Wie weet Raad?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Ruurd, 7 jun 2011.

  1. Ruurd

    Ruurd

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    21
    Hallo,
    Ik heb zins kort en Kyosho gekocht op marktplaats
    leuke auto de voormalige eigenaar zei dat hij het motortje (GXR-15)
    nog niet aan de praat heeft gekregen. alles zit er bij bouw tekeningen
    is wel handig moest een tandwiel vervangen.boekje van motor dus ook fabriek afstelling. ik heb hem even horen lopen en dat was het.
    hij krijgt benzine gloei plug gloeit goed (R3) standaard dus
    nu trek ik me suf aan het touwtje maar niks van alles
    Wat zou het kunnen zijn ik weet het is moeilijk als je hem niet ziet of hoort
    wie weet raad?
    M.v.g Ruurd
     
  2. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Dan is vast en zeker je gloeiplug steker leeg... Een gloeiplug kan uit de motor goed gloeien, maar in de motor 'uitpissen'... Check de gloeiplugsteker door er een gloeiplug in te doen en dan hard tegen de gloeispiraal te blazen. Als de gloeiplugsteker vol/goed geladen is, dan zal het spiraal feller gaan gloeien, als de gloeiplugsteker zwak is, zal de spiraal minder fel gaan gloeien....

    Je kunt ook voor de zekerheid de gloeiplugsteker een uurtje of 10 aan de lader liggen....

    Lees ook de 'gouden regels voor brandstof autos' welke als sticky post hierin het forum staan!!
     
  3. Wes56

    Wes56

    Lid geworden:
    7 okt 2007
    Berichten:
    1.540
    Locatie:
    Diksmuide (Belgie)
    Heb hier ook veel moeite had met een auto die ik hier staan heb.
    Dacht ook dat de gloeiplug voldoende gloeide. Maar werd telkens geblust in de motor.
    Nu heb ik zo'n powerpanel op een 12V batterij.En kan de gloeisterkte regelen.Nu start ie altijd perfect.Misschien is dit ook het probleem bij u?
    Mvg Wes.
     
  4. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    De standaard afstelling van een GXR-15 motor is vrij rijk. Je zou hem onderin een kwart slag armer kunnen zetten. Dan zou hij moeten starten.
    Zorg uiteraard ook voor een volle gloeiplugsteker.

    Mocht je in de buurt van Drenthe wonen ben je ook van harte welkom om bij mij lngs te komen.
    Ik heb redelijk wat ervaring in het afstellen en inlopen van die motoren.

    M.v.g. Mark.
     
  5. Ruurd

    Ruurd

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    21
    Hallo, Dank voor jullie reactie`s
    heb net alles gelezen 21.50 uur lol
    Ga morgen kijken wat de gloei plug doet als ik ga blazen lol
    Heb de gloei plug stekker aan de stroom gedaan.

    Mark bedankt voor het aanbod om te helpen maar Drenthe Flevoland iets te ver lol
    maar nogmaals bedankt

    Groetjes Ruurd
     
  6. Ruurd

    Ruurd

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    21
    Ik moest toch ff kijken van gloei plug heb ff geblaast heb snel de plug stekker aan de oplader gedaan hoop echt dat dan het eerste probleem is opgelost lol

    Ruurd
     
  7. Ruurd

    Ruurd

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    21
    jammer na mijn indruk heeft gloei plug stekker nu genoeg power¿
    maar er zit nog steeds geen muziek in lol
    ik had ff het kopje er af gehaald zuiger stond droog had er 2 druppels
    nito in gedaan dacht dan moet hij toch wel iets doen maar helaas
    gloei plug is nieuw gaatjes van alle naalden door. wat ik nog kan doen is 2 nieuwe batterijen kopen voor gloei plug

    Zit hier met een groot vraagteken boven mijn hoofd lol
    groetje Ruurd
     
  8. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Zet de naalden eens allebei op 2 slagen open. Met 2 slagen bedoel ik dus 2 keer 360 graden.
    Haal het luchtfilter eraf en daarna de slang die aan de uitlaat zit. Blaas nu op de slang met de carburateur op volgas. Als het goed is zie je nu een klein straaltje brandstof in je carburateur stromen. Nu zou hij moeten starten.

    Succes ermee.

    M.v.g. Mark
     
  9. Jawsma

    Jawsma

    Lid geworden:
    12 dec 2010
    Berichten:
    274
    Locatie:
    Groningen
    Maak eens een filmpje van hoe je het aanpakt. Dan is het makkelijker uit te leggen voor de mensen hier.
     
  10. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Dat is een goed plan! Nieuwe accu's/batterijen zijn zeker goed, dan hoef je niet te twijfelen...
     
  11. pinty

    pinty

    Lid geworden:
    15 jul 2005
    Berichten:
    1.786
    Locatie:
    Leidschendam
    Zet anders even je woonplaats in je profiel. Misschien woont er iemand in de buurt, die je verder kan helpen.
     
  12. Ruurd

    Ruurd

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    21
    hehe ik heb hem ff gehoord lol was maar even maar toch lol
    heb nu eerst weer wat anders te doen trek koord rolt niet meer op
    dus moet motor demonteren

    Groetje Ruurd

    P.s lelystad
     
  13. KREGO

    KREGO

    Lid geworden:
    21 dec 2009
    Berichten:
    361
    Locatie:
    BELGIUM
    niet jouw trekstarter touw helemaal uittrekken hé!
    kleine maar korte rukjes!

    mvg
     
  14. Ruurd

    Ruurd

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    21
    ja Krego daar ben ik nu ook achter lol

    Ruurd
     
  15. dirkhpi

    dirkhpi

    Lid geworden:
    6 feb 2011
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Peer, België
    wat ikzelf ooit aan de hand heb gehad was dat de hsn te ver was dichtgedraaid.
    Door de uitlaat dicht te houden en een paar rukjes aan de trekstarter zag ik de brandstof tot de carb. lopen. Dat spel ging gewoon niet aan de gang.
    Toen ik na veel denken over wat het kon zijn, heb ik het darmpje uit de uitlaat getrokken en eens in geblazen. De brandstof kreeg ik niet weggeblazen. toen ik de hsn een slagje extra opende stroomde de brandstof tot in de carb. en motor. Vervolgens 2x trekken en de motor liep... (blijkbaar geeft een uitlaat veel meer druk als je zelf kan blazen.)

    Je moet echt stap voor stap alles nakijken en vervolgens elimineren.
    Zo kom je er zeker en vast uit.
     
  16. Ruurd

    Ruurd

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    21
    Vraag hoelang lang kun je starten met een plug stekker heb het idee dat deze snel leeg is heb hem nu weer aan de adapter gelegd . (moet je een uur kunnen starten met een volle plug stekker???? )

    Dirkhpi Wat bedoel je met darmje (of moet dat zijn dempertje)

    Ruurd
     
  17. tigiy

    tigiy

    Lid geworden:
    8 jul 2009
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Den Haag
    Dat ligt aan het aantal MAH dat je hebt.
    Dus volgens mij hoe meer MAH, hoe veel meer die blijft gloeien
     
  18. Ruurd

    Ruurd

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    21
    weet niet wat max is maar die van mij is 2000 MAH
     
  19. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Het ligt er ook aan hoe vaak jij de motor start en hoe lang je de gloeistarter er op laat zitten.
    2000 mAh is wat aan de lage kant maar je zou er zeker een halve tot een dagje moeten kunnen gebruiken.

    M.v.g. Mark
     
  20. dirkhpi

    dirkhpi

    Lid geworden:
    6 feb 2011
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Peer, België
    Het darmpje wat van de bovenkant van de tank naar de uitlaat gaat (de brandstofpomp)
    Dit darmpje eruit trekken en dan eens in blazen. De brandstof moet nu van de tank naar de carb. stromen zonder veel weerstand.
     

Deel Deze Pagina