Sebas' HPI Baja 5B SS

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Sebazzz, 18 apr 2010.

  1. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288
    Volgens mij moet je geen enkele uitlaat dichtkitten! Krijg je hem er toch niet meer fatsoenlijk af. Ik ken deze uitlaat niet, maar moet standaard toch gewoon afsluiten! Anders effe leverancier raadplegen. Of een siliconen mof met 2 slangenklemmen eroverheen. Zijn bij elke Rc winkel te verkrijgen.
     
  2. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Ik zag het, wrijf het er maar in ;)

    Ik zal even kijken wat anderen met deze uitlaat gedaan hebben, voorzover ik weet is het een bekend probleem dat deze uitlaat lekt in het midden.
     
  3. kenobi

    kenobi

    Lid geworden:
    8 okt 2009
    Berichten:
    521
    Locatie:
    zuid holland
    het los halen van je uitlaat is geen problemen met die loctite.
    en als ik het zo hoor denk ik dat je uitlaat flens niet helemaal recht is.
     
  4. THE BAJA BROTHER

    THE BAJA BROTHER

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    35
    Mooie deal voor €720,-! Misschien heb je belang bij het volgende:

    <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  5. Tiemen

    Tiemen

    Lid geworden:
    16 nov 2007
    Berichten:
    468
    Locatie:
    Genemuiden
    Mss heb ik er wel belang bij, met name de Vertico Clutch!
    Stuur me maar een pb met je prijs!
     
  6. THE BAJA BROTHER

    THE BAJA BROTHER

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    35
    Pb verzonden...
     
  7. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Heel leuk maar het komt voor mij een beetje uit de lucht vallen..



    Even voor de duidelijkheid: Het gaat dus om de verbinding in de uitlaat zelf, niet tussen de cylinder en uitlaat. Het lekken is een bekend probleem, zo heeft een andere Baja-rijder het opgelost:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  8. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Vandaag wilde ik weer verder gaan met het inrijden van het blokje.
    Toen ik de vorige keer in ging rijden viel aan het eind het signaal steeds weg.
    Ik dacht dat dit na het volladen van ontvanger en zender accu's wel over zou zijn, maar helaas.

    Bij een bepaald toerental (ongeveer half gas) valt het signaal helemaal weg en grijpt de killswitch in. Pas als ik de ontvanger uit en aan zet werkt alles wel.

    Ik heb nog een ontvanger over en zal kijken of het helpt om die erin te zetten.
    Wel vreemd dat dit probleem zich voor de revisie nog niet voordeed, en nu alleen boven een bepaald toerental.
     
  9. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288
    Wat voor zender heb je? Dit euvel heeft volgens mij niets te maken met je motortje. Alleen als je met FM of AM rijdt. Ligt vaak aan kabelbreuk van accu naar ontvanger of vervelend stekkertje.

    Wat je uitlaat betreft ben je gelijk dit systeem lekt altijd bij de meest uitlaten verkopen ze er een ciliconen mof met 2 slangenklemmen bij. Kijk even bij de webshops onder uitlaten daar kun je ze zeker los bestellen. Kan gewoon in NL.

    Die clutch carriër en gevalletje voegt volgens mij niks toe als je al een alu. koppelingsklokhouder hebt.
     
  10. Predator-X

    Predator-X

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Enkhuizen
    Zitten de stekkertjes van de stopknop wel lekker op de contacten van de ontstekingsspoel? want die heb je namelijk los gehad met de revisie.
    Probeer ander ff een nieuwe stopknop als je die hebt liggen.
     
  11. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    De stopknop zou het niet aan mogen liggen lijkt me, ik kan ook niet meer sturen of gas geven als het probleem zich voordoet.
    Ik ga morgen als ik tijd heb ernaar kijken.
     
  12. Predator-X

    Predator-X

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    391
    Locatie:
    Enkhuizen
    Dan grijpt dus de Failsafe in en niet de killswitch, dit ligt zoals fast wil al zegt aan de zender of electronica in de auto.
     
  13. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Als de failsafe in zou grijpen zou de motor niet uitvallen en zou de auto op de rem gaan.
    De motor slaat juist af en de auto rolt uit.
     
  14. kenobi

    kenobi

    Lid geworden:
    8 okt 2009
    Berichten:
    521
    Locatie:
    zuid holland
    heb je een killswitch op je motor?
    want dan leg het aan de aansluiting van je batterij.
    als je killswitch geen stroom krijg van je ontvanger slaat die uit. en dan zal je ook je failsafe niet gaan werken om dat je geen stroom meer heb op je servo's.

    ik heb zelf eens gezien bij iemand, die dat probleem had.
    dat onder het rijden de stekker los ging en de servo vol gas bleef staan vol tegen een boom.
    gelukkig had die geen schade maar dat had heel anders kunnen aflopen.
     
  15. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Ik heb inderdaad een killswitch op mijn motor zitten.
    De failsafe op mijn ontvanger is uitgeschakeld omdat de killswitch anders niet werkt. Als de failsafe in zou grijpen denkt de killswitch dat er nog steeds ontvangst is en blijft je motor draaien.
     
  16. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Net even naar industriegebied gereden om de Baja te testen, maar ik kon vrijwel gelijk weer inpakken want het probleem blijft.
    Zou het kunnen dat de gasservo te veel stroom vraagt bij meer dan halfgas en de ontvanger er daardoor mee ophoudt?
     
  17. kenobi

    kenobi

    Lid geworden:
    8 okt 2009
    Berichten:
    521
    Locatie:
    zuid holland
    een servo gaat niet in één keer meer stroom vragen.
    en als ik het zo hoor gaat de ontvanger niet uit, want dan had ook je motor uit gegaan.
    om dat je killswich een magneet relais is, als die geen stroom krijgt gaat die uit, dus ook de motor.
    dus er is niks met de accu aan de hand.

    de failsafe heb je niet ingeschakeld dus die kan het ook niet zijn.
    wat voor een zender heb je iegelijk een 2,4GHz toevallig, probeer eens op nieuw te binde met je bind plug.

    en als dat niet werkt zou ik alles uit je auto halen en deel voor deel testen, droog.
    gewoon je ontvanger neerleggen met één servo er in verder niks en dan weglopen tot die het niet meer doet.

    succes.
     
  18. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Mijn motor valt ook uit, de ontvanger doet niets meer maar het lampje van de killswitch knippert wel dus er staat nog spanning op.
    Het is een Traxxas 2.4GHz systeem. Ik denk dat ik de volgende keer de oude servo's terug ga plaatsen om te zien of het aan de servo's ligt.
     
  19. kenobi

    kenobi

    Lid geworden:
    8 okt 2009
    Berichten:
    521
    Locatie:
    zuid holland

    dat kan je idd altijd proberen misschien dat het werkt.
    je moet toch even wat testen uitvoeren om er achter te komen waar het fout gaat.

    mocht je er nou echt niet uitkomen, kan je altijd een keer langs komen bij me.
    dan kijken we er samen na. stuur me dan maar een PB

    groet
     
  20. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Bedankt voor het aanbod ;)
    Ik ga er hopelijk komend weekend weer naar kijken en laat dat weten of het gelukt is.
     

Deel Deze Pagina