Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Stoomstrijkijzer, 2 jun 2010.

  1. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Sorry, maar ik vind dit wel een onduidelijk bangmakerij verhaal.
    Gefikt omdat het een softcase was? in wat voor wagen was dat dan? ik durf te wedden dat het komt omdat hij in een of slechte battery tray zat, of niet goed vast.
    Ze zijn echt totaal niet meteen ingedeukt dit is onzin.
    Zolang je de accu goed vast zet in een fatsoenlijk tray zal deze dezelfde klappen krijgen als dat hij had gekregen als dat het een hardcase was. het maakt zolang hij GOED in de auto zit en evt afgeschermd is werkelijk niets uit.

    "echt meteen ingedeukt'' heb je hem laten vallen ofzo? en dit is in de regel absoluut niet waar. ja er zijn er die wat sponziger zijn maar dat zijn er maar weinig, en aleen een probleem als je het ding laat vallen of je hem slecht in je wagen hebt gemonteerd.

    Afhankelijk van hoe bang je bent kan je bepalen hoeveel tape/plastic/evt eigen(gemaakte) case er omheen doet, en tis allemaal prima.
    Volgens mij rijden zelfs genoeg 1/8 wagens in races rond met turnigys softcases met een beetje tape.
    Dit zijn echt pussy verhalen imo.

    Maargoed, tis aan de mensen zelf om te beslissen of ze onnodig met 2 packs willen gaan klooien, of waarschijnlijk minstens 140 willen gaan betalen voor een echt goede hardcase.
    Volgens mij zijn ze in ieder geval veelvuldig aanwezig in officiele races.
    Maar succes voor de mensen die het er moeilijk mee hebben.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2011
  2. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, Belgiƫ
    Zoals ik daarnet zei, ik rij al een anderhalf jaar met softcases. Ik rij nu al zo'n 9 maanden wedstrijden en nog nooit probs gehad met Turnigy's. En ik heb ook wel al harde klappen gemaakt.

    140euro voor 1 lipo is er over vind ik... Voor dat geld kocht ik 3x 4S 40C turnigy's van 5000mah. Daarmee rij je constant als je gaat trainen. En mag je het laden eens overslaan op een wedstrijd.
     
  3. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    True..

    Ik koop voor mijn gewoon geen softcase lipo's meer maar zoals snoebel 2x 2s hardcase.

    Het is ieders zijn zin en iedereen geeft zoveel uit als die zelf wil;)

    Het is ook zo dat bij onroad wedstrijden enkel hardcase lipo's toegestaan zijn, is ook niet voor niets en vooral uit voorzorg
     
  4. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Je moet het wel in de juiste context bekijken..
    Dit is toch jou onroad wagen: http://www.rceasy.com/wp-content/uploads/2008/10/42138.jpg (mooi ding ^^)

    Maar het is nogal anders als je het over de meeste 1/8 offroaders en zeker een vorza hebt.
    Het enige nog ergens ver weg mogelijke ongeluk dat ik kan bedenken is dat er een aandrijfas los schiet en je lipo doorboort, dit mag je gerust onmogelijk noemen.
    En zolang de lipo niet los beweegt zal hij altijd dezelfde klappen krijgen als bij een hardcase zo zou zijn
    Zon dikke 7075 alu chassis plaat ga je echt niet dubbelvouwen, hij komt niet boven de hoogte van de shocktowers uit, en er zit nog een kap overheen.
     
  5. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Inderdaad hetzelfde chassis als de mijne , echter is die nog met nimh's.
    Zeker een mooi ding;)
    Het is maar als je een crash maakt , ik tape mijn lipo'tjes ook zoals op die foto. Echter heb ik al eens gehad dat als je staat de wachte aan de start voor vertrek dat er nog iemand zeer snel een rondje wilt draaien en recht op je flank inrijdt, lipo vloog er toch nog uit. Toen heb ik geluk gehad dat ik met hardcase reedt want de lipo werd eruit geslingerd en enkel de hardcase had wat beschadinging. Schade bij hem was dat zijn wagen gewoon aan gort was, hij reedt met een TB (cardan reeks) en zelf zijn middencardan zat niet meer recht. en bij mij enkel een supspension block scheef was.;)

    Maar waar gaat dit dan weer over , iets helemaal anders. Back on topic!
     
  6. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Ik postte dat om even aan te geven dat het totaal niet vergelijkbaar is (dit soort kwetsbare en snelle onroad en offroad 1/8 wagens),
    En bekijk de battery tray en build van de vorza zelf, en je ziet dat je bij een crash eigenlijk onmogelijk je lipo uberhaupt kunt raken, wat voor klapper je ook maakt.
    Volgens mij zitten in bijna alle tot de mooiste mugens aan toe softcases.
    Zeker als je het over racen hebt is klungelen met 2 packs nog onzinniger.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2011
  7. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik wil toch eens zien als er een andere buggy verkeerd op jou neerkomt tijdens het springen... Je softcase zal vlug geraakt zijn! Al meermaals zien gebeuren ;)
     
  8. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Een heel andere vraag:

    Welke banden zijn geschikt om een goede grip te krijgen op zand met een 1/8 buggy? De zand is lichtjes vast/ lichtjes los ... moeilijk te omschrijven :)
     
  9. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen
    ohja Kurt
    er zijn altijd beterweters he! softcase is dangerous.het is niet voor niks dat dit verplicht is op elke wedstrijd. of zelfs gewoon in het reglement staan van sommige clubs. en dat is dan nog op circuit! laat staan als je gaat bashen.
     
  10. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Nou dan zijn er nog al wat die de regels overtreden (of vergelijk je het ook met onroads waar de accus dr aan de zijkant uithangen?).
    Als een goede hardcase geen 140 of meer kostte had ik die waarschijnlijk ook wel gereden, maar ik ga niet met 2 packs lopen klungelen omdat er een nihile kans is dat mijn pack in een bepaalde situatie geraakt zou kunnen worden. Als ik daarmee betweter ben zo zij het. er zijn er velen met mij.
    Dan kan je net zo goed helemaal niet aan lipos beginnen.
    Maar zijn wel wat angsthazen en bangmakerij verhalen hier zeg.
    Maar iedereen zn eigen ding... ik bash lekker verder met mn 6s softcase :p
     
  11. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    @ Geertja

    Je maakt er wel een punt van zeg, wat jij zelf doet moet je geheel zelf weten, da's je goed recht. Maar om anderen die hier dus duidelijk echt anders over denken nu meteen angsthazen te noemen en te beschuldigen van angstmakerij vind nogal ver gaan.

    Gezien de reacties zijn de meesten van mening dat hardcase gewoon veiliger is dan een softpack, dat ze wat duurder zijn en wat lastiger te monteren nemen de meeste gewoon voor lief.

    Ik stelde een simpele vraag naar aanleiding van zeer leuke specs en betaalbare Nanotech packs die sinds kort leverbaar zijn en iets andere methode van connecteren hebben dan de softpacks of de hardpacks met vaste kabels.

    Maar ik stel nu echt voor dat je terug on topic gaan en het gaan hebben over onze auto's.
     
  12. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Geertja heb je ooit al eens een lipo 4s of meer zien opgaan in vlammen in een autotje?
    In het echt, en niet ergens op youtube of zo...

    Geloof me dan denk je wel anders. Ik heb ook een vorza gehad, en de batterij zit in de tray maar nog zou ik hem nooit voorzien van een softcase. De lipo ligt (zeker met een dikke 6S) net onder de body... Een verkeerde sprong / landing kan genoeg zijn om alles in vlammen te laten opgaan...
     
  13. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    @geertja die regels worden niet voor niets gemaakt.. Mensen die beginnen en jouw advies opvolgen zullen je erg dankbaar zijn!....(;))
     
  14. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Om toch naar een filmpje te kijken, dit voorbeeld is met hardcase packs, maar geeft maar al te goed aan wat er kan gebeuren.



    En nu houden we erover op :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Ach zo lijkt het inderdaad een te groot punt, en op bijde punten word er imo overdreven ook door mijzelf. Zie er trouwens geen erg in dat er discussie over is trouwens hoewel het wel in het verkeerde topic is misschien.

    Alsnog blijf ik eigenlijk alles wat ik heb gezegd, ik denk dat mensen meer angst moeten hebben om in de auto naar hun werk te stappen of een goede klapper af te steken bij oud en niew als dit, en als het neerklapt en er komt rook uit de lipo dan blijf je er bij weg of het hardcase is of niet, altans ik dan.

    De hoek en hardheid van een buggy die er op komt landen moet wel heel erg speciaal zijn wil het wat aanrichten ook, en gezien ik zelf niet race is dat voor mij absoluut geen argument. Volgens mij rijden velen in races ook gwn softcase dus ik snap niet dat daar dat dat dan geen probleem is als er toch regels voor zijn.
    Maar zoals ik zei ieder zijn eigen ding, tis echt no biggie hoor :)

    PS over de optie van zelf je packs verstevigen zijn er verder geen reacties geweest, dat is toch ook gewoon een prima optie als je hier wel over in zit.
     
  16. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Inderdaad degene die racen met softcase (bvb de hyperions) maken er een ABS systeem rond :)

    Neen voor je persoonlijk zal het geen verschil uitmaken soft of hardcase...
    Maar de kans op het beschadigen gaat wel verkleinen...
     
  17. rbs

    rbs

    Lid geworden:
    7 aug 2007
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Schiedam
    Kurtje als ge de ondergrond bedoelt waar jij en stewie hebben gebashed. Dan zou ik voor proline calibers gaan in M2 compund op een zonnige dag.

    Ik zag dat de baan enkele plaatsen wat losser zand hand. en enkele plaatsen wat vaster.

    De AKA i beams zouden het ook niet verkeerd doen.

    Vroeger reed ik vaak op een baan met los ondergrond en de proline calibers, proline bow tie en aka i beams deden het het best.
     
  18. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ja het is niet die baan, maar het is wel ongeveer dezelfde ondergrond...
    Ga het eens proberen :D

    Thanks voor de tip Rishi!!!
     
  19. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Hmmm, Sterrebeek?
    Moet wel eerst gecleaned worden, dan racen.
    Eco VS eco of eco VS os speed :p.
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2011
  20. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    snipers is misschien ook een optie (weet niet of die er in meer dan alleen SCT zijn...) das basically een bow tie met langere pins...
     

Deel Deze Pagina