ik hem al 4 jaar maar ik wil er nu meer mijn hobby ervan gaan maken.. en nog een vraag. telkens als ik mijn auto op zijn kant houd zodat mijn uitlaat op de grond ligt, loopt er steeds een donker grijze vloeistof uit mijn motorblok.

    alvast bedankt
     
  5. The_panda

    The_panda

    Lid geworden:
    22 jan 2011
    Berichten:
    170
    Locatie:
    muizen
    op je zender staan normaal 2draaiknopjes de th (gas dus) draai je helemaal naar rechtsdan staat deze op neutraal

    de vloeistof kan komen omdat deze de laatste rit rijker liep (dus teveel olie) en die zat nog in je uitlaat

    rob
     
  6. mark_nl

    mark_nl Guest

    moet dat knop helemaal rechts zijn?
    ik dacht dat ie in het midden moest zitten.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Waarom maken ze draaibare knopjes als je denkt dat ze vast in het midden moeten staan?
    Die draaiknopjes zijn een soort van correctie instellingen als je het bij de servo's niet netjes in het midden kunt krijgen.

    Kortom, met die knopjes moet je het juiste middenpunt opzoeken.
     

Deel Deze Pagina