Hoe vaak ben jij al gecrashed??

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door thijmenj, 7 jun 2011.

  1. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Moet je niet gaan crashen zoals ik dat doe, dat kost je gauw een receiver voor de Pro;) Daar moet je mij voor heten om deze zodanig te crashen dat de receiver gedag zegt. Velen hebben hier geen last van. Moet er wel bij vermelden dat ik hier goed mee aan het raggen was, zowel binnen als buiten:D
     
  2. I B Aces

    I B Aces

    Lid geworden:
    10 sep 2010
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Amersfoort
    Oei.....

    Robbe Nano arrow, vaak, weinig schade, 1x flybar afgebroken.

    Belt CP v2, vaak, geen grote schades wel veel onderdelen.

    Copterx 250 se, 3x, geen grote schades, laatste keer met de f3c fuselage die heel gebleven is.

    Trex 450 sport, 4x, the usual onderdelen behalve de laatste waarbij hij in de modder terecht kwam en voor het eerst een metal gear servo gestript was.

    Atom 500, nog niet en wil ik graag zo houden ;) (knock on wood)

    Gelukkig nog nooit gecrashed door falende electronica of door afbrekende delen dus eigenlijk allemaal brain farts / dumb thumbing (hmm op zich geen beste conclusie)
     
  3. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Hoevaak ik ben gecrashed heb ik niet onthouden.
    De lessen die ik heb geleerd heb wel.

    1 : Niet stoer doen voor anderen.
    2 : Geen moves doen die je nog niet kunt.
    3 : Niet dicht bij de grond met wind.
    4 : Schroefjes lijmen.
    5 : Heli / Schroefjes goed bekijken voor vliegen.
    6 : Carbon Fiber tail boom gebruiken.
    7 : Goed warm de stoomregelaar solderen ( platte bout ).
    8 : Accu verwissellen!!!
    9 : Idle up knopje niet vergeten.
    10 : Niet op de kop vliegen.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2011
  4. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Heb mijn HB2 al 4/5x in het gras geparkeerd ,
    coaxiaal die ik heb denk ik een keer maar toen nam de wind mijn T apparaat mee en verloor ik het signaal omdat ik zelf wat vergeten was,

    knalde mooi op mijn eigen auto, Pfffffffffffff :eek:nweer:
     
  5. thijmenj

    thijmenj

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Aalten
    Zo anko, denk dat jij qua kosten toch wel hoog komt in dit topic of niet? Wat kost een gem crash bij de 550 ?
     
  6. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Zie mijn onderschrift..
    Komt wel bij dat het me niet echt intresseert... ik wil gewoon ver komen.. en vanaf februari 2010 tot nu heb ik enorme vooruitgang gemaakt(van een lama tot 3d..)

    Geeft wel mooie actieshots:
    [​IMG]

    Crash met een 550 is dankzij hobbymaniac meestal rond de 100 euro+ set mainblades.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2011
  7. court99

    court99

    Lid geworden:
    6 mrt 2011
    Berichten:
    216
    Locatie:
    Belgique, Limburg
    haha, leuk topic.

    hier mijn bijdrage:

    -1x trex 600esp (inmiddels verkocht) reden: 1ste keer op de kop en helemaal zelf blokkeren en niet meer weten hoe of wat, de kosten 200euro:(

    -1x trex 700, reden: de 2de keer dat ik ermee vloog, bij een halve piro, brak het boutje van de achterste rotor hub , ineens vloog er een tail-blaadje door de lucht, de kosten bijna 400 euro:confused: (wel ook hier en daar een upgrade gedaan)

    groetjes Kürt
     
  8. thijmenj

    thijmenj

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Aalten
    Schrik toch wel van de bedragen die hier soms worden genoemd. Vind die grotere heli's werkelijk prachtig, maar elke maand 200-300 euro wil ik er toch echtniet voor neer tellen.
     
  9. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    NE Solo Pro vaak. Heb alleen een keer de mainshaft vervangen en los draadje gesoldeerd..
    Walkera V100D01 1 x harde crash. De tailboom vervangen. Daarna eigenlijk niet meer gecrashed.
    mCPX paar keer in het begin. Niks hoeven vervangen. Wel de tailfin verloren een keer bij het s'nachts vliegen. Gelijk gebruik van gemaakt door de canopy te vervangen voor de groene. Vind hem dan mooier. De mCPX is volgens mij niet kapot te krijgen. In het begin heeft ie best vaak de struiken ontmoet maar aandrukken maingear en vliegen weer..
    450 0 x. Maar die is ook nog niet afgebouwd :D

    Al met al valt het dus mee. Nu vlieg ik wel zeer behoudend. Ik breid m'n kunsten pas uit als ik ze in de simulator heb geoefend.. Daarna oefenen op de Walkera die wat gemoedelijker is dan de mCPX en dan zo verder.
     
  10. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    oldie's

    hmmm, m'n oldie's hebben toch ook wel al eens terra firma gekust.....

    over de jaren heen toch een aantal crashes, qua stukken meestal terug te brengen op bladen, assen, flybar en tailboom.

    recent een iets hardere crash met m'n Schlüter Scout (1988 ) reden: stuurfout na een motorprobleem (stuk van de lagerkooi afgebroken en heel de motor doorgegaan, ring vast gereveerd in de zuiger, waardoor compressieverlies). Is op z'n zijkant van een meter of 5 hoog tegen de vlakte gegaan. resultaat: bladen, assen in de kop, centerstuk, mixerhendel, canopy, struts. tailboom niet geraakt, en ook voorbouw niet kapot... kost?? niet te berekenen want heb zowat alle onderdelen liggen....(als je met oldie's vliegt zorg je maar beter dat je af en toe een ouwe heli opkoopt voor wisselstukken.....)

    Wim
     
  11. thijmenj

    thijmenj

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Aalten
    Lijkt me toch het meest ellendig. Een crash door mechanisch falen en niet door eigen toedoen. Hoe valt zo'n oudje nog te besturen dan? Zeker geen moderne gyro's etc?
     
  12. Dutchstyler

    Dutchstyler

    Lid geworden:
    30 nov 2009
    Berichten:
    181
    Locatie:
    Waddinxveen
    Tjee zijn indd hoge bedragen. Maar zal mijn bijdrage ook leveren.
    Walkera Coax weet ff niet maar een stuk of 5 tegen een kast aangevlogen.

    HoneybeeFP2 : +/- 5 maal en nog een paar keer maar geen kosten.

    KDS450C: 1 maal en dat was de 2e keer dat ik ging vliegen met dat ding. Een ruk wind nam mijn heli mee de straat door langs allemaal auto`s. Kon alleen nog maar hoeveren met dat ding en eindigde tegen een hek.
    Schade: Bladen en een Canopy. Servo armpjes heb ik recht gebogen en vertanding gerepareerd. En dat hek.... HELEMAAL NIETS :angry:
     
  13. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België

    hebben allemaal wel een gyro aan boord, maar 't recentste wat ik erin zitten heb zijn piëzo's. de oudste zijn zelfs nog klassieke mechanische gyro's.... vlieg sowieso niet in Heading Hold.
    Tja, alles gaat wel eens kapot he??

    Wim
     
  14. DaMiGe

    DaMiGe

    Lid geworden:
    8 apr 2008
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Reuver
    Crashes van mij:

    Lama 4: 1x
    Trex 500: 2x
    Vibe 90: 0x
    Trex 600: 0x
    Trex 250: 1x
    Gaui 200: 1x
    3Dplus: 2x
    Atom 500: 0x
    6HV: 0x

    In z'n geheel nu al meer dan een jaar niet gecrashed ;)

    Hier kan ik over meepraten: laatst vloog mijn heli onder het 3d-vliegen in de fik (~10meter ondersteboven) heb hem gelukkig nog weten te autoroteren. Voor degene die het intresseert: Het was een defecte castlecreations regelaar... best veel schade zonder te crashen..
     
  15. thijmenj

    thijmenj

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Aalten
    Oeii, dat is wel flink balen!!
     
  16. FlyingCheese

    FlyingCheese

    Lid geworden:
    22 mei 2011
    Berichten:
    577
    Locatie:
    Elst (gld)
    Ik heb alleen mijn E500 3 keer gecrashed omdat ie uit de lucht viel door bladestrike of een mechanische zwakte.

    Alle andere apparaatjes die ik heb zijn nog heel. Een of 2 hebben misschien een tikje gehad maar voor de rest nog geen problemen, alles werkt nog.
     
  17. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    @thijmenj
    Vergeet niet dat anko net zelf al aangaf binnen een jaar enorm hard vooruit gegaan is, en knalhard 3d als eindpunt heeft
    Wil je een hele steile leercurve, crash je gewoon regelmatig

    Je zoekt de grenzen van je kunnen op, en dus ga je er regelmatig overheen
    Voordeel is dat je snel leert, nadeel is veel sleutelwerk

    Dit is een keuze...
    Persoonlijk heb ik een grove bloedhekel aan schade herstellen, helemaal als de oorzaak volledig bij mezelf ligt (maakt niet uit of het een bouwfout of denkfout was)
    Tot nu toe ben ik 1 keer echt gecrasht, door een falende servo
    Andere keren hebben de bladen nooit de grond geraakt
    Dus ik zit nu op 150 eur herstelkosten in 3 jaar

    Maar ik vlieg nog geen hard 3d
    Ben wel aan het oefenen op mn inverted met echte heli's (buiten de sim)
     
  18. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Dan moet 3D ook je ambitie zijn.. Ik heb als doel crashloos camera's in de lucht te kunnen houden :)
     
  19. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Wel handig om met zo'n instelling te vliegen dat een crash je gewoon niets kan schelen, dan durf je ook meer te doen, beetje net als in de sim.
    Met m'n mcp x kan ik dat ook wel omdat die vaak niet stuk gaat :p Een 450 crash die over het algemeen zo rond de 50,- a 80,- kost zou eens per maand niet zo'n probleem zijn maar probeer ik toch te voorkomen als het ff kan :) dan maar wat kalmer aan doen.
    Ik vind het knap dat je het toch zo snel onder de knie hebt.
    Als je dan ook nog een mooie korting op de bladen krijgt is dat nog te overzien.

    M'n 450 sport heb ik sinds september '10 3 keer gecrasht door stuur- of orientatie-fouten en helaas ook 3 keer vanwege electronica problemen. Een oude HK esc met sbec esc er weer op ipv een scorpion commander, servodraden weer buiten het frame ipv binnen langs in de buurt van de riem, waardoor die storingen hopenlijk nu echt zijn opgelost. De exacte oorzaak ben ik nog niet zeker van maar sindsdien toch alweer een 25 vluchten zonder problemen dus dat is positief.

    M'n eerste heli's sinds dec '09: honey bee fp2, esky king 3 en een hk450 had ik wel vaker gecrasht door diverse stuurfouten, afstelfouten of gewoon omdat er iets stuk of los ging. De king ligt in de kast met een gescheurd frame maar de honey bee vliegt nog. Ik heb 'm onlangs weer opgelapt met een nieuwe mainshaft en canopy, vliegen doet ie zelden maar vind het leuk om die eerste heli nog te hebben.
     
  20. keesenannetje

    keesenannetje

    Lid geworden:
    6 mei 2010
    Berichten:
    175
    Locatie:
    Putte, Noord Brabant
    Nou, hou je vast ( sinds 2009 ) en in volgorde van aanschaf:
    Silverlit Atom ( 2 stuks ), beide ontelbaar keer, beide stuk
    Walkera HM1#A, CP, 3 keer geprobeerd, 3x crash, bij elkaar 50 eur.
    Honeybee FP V1, Hoverstadium, ontelbaar, bij elkaar 50 eur.
    Syma 107, Superding, ontelbaar keer, 1 staartrotor, 3eur
    Syma S026, Superleuk, geen gyro, veel harde landingen, geen kosten
    Syma S026G, idem, geen kosten
    Double Horse 9053, tweede vlucht kwijt geraakt !, 60 eur
    FXD grote Coax, keer of twintig, 30 eur
    Solo Pro, ontelbaar keer, ontelbaar veel vluchten, 75 eur
    Double Horse 9100, keer of 5, 7eur

    Maar plezier dat ik heb = ONBETAALBAAR
     

Deel Deze Pagina