Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door amateur, 5 okt 2010.

  1. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Met de nieuwe OS carb en koelkop precies?
     
  2. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Net motortje precies ja.
    Lijkt idd veel op mijne OS speed...
     
  3. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    k heb net een oude (GRP based) ninja ingereden. heb nog niet echt de goesting om een andere te halen :p
     
  4. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Dat hoeft ook niet, zelfs de oude ninja is een net motoertje :D.

    Ik heb net de OS ingereden, al gaat dat met een OS pokkesnel :p.
    Heeft nu 2 litertjes gehad en rijdt geweldig goed...
     
  5. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Die Ninja voldoet wel. Laatste keer dat ik ermee gereden was de buggycup in mach one. Smorgens wat motor problemen gehad, maar ik kon blijven rijden. Motor sloeg niet af dusja. Voor de 3e quali de motor goed gekregen en toen heeft ie de hele dag goed gereden. Kon zelfs safe tanken op 8min denk ik, al heb ik het bij 7 - 7:30 gehouden die dag.
    Ik was met die motor eerste in de hobby classe. De 2 andere rijders reden met een OS speed en een OS max .21.
    Ik had dus zeker geen klachten met die motor op mach one.

    Ondertussen ligt er een OS speed klaar voor mij die ik na de examens ga ophalen :D De ninja ga ik dan gebruiken als reserve motor.
     
  6. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Is de meegeleverde spur van de Mugen MBX-6 ECO nou plastic of staal?
    Is deze uitwisselbaar met de brandstof versie?
     
  7. rbs

    rbs

    Lid geworden:
    7 aug 2007
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Schiedam
    Hij is std plastic. En ja die is uitwisselbaar met de brandstof versie. Alles is exact hetzelfde kwa afmetingen.

    Bij de eco zit een 44T en 46T plastic spur
     
  8. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
  9. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
  10. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Waarom wil je het plastic spur op een brandstof wagen Leonardo? Je kunt het proberen, maar ik heb al ergens anders gelezen dat het sneller zou stuk gaan op een brandstofwagen door de hete temperatuur van de clutch en flex in het chassis.
     
  11. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Nee ik wil juist een stalen spur op m'n (nog te ontvangen) Eco. Ik ging gisteren nog een bestelling plaatsen maar tijwfelde of dit ging passen.
     
  12. Speedhouse

    Speedhouse

    Lid geworden:
    6 sep 2010
    Berichten:
    30
    past perfect op de Eco hoor, heb er toevallig ook eentje klaar voor mezelf. Net hetzelfde als de nitroversie.
     
  13. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    ha goed om te weten, thanks.

    Zijn er nog meer dingetjes die ik gelijk mee kan bestellen? Het lijkt er op dat veel onderdelen van Mugen uitwisselbaar zijn he?
    Op mijn RC8 zat al een stalen spur en sindsdien heb ik nog niks hoeven vervangen behalve de verroeste schroefjes voor RVS schroefjes. De lagers zijn ook nog goed.

    Hebben jullie al een mooie lagerset gevonden behalve die gruwelijk dure keramische set van ACER? Ik heb ze het liefst van RVS aangezien ik meer een basher ben.
     
  14. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Waarom zou je een stalen spur op je eco willen als ik dat mag weten :)
     
  15. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Omdat ik niet op circuits rij. Ik vraag iets meer van de auto dan gemiddeld (althans, blijkbaar). Ik Bash ermee en met behoorlijk wat vermogen ook. Dus dan strip je nog wel ens wat. Al mijn auto's hebben stalen tandwielen. mod 1 of 32P. Maar die plastic spurs van Mugen zijn wel sterk dus?
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2011
  16. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Mijn stalen spur op mijn Vorza versleet veel sneller als dit 'plastieken' op de eco hoor :)
     
  17. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Of ben je gewoon beter gaan rijden? :rolleyes:
    Nou we gaan het zien. Die Mugen stalen spur is precies 2x zo duur als die van Associated dus ik sta niet te springen om 'm te kopen eigenlijk.
    Ze lijken trouwens wel verdomd veel op elkaar qua pasvorm. Je zou bijna denken dat ze uitwisselbaar zijn....

    Asso spur
    [​IMG]
    Mugen spur
    [​IMG]
     
  18. Speedhouse

    Speedhouse

    Lid geworden:
    6 sep 2010
    Berichten:
    30
    ik heb nog geen enkele plastic spur zien terugkomen hoor ... en er zijn er toch een behoorlijk aantal in de omgang :cool:
     
  19. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Laat ons zeggen dat er met sommige tegenwoordig bitter weinig mee gereden wordt om bekende redenen ;).

    Maar idd, mijne eco heeft er toch al de nodige kilometertjes opzitten. Bij no-nitro alleen was dit al 40km en daar is eigenlijk nog niks aan te zien...
    Dus in totaal is dat toch al een paar honderd kilometers.

    Het nadeel aan de plastic spur is dat die zo gruwelijk stil is :p.
    Maar zelfs met stalen spur op een knalgele truggy horen/zien ze hem nog niet afkomen, he Bjorn :cool:.

    Volgens mij gaat de spur ook lang mee omdat je de motor gewoon niet scheef kan zetten, deze staat namelijk op een soort rail. Erg makkelijk systeem om de gearmesh af te regelen.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2011
  20. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Mij niet bekend, welke redenen?

    Ik ga het even aanzien met die spur.
     

Deel Deze Pagina