Namaak T-rex 450 voor 35 dollar??

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Rogier, 1 jan 2009.

  1. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Glasfiber is wat zwaarder dan hout en geeft je dus wat meer gewicht in je rotor..
    Verder is het niet meteen kapot als je de grond raakt tijdens een slordige landing..

    Hout is wat minder hard en geeft wat blauwe plekken op je benen.
    Glasfiber zal je meteen een wond geven..

    Prijs technisch liggen ze in hetzelfde gebied...

    Zolang je lerend bent zou ik op Ebay een pakketje van 5 sets bladen voor een paar tientjes laten komen..
    Als je dan kunt landen en opstygen zonder schade kun je eens een Carbon setje proberen...

    Voor de zender...
    Je kunt ook nog gaan voor een 2e hands MX12...
    Dingen zijn erg goed en ongewild door de lange 35Mhz antenne..
    Zo kom je voor 60 euro makkelijk aan een goede zender..
    Ik heb er al jaren 1 en heb die omgebouwd naar 2,4...
    Ik hoef niets anders...

    Benno
     
  2. GhostriderNL

    GhostriderNL

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    41
  3. GhostriderNL

    GhostriderNL

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    41
  4. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Lijkt me een kopie van de KDS zenders..
    Die blijken behoorlijk betrouwbaar en goed instel baar te zijn..
    verder ken ik hem niet...

    Benno
     
  5. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Is inderdaad dezelfde.
    Geen exponentieel instellingen op de KDS zenders helaas, alleen dual-rates.... beetje jammer!, voor zowel starter als gevorderde jammer.
    Erg plastic-achtig aanvoelende zender.
    Maar voor dat geld moet je ook niet veel verwachten, een Game controller kost meer, en dat wordt normaal gevonden.
    Een goede 2e hands zender ben je denk ik beter mee af, of anders een 6 kanaals instapper van een bekend merk.
    En die zijn heel wat duurder, maar is wel een heel belangrijk onderdeel van je setup.
    Je stuurt ermee namelijk...
     
    Laatst bewerkt: 9 jul 2011
  6. GhostriderNL

    GhostriderNL

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    41
    Laatst bewerkt: 10 jul 2011
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    De opvolger van de k7x das de k7x II , heeft lcd en wel expo. Ook nog een zeer betaalbare zender...

    Maar Die van 50 dollar, is idd een kopie van de k7x zo te zien, de type nummering ook, enkel staat er nu hk 7x. Toch niet duur voor kds zendertje...
    Hoewel in nl ze ook al tegen de 50 tot 60 euro te vinden zijn
     
  8. minibike12

    minibike12

    Lid geworden:
    7 mei 2009
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik zag net deze leuke tread.
    Ik heb nu zelf een mCPX, daar kan ik al aardig meer vliegen, maar daar heb ik nu problemen mee. En ik ben aan het twijvelen om hem om te ruilen voor een nieuwe, of mijn geld terug te vragen, en een 450 heli te bouwen.
    Een 450 heli lag een beetje buiten mijn budget (bijv Align Trex450 sport).
    Maar als je zo goedkoop een "Goede" 450 heli kan bouwen, wil ik er wel wat meer over weten.

    Zou iemand mij een beetje uit kunnen leggen welke heli(kit) van Hobbyking op dit moment goed is, en welke onderdelen je verder allemaal nodig hebt.
    En ook bij de onderdelen wat wel en niet goed is?

    Ik heb nog niet de tijd gehad om deze hele tread door te lezen, en ben nog een beetje een rookie in helikopters.
    Ik ga vandaag nog wel de rest van deze tread doorspitten, maar ik hoop toch dat ik al wat info kan krijgen.
     
  9. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Kan je ook goed sleutelen en een CCPM helikopter zelf afstellen op je zender ...(die er niet bij zit).
    Eerst de techniek snappen / leren, een slecht afgestelde 450 zonder elektronische stabilisatie vliegt erg vervelend namelijk.
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop

    haha, mét stabilisatie vliegt het ook vervelend als hij niet goed afgesteld is hoor....

    Groet, Bert
     
  11. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    In vergelijk met een MCPX bedoel ik Bert.
    Beetje jammer dit.
     
  12. minibike12

    minibike12

    Lid geworden:
    7 mei 2009
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Nijmegen
    Hoi Eric

    Technische vaardigheden kom ik niet te kort.
    De volgende heli wil ik zoiezo als kit kopen, omdat ik het leuk vind om te bouwen, en omdat ik dan gelijk weet hoe de heli in elkaar zit.
    Ik heb er ook genoeg geduld voor, en dat is natuurlijk ook een belangrijke factor. En ik neem er wel de rust voor om het goed op te bouwen en te controleren, ik heb niet zo iets van "VLIEGEN :shock:"

    En dat het afstellen en dergelijken heel belangrijk is spreekt voor zich.
    Ik zat er zelf aan te denken om de heli zelf op te bouwen, en af te "proberen" te stellen, en daarna door een ervaren helivlieger na te laten kijken.

    Zoiezo wil ik ook met een ervaren helivliegen een kit gaan samenstellen (kit/servo's/esc etc.), en gaan gebruiken icm een DX6i.

    Op deze manier is het wel leuk om een beetje 450 samen te stellen, met die HK kits, kwa kosten. Ook scheelt het dat de spares minder duur zijn.

    Even tussendoor, hoeveel ruimte is minimaal aangeraden voor een 450 heli? Ik heb hier wel op 10 min loopafstand 2 grote hockeyvelden die niet meer gebruikt worden, dus daar zou ik eventueel kunnen vliegen.
     
  13. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Goed bezig :).
    Op dat soort velden vliegen gaat prima met een 450.
    Zorg wel dat je een spotter meeneemt die de omgeving serieus voor je in de gaten houd.
    Je kan namelijk maar 1 ding tegelijk.
    Of gewoon een club opzoeken ;)

    Grt,
    Eric
     
  14. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ah... dat "in vergelijking met de mCPx" had ik gemist, en dan snap ik je teleurstelling....

    Want ik bedoelde het gewoon semi-serieus en meende dat het gewoon over een "standard" 450 met of zonder Flymentor ging en dat je probeerde aan te geven dat bij een ongestabiliseerde heli een slechte afstelling meer invloed had dan bij Estab.

    In plaats daarvan ging het over naturel 450 versus mCPx, en dan begrijp ik jouw opmerking ook wat beter.

    Groet Bert
     
  15. GhostriderNL

    GhostriderNL

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    41
    Ik sta nog voor een paar keuzes voor mijn HK450TT pro (die in BK staat :( ). Wil iemand me hierbij helpen?

    ESC. Deze zijn beiden 40 amp. Welke is het beste? Mijn gevoel zegt die van 18, ipv die van 23 vanwege de beschrijving.
    - HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Sentry 40amp Speed Controller
    - HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 40amp Speed Controller

    En de motor.. Ik zie dat deze 2 motoren redelijk vaak worden gebruikt
    - HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Typhoon 450H 2218H Heli Motor 3450kv (450 class)
    - http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8137

    de 3450 neemt denk ik minder batterij.. en de 3700 heeft meer power en wordt volgens mij iets vaker gebruikt..

    Is een esc programcard echt zo handig, of valt dat wel mee?
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2011
  16. minibike12

    minibike12

    Lid geworden:
    7 mei 2009
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Nijmegen
    Mooi dat dat groot genoeg is :)
    Een spotter is idd wel handig, dat moet ik nog even gaan kijken hoe ik dat ga doen. Ik wil nog steeds een keer in bemmel bij de vliegclub gaan kijken, maar daar is tot nu toe elke keer iets tussen gekomen.
    Ook moet ik een kijken of ik tijd heb om bij een club te gaan ivm school en werk :(.

    Wel heb ik nog een vraagje.
    Ik heb tot nu toe alleen nog maar met een goedkoop 3kanaals coaxje gevlogen, en bijna 2 weken met de mcpx.
    Dan kon ik met de coax al wel de hele kamer gecontroleerd rondvliegen.
    En met de mCPX kan ik ook al aardig hoveren, nose in en out, en verder een beetje rondzweven. leren vliegen met de mCPX ging erg snel, en was ook leuk om te doen.
    Is het dan verder mogelijk om met een 450HK verder te oefenen?
    Of word dat te moeilijk?
     
  17. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Het wordt in ieder geval een stuk gevaarlijker ;)
     
  18. minibike12

    minibike12

    Lid geworden:
    7 mei 2009
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Nijmegen
    Jah dat is begrijpelijk.
    Maar daar kan je jezelf op voorbereiden door het goed te bouwen.
    En een goede plek uit te kiezen :)
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ja, dat kan!

    MITS je eerst zorgt, op wat voor manier dan ook, dat je HK netjes ingevlogen is en reageert zoals een heli hoort te reageren.

    Want die mCPx is vanuit de doos vliegklaar, je HK niet....

    Dus zoek minimaal voor dat invliegen hulp, dan kun je daarna MITS met beleid en voorzichtigheid, inderdaad verder oefenen met je HK....

    Maar denk om wat Tijn zegt: het word wel gevaarlijker!

    Groet, Bert
     
  20. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Zolang je er serieus mee omgaat, en je stappen doordacht neemt dan komt het allemaal goed.
    Het ritueel voor, tijdens en na een vlucht moet je gewoon nooit laten doorbreken.
    Altijd je pre-flight check volledig afmaken.
    Zender aan (niet om je nek laten hangen), throttle hold aan, volle lipo, heli aan, goede ontvangst, zender koord vast, stuurt alles de goede kant op, staartbladen een beetje gecentreerd, niemand in de buurt, optoeren en vliegen
    Reageert hij anders, hoor je iets vreemds, gelijk stoppen en alles controleren, niet door blijven vliegen.
    Veilig geland, terug naar normal mode / gas laag, throttle hold er terug op, zender losmaken, canopy los, accu los, zender uit.

    Maak je een keer een smakker...
    Heli uit elkaar en alles controleren op breukjes /scheuren , rechtheid etc..
    Niet plakken en prullen, gewoon vervangen.
    Half werk levert je heel veel extra werk en nieuwe crashes op.
    Regelmatig je lipo's doormeten en niet leeg vliegen, kortom zuinig zijn met je spullen.
    S'avonds een half uur naar je heli gaan zitten gapen is ook een vreemde (voor anderen) maar goede gewoonte, ontdek je soms dingen die je een hoop ellende besparen :)
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2011

Deel Deze Pagina