Hallo, Ik heb zins kort en Kyosho gekocht op marktplaats leuke auto de voormalige eigenaar zei dat hij het motortje (GXR-15) nog niet aan de praat heeft gekregen. alles zit er bij bouw tekeningen is wel handig moest een tandwiel vervangen.boekje van motor dus ook fabriek afstelling. ik heb hem even horen lopen en dat was het. hij krijgt benzine gloei plug gloeit goed (R3) standaard dus nu trek ik me suf aan het touwtje maar niks van alles Wat zou het kunnen zijn ik weet het is moeilijk als je hem niet ziet of hoort wie weet raad? M.v.g Ruurd
Dan is vast en zeker je gloeiplug steker leeg... Een gloeiplug kan uit de motor goed gloeien, maar in de motor 'uitpissen'... Check de gloeiplugsteker door er een gloeiplug in te doen en dan hard tegen de gloeispiraal te blazen. Als de gloeiplugsteker vol/goed geladen is, dan zal het spiraal feller gaan gloeien, als de gloeiplugsteker zwak is, zal de spiraal minder fel gaan gloeien.... Je kunt ook voor de zekerheid de gloeiplugsteker een uurtje of 10 aan de lader liggen.... Lees ook de 'gouden regels voor brandstof autos' welke als sticky post hierin het forum staan!!
Heb hier ook veel moeite had met een auto die ik hier staan heb. Dacht ook dat de gloeiplug voldoende gloeide. Maar werd telkens geblust in de motor. Nu heb ik zo'n powerpanel op een 12V batterij.En kan de gloeisterkte regelen.Nu start ie altijd perfect.Misschien is dit ook het probleem bij u? Mvg Wes.
De standaard afstelling van een GXR-15 motor is vrij rijk. Je zou hem onderin een kwart slag armer kunnen zetten. Dan zou hij moeten starten. Zorg uiteraard ook voor een volle gloeiplugsteker. Mocht je in de buurt van Drenthe wonen ben je ook van harte welkom om bij mij lngs te komen. Ik heb redelijk wat ervaring in het afstellen en inlopen van die motoren. M.v.g. Mark.
Hallo, Dank voor jullie reactie`s heb net alles gelezen 21.50 uur lol Ga morgen kijken wat de gloei plug doet als ik ga blazen lol Heb de gloei plug stekker aan de stroom gedaan. Mark bedankt voor het aanbod om te helpen maar Drenthe Flevoland iets te ver lol maar nogmaals bedankt Groetjes Ruurd
Ik moest toch ff kijken van gloei plug heb ff geblaast heb snel de plug stekker aan de oplader gedaan hoop echt dat dan het eerste probleem is opgelost lol Ruurd
jammer na mijn indruk heeft gloei plug stekker nu genoeg power¿ maar er zit nog steeds geen muziek in lol ik had ff het kopje er af gehaald zuiger stond droog had er 2 druppels nito in gedaan dacht dan moet hij toch wel iets doen maar helaas gloei plug is nieuw gaatjes van alle naalden door. wat ik nog kan doen is 2 nieuwe batterijen kopen voor gloei plug Zit hier met een groot vraagteken boven mijn hoofd lol groetje Ruurd
Zet de naalden eens allebei op 2 slagen open. Met 2 slagen bedoel ik dus 2 keer 360 graden. Haal het luchtfilter eraf en daarna de slang die aan de uitlaat zit. Blaas nu op de slang met de carburateur op volgas. Als het goed is zie je nu een klein straaltje brandstof in je carburateur stromen. Nu zou hij moeten starten. Succes ermee. M.v.g. Mark
Maak eens een filmpje van hoe je het aanpakt. Dan is het makkelijker uit te leggen voor de mensen hier.
Zet anders even je woonplaats in je profiel. Misschien woont er iemand in de buurt, die je verder kan helpen.
hehe ik heb hem ff gehoord lol was maar even maar toch lol heb nu eerst weer wat anders te doen trek koord rolt niet meer op dus moet motor demonteren Groetje Ruurd P.s lelystad
wat ikzelf ooit aan de hand heb gehad was dat de hsn te ver was dichtgedraaid. Door de uitlaat dicht te houden en een paar rukjes aan de trekstarter zag ik de brandstof tot de carb. lopen. Dat spel ging gewoon niet aan de gang. Toen ik na veel denken over wat het kon zijn, heb ik het darmpje uit de uitlaat getrokken en eens in geblazen. De brandstof kreeg ik niet weggeblazen. toen ik de hsn een slagje extra opende stroomde de brandstof tot in de carb. en motor. Vervolgens 2x trekken en de motor liep... (blijkbaar geeft een uitlaat veel meer druk als je zelf kan blazen.) Je moet echt stap voor stap alles nakijken en vervolgens elimineren. Zo kom je er zeker en vast uit.
Vraag hoelang lang kun je starten met een plug stekker heb het idee dat deze snel leeg is heb hem nu weer aan de adapter gelegd . (moet je een uur kunnen starten met een volle plug stekker???? ) Dirkhpi Wat bedoel je met darmje (of moet dat zijn dempertje) Ruurd
Dat ligt aan het aantal MAH dat je hebt. Dus volgens mij hoe meer MAH, hoe veel meer die blijft gloeien
Het ligt er ook aan hoe vaak jij de motor start en hoe lang je de gloeistarter er op laat zitten. 2000 mAh is wat aan de lage kant maar je zou er zeker een halve tot een dagje moeten kunnen gebruiken. M.v.g. Mark
Het darmpje wat van de bovenkant van de tank naar de uitlaat gaat (de brandstofpomp) Dit darmpje eruit trekken en dan eens in blazen. De brandstof moet nu van de tank naar de carb. stromen zonder veel weerstand.