Bouwverslag Hangar 9 Sukhoi SU-26MM SE

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door GilsonHuige, 12 jul 2011.

  1. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Ik ga morgen mijn 1e brandstofvliegtuig aanschaffen dus ik dacht dat ik een bouwverslagje zou maken op mbf. (Misschien dat ik dan nog goede tips kan krijgen enzo...) Hier al een foto van hoe het er uit zou moeten zien...[​IMG]
     
  2. mathijs

    mathijs

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Leeuwarden
    sukhoi

    Mooi apparaat, veel plezier met de bouw. Ik ga je even volgen. Kan zelf ook tips gebruiken. Ben een Super sportster aan het opknappen.
     
  3. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    @Mathijs, Dank je wel. Ook veel plezier en succes met het opknappen van je Super sportster.
     
  4. kristofd

    kristofd

    Lid geworden:
    1 jun 2008
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Antwerpen,Gierle
    dit draadje ga ik volgen , veel succes ! :)
     
  5. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    @Kristofd, Merci XD
     
  6. jasser222

    jasser222

    Lid geworden:
    21 mrt 2009
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Dikkebus/Poekapelle
    Welke motor komt erin?
     
  7. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    @Jasser222, Een DA 85 met een speciale MTW uitlaat.
     
  8. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    Dat is genoeg power voor deze kist bij ons op de club vliegt er 1 met een mvvs 80cc genoeg voor een pull out. Mooie kist in ieder geval.
     
  9. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    De lift zit goe vol XD
    [​IMG]
     
  10. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Ik heb nog een paar foto's gemaakt van wat er allemaal in de 1e doos zit, en ook eentje van de motor =D
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  11. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Ik vind alles wel zeer netjes ingepakt en de afwerking is ook niet mis kabeltjes van servo's mooi weggewerkt en van de brandstoftank. Morgen ga ik misschien verder bouwen. Vandaag heb ik alles geïnspecteerd (alles zag er zeer goed uit) en het landingsgestel er onder gezet.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2011
  12. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    zichtbaar gemaakt:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Vanavond heb ik mijn richtingsroer en staartwiel gemonteerd,
    mijn powerbox gemonteerd en voor de switch een plaatje gemaakt, ingelijmd en de switch geplaatst.
    Hieronder enkele foto's:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Vandaag heb ik de rest van het landingsgestel gemonteerd, ging zeer makkelijk en alles is zeer netjes voorbereid. Ben naar Brico geweest voor buisissollatie om mijn props een beetje te beschermen. Heb ook een fueldot gemonteerd en heb de tank die erin zit eruit gedaan want ik ga er een andere tank in steken (1L) met 3 aansluitingen i.p.v. 2 met een T-stuk. Hierbij heb ik nog een vraagje;
    Maakt het uit hoe ik de aansluitingen er inzet of moet het
    zo:
    [​IMG]

    of zo:
    [​IMG]

    Ik heb ook eens naar mijn ontvanger gekeken en zag dat een puntje van mijn ontvanger klem zat tussen het doosje. Heb hem er voorzichtig uitgehaald en zag dat het puntje onder een hoek zat. Mijn vraag hierbij is of dit erg is, of is dit geen probleem...?
    Hieronder de foto:
    [​IMG]

    Hieronder nog een foto van het landingsgestel met wielkapjes gemonteerd:
    [​IMG]
     
  15. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Goed idee voor die buisisolatie ! Ik heb ook al een paar keer mijn props beschadigd bij transport, maar echter nog niet aangedacht om er buisisolatie rond te doen

    Dat van de ontvanger kan geen kwaad, het is toch een klein stukje dat zich onder een hoek van 90° heeft geplooid. Kan volgens mij geen kwaad.
     
  16. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Vanavond heb ik mijn fueldot geïnstalleerd, daarvoor heb ik eerst een plaatje uitgesneden in triplex en ingelijmt. Terwijl de epoxy aan het drogen was heb ik mijn 'homemade' propcovvers op maat gesneden en "beschermen" nu mijn props.
    Hierachter de gaten geboord om de motor vast te zetten en naar een clublid in de buurt geweest (met mijn vliegtuig) om het gat uit te snijden (zagen) voor de carburator. Eenmaal terug thuis heb ik een plaat gemaakt voor mijn ontvanger (nog niet ingelijmd). Als laatste heb ik gezorgd dat ik meer uitslag heb op m'n roeren.
    Hieronder de foto's:

    Mijn propcovvers:
    [​IMG]

    Fueldot:
    [​IMG]

    Motorplaat:
    [​IMG]

    Ontvangerplaat:
    [​IMG]
    (sorry voor de strepen maar dat komt door het licht.)

    Romp:
    [​IMG]

    Ik hoop morgen nog wat te doen maar ik vrees dat ik te weinig tijd ga hebben.
    Zondag ga ik hopelijk zweefvliegen dus dan komt er ook niks van in huis.
     
    Laatst bewerkt: 15 jul 2011
  17. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Ik heb nog even tijd kunnen maken om mijn ontvangerplaat in te lijmen, mijn 2 leds van mijn powerbox evolution naast mijn powerboxswitch naar buiten laten steken en verlijmd met warme lijm. Daarna nog een gat geboord in de tank voor een derde aansluiting i.p.v. een T-stuk.

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Vanavond heb ik nog 2 verleng kabeltjes gesoldeerd voor de batterijen zodat ik ze niet altijd in en uit mijn powerbox moet halen voor het laden en zodat ik ze dichter bij mijn CG kan plaatsen. Heb ook nog de tank terug gemonteerd maar ik krijg de brandstofleidingen maar moeilijk over de aansluitingen aan de tank (1 krijg ik er zelfs helemaal niet aan). Ik heb mijn sparkswitch ook al geplaatst en het ledje ook al zichtbaar geplaatst aan de buitenkant. Als laatste heb ik nog een stuk van de cockpit weggezaagd met mijn dremel en opgeschuurd omdat die anders tegen mijn kabeltjes aan mijn powerbox zou duwen...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. GilsonHuige

    GilsonHuige

    Lid geworden:
    7 mei 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Hoogerheide
    Vandaag nog eens bekeken om de motor erop te zetten en de throttle arm erop te zetten maar het systeem dat bij het vliegtuig zit vind ik niet zo goed dus ga ik morgen (of overmorgen) om een draadstang M3 met ball-links zodat ik het ook beter kan laten uitkomen. Wat ook wel jammer is is dat ik de servo moet verplaatsen en daarvoor al de tyraps moet losknippen waarmee ook andere kabeltjes zijn vastgemaakt (tenzij ik voor de choke en servo gebruik). Is er iemand die geen servo zou gebruiken op de choke?
     
  20. T.Deprince

    T.Deprince

    Lid geworden:
    4 dec 2010
    Berichten:
    76
    Locatie:
    Belgium
    Als je goed aan de choke kan, zie ik niet in waarom je er een servo op zou zetten. het is alleen maar gewicht... het voordeel is wel dat je eender wanneer(bij problemen) je je motor kan stilleggen (laten verzuipen). nadeel, moest de servo flippen, kan hij je motor laten stilvallen..(ik heb dit nog nooit gezien, maar het kan eventueel.
    Dus als je niet goed aan je choke kan, zou ik er een servo opzetten.

    ik heb het op mijn vliegers geen servo op de choke zitten...

    Grz
    Timen
     

Deel Deze Pagina