Verzamel E-Flite MSR topic

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door snoebel, 30 aug 2009.

  1. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.799
    Locatie:
    Flevoland

    Simpel gezegd, het lijkt alsof de heli aan een onzichtbare draad hangt. Je geeft een beetje elevator naar voren, de heli gaat bewegen, en dan laat je de stick los, en de heli "slingert" bijna net zover weer naar achteren, net als een pendule of slinger. Veel heli's met een zelfstabiliserende kop hebben dit, maar bij de mSR is het extra sterk aanwezig doordat de rotor vrij ver boven de heli uitsteekt.
     
  2. raymond 2

    raymond 2

    Lid geworden:
    30 sep 2010
    Berichten:
    253
    Locatie:
    Belgie-lanaken
    Bedankt,alweer wat wijzer.;):thumbsup:
     
  3. Jimmy69

    Jimmy69

    Lid geworden:
    27 mei 2010
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Opwijk(B)
    Ja,dat heb ik toen ook gedaan.
    Vond hem eigenlijk ook een stukje krachtiger dan met de originele.
    Heb nog maar eens een 5in1 besteld om hem weer eens te doen vliegen(crashen).
    Dit weekeinde wat gevlogen met de SR120,tailmotor de geest gegeven maar deze heb ik op voorraad,dus morgen vervangen.;)
     
  4. micha

    micha

    Lid geworden:
    5 aug 2010
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Zandvoort
    Heb zelf de upgrades van Xtreme Productions gekozen http://www.xtreme-production.com/xt...art&page=shop.browse&category_id=33&Itemid=31(gewoon bij Nederlandse webshops verkrijgbaar), deze kregen op RCGroups over het algemeen betere reacties dan de micro heli upgrades(die soms wel en soms niet goed lijken te werken)

    Draadje op RCGroups:Review of Xtreme MSR Upgrades - RC Groups

    Mijn ervaring: Heli stuurt strakker en gaat sneller vooruit door ingekorte armpjes van de swash.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2011
  5. SToRM

    SToRM Guest

    Ik heb een vraag over het opnieuw binden van de zender met de mSR. Is het dan de bedoeling dat ik eerst alle trims terug neutraal zet? Ik heb de zender gisteren een 2de keer gebind met de mSR zonder vooraf de trims neutraal te zetten en ik heb het idee dat de heli nu niet goed meer te trimmen is. Ik zit nu bijvoorbeeld op de 'grens' van een bepaalde trim en nog blijft ie zachtjes achteruit gaan als ik m neutraal probeer te laten hooveren.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2011
  6. MrJohien

    MrJohien

    Lid geworden:
    23 mrt 2011
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Boeien
    Inderdaad met opnieuw binden de trims neutraal zetten. Dit is namelijk het "0 punt", het werkt niet analoog maar digitaal nmlk. Ook opletten dat de swashplate recht staat. Eventueel met de bijgeleverde tool deze in de kogellager duwen.
     
  7. SToRM

    SToRM Guest

    Dat van die swashplate rechtzetten wist ik nog niet, bedankt voor de tip! Ik heb m de eerste keer ook gebind zonder daar op te letten, dus waarschijnlijk dat de heli daarom wat minder stabiel was dan verwacht.
    Zometeen na het werk ga ik het correct binden maar eens proberen (ik heb in de handleiding ook iets gelezen over dat de neutrale trim een andere toon geeft). Ik heb alweer erg veel zin om te vliegen :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2011
  8. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Heb je je accu goed in je frame geschoven?
    Hij reageerd erg gevoelig op zn zwaartepunt met de lipo, die naar verhouding "beton" weegt.. :0)


    Eric.
     
  9. SToRM

    SToRM Guest

    Die zit er goed in ja, maar de heli blijft toch wel een lichte afwijking naar achter houden.
    Het trimmen valt sowieso niet mee, maar desondanks kan ik er nu al redelijk mee vliegen. Ofja, voorlopig blijft het nog bij voorzichtig hooveren en dan is die lichte beweging naar achter redelijk goed te merken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jul 2011
  10. SToRM

    SToRM Guest

    Vanmorgen was er echt bijna niet meer mee te vliegen, zó erg was de achter- en zijwaartse onbalans. Ik ben even gaan googelen en toen is het kwartje gevallen.
    Ik heb dus telkens mijn trims op de zender op 0 gezet voor het binden, maar ik stond er dus niet bij stil dat als ik de accu van de heli afsluit, dat de stand van de swashplate blijft staan als hoe die ingesteld is met als gevolg dat deze op den duur helemaal scheef stond. En dan kun je op den duur trimmen wat je wil, dat krijg je echt niet meer goed.
    Ik ben nu dus een tijdje bezig geweest met op het gemakje hooveren en kijken hoe de afwijking is. Als ik op het eind van een trim zat even de accu los van de heli en de trim op de zender terug neutraal gezet. Dit is de goeie manier toch?
    Ik heb nu wel dat als ik even veel gas geef bij het opstijgen dat ie een beetje om zijn as draait (was me nog niet opgevallen), maar hij blijft nu bijna perfect in balans bij het hooveren.
    Achja, weer iets bijgeleerd als beginner :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2011
  11. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Waarom "bind" je zo vaak dan?
    Dit is maar 1 keer nodig om je zender met ontvanger te laten werken.
    Na dit binden, vindt jou ontvanger de zender telkens na het aanzetten.

    grt
    Eric.
     
  12. SToRM

    SToRM Guest

    Ik heb dit gisteren een aantal keer gedaan, maar nu doe ik dat inderdaad niet meer. Nu is het meer zaak om alles goed afgesteld te krijgen.
    Maar als de heli eenmaal in balans is, kun je deze dan gewoon afkoppelen van de accu en de trims op de zender neutraal zetten? Of is de balans dan weer verkeerd? Of moet ik op dat moment juist wel opnieuw een bind doen met neutrale trims om alles goed te hebben. Eigenlijk wil ik gewoon proberen om de heli in balans te krijgen met de trims op de zender zo goed als neutraal.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2011
  13. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Het is niet nodig opnieuw te binden, juist door het opnieuw binden maak je het je onnodig moeilijk.
    Want alleen bij het binden moet je de trims neutraal stellen.
    Als je je heli goed hebt, en verwissel je je accu, dan laat je de trims staan.
    Enkel opletten dat je de volgende accu op de exacte plek doorschuift in het frame, anders verloopt je zwaartepunt te veel en moet je weer onnodig trimmen.
    Ok?

    succes.
     
  14. MrJohien

    MrJohien

    Lid geworden:
    23 mrt 2011
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Boeien

    Precies zoals erichevy omschrijft.

    Dus binden hoeft maar één keer (eigenlijk 0 keer, is al gedaan in de fabriek) met de trims neutraal.

    De trims instellen, en dat hoeft niet opnieuw met de accu verwisselen. Dus staan de trims goed, niet meer aankomen.

    De bedoeling is dus zender aan, mSR accu aankoppelen, en vliegen maar.

    Je denkt veels te moeilijk :p
     
  15. SToRM

    SToRM Guest

    Ik heb nog wat verder gegoogled en toen kwam ik op het onderstaande filmpje terecht:

    [URL="[/URL]

    Dat is voor mij de oplossing geweest. Ik heb het rechtstaafje iets korter gemaakt door de link een paar slagen rond te draaien. Nu vliegt ie wel netjes stabiel :)

    Ik kan nu eindelijk fatsoenlijk rondvliegen. Het draaien om de as vind ik nog wel moeilijk, aangezien ik dan meestal ook het gas iets naar onder of boven beweeg.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. MrJohien

    MrJohien

    Lid geworden:
    23 mrt 2011
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Boeien
    Mechanisch dus niet in orde... dan was de mSR uit de doos dus al niet vliegbaar? Weet je zeker dat de swashplate er wel goed inzit?
     
  17. SToRM

    SToRM Guest

    De swashplate zit goed ja (ik zie toch niets mis daaraan). Afgaande op dat filmpje zijn er blijkbaar meer mensen die wat aanpassingen moesten doen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2011
  18. SToRM

    SToRM Guest

    Zojuist eens wat buiten gevlogen in de achtertuin. De mSR gaat dan echt alle kanten op, maar aan de andere kant is het wel een goeie oefening om te proberen de controle te houden :)
    Binnenshuis kan ik m al vrij precies neerzetten op de plek die ik wil. Ik merk wel dat mijn staartrotor wat meer lawaai begint te maken en dat ik al vrij snel een tail blow out begin te krijgen bij veel gas. Misschien binnenkort maar eens wat reserve-onderdeeltjes bestellen, maar ik ga eerst even wachten tot de accu's binnen zijn en kijken of dat misschien wat beter vliegt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2011
  19. SToRM

    SToRM Guest

    De Nano-tech lipo's zijn zojuist afgeleverd :D
    Gelijk maar even een paar in de lader gestoken. Ik zie wel dat ze iets langer zijn dan de standaard accu's, dus de heli zal ook wel een afwijking naar achter krijgen zeker?
     
  20. Marco899

    Marco899

    Lid geworden:
    29 mei 2005
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Hilversum area
    Wet van Newton misschien?
     

Deel Deze Pagina