Hallo zusammen, Wir veranstalten am 31.07.2011 unser erstes "SAL-Vest". Unser SAL-Vest soll ein ungezwungener 1-tages Wettbewerb F3K werden, der auch gut für Wettkampfeinsteiger geeignet ist. Da unsere Jugendgruppe in diesem Jahr mini-SALs gebaut hat wird es auch eine Mini Wertung geben. Alle Informationen zur Anmeldung findet Ihr hier: SAL-Vest 2011 Viele Grüße Ulrich Freitag FSV - Vest e.V.
Ik heb me ingeschreven en ga dus ook komen, behalve als de vrouw geen andere plannen maakt voor zondag. Cheers, Johan
Alex en Peter gefeliciteerd met de podium plaatsen!! Welke taken horen bij de ronden en waarom staat Arjen niet op de uitslag? Bas http://www.rc-network.de/forum/attachment.php?attachmentid=679136&d=1312141165 Einladung zum SAL-Vest 2011 (F3k und F3K-mini))
Bas, Arjen was ziek . 1 laatste vlucht 2 steigern 3 a.u.l.d. 4 voorlaatste,laatste 5 3 uit 6 6 5x2 7 1,2,3,4 8 a.u.l.d
Het was een heel leuke wedstrijd met erg mooi vliegweer, weinig wind maar best nog moeilijke en wisselende omstandigheden. Verder was het veld aan 3 kanten ingroeid door 2 meter hoog mais wat buitenlandingen spannend maakte. Meerdere keren moest op het maisrandje de laatste redding worden gemaakt en weggedraaid worden van 5 meter. uiteindelijk werd pas in de laatste 2 ronden de beslissing gemaakt.
Kielvlak van Its. lastig die links- en rechtshandige vliegtuigonderdelen . en toch heeft Buckhard123 wel eens gelijk........ Meer foto's op: http://www.rc-network.de/forum/show...nd-F3K-mini)?p=2454195&viewfull=1#post2454195 .
Linkshandig Bas, wederom weer scherp opgemerkt. Tja, zoals je ziet zit het de linshandigen niet mee in de F3K sport. Spiegelen van het kielvlak, (Sorry Loet dat ik de kist niet op de kop heb gelgd zoals afgesproken, maar nu wel een reactie!!)) omzetten van de werpstift, aansturing rudder links ipv. rechts. (rudderless is daarbij wel fijn) Daarnaast nog het zoeken van een geschikte plek voor de preset schakelaar/knop aan de rechterzijde, waarbij je ook nog moet zorgen dat je duim (bij mij best wel groot) niet de aileronstick mag beroeren, wat al bijna onmogelijk is tijdens een worp met de "senderswung". Al met al zaken die het de Linkshandigen een nadeel zouden kunnen geven tov. de rechtshandigen. Dit is een constatering en geen excuus . Maar dit terzijde. Enorm genoten van de wedstrijd. Prima omstandigheden, en eindelijk geen idioot harde wind waarbij je alleen maar hoopt dat je geen buitenlanding maakt. Een weertje waarbij ook voor de mindere piloten de mogelijkheid was om eens 1000 punten te kunnen scoren. Weer heel veel geleerd, zowel als piloot of timer/coach van de collega piloten. (welke idioot heeft ooit het 60tig tallig tijdssysteem bedacht??) Het is opvallen hoe vaak er problemen zijn met het antwoord op de vraag : "hoelang nog??, wieviel zeit??, hoeveel werktijd??, TIJD????" Dit zeker met de taak oplopend, en dit, zowel bij de beginners als de zeer ervaren deelnemers. Daar moet toch iets op te vinden zijn?? (ja,ja, heel veel Trainen dus) Al met al weer veel wedstrijd ervaring opgedaan, in ongedwongen sfeer en zonder kwalificatiedruk en dergelijke. Ik als Ollander verheug mij zeer op Herenthals, zeker gezien de plannen van onze Belgische vliegvrienden (Kristof, Gij waart zeer tof als mijnen coach) om de Nederlandse equipe dronken te voeren met Pintjes en ziek te laten eten met frituur. (Op kosten van de Belgen laat ik dat graag gebeuren, ben tenslotte nen Hollander) tot dan!!
ik ben ook linkshandig, net als yves, wubbe, en nog meerderen. kristof heeft voor mij een links kielvlak gemaakt, dus het is mogelijk erg nadelig zou ik het dus niet noemen. ik doe het minstens even goed als de rechtshandigen en dankzij mijn mode1 manier van vliegen, kan ik remmen trekken, vangen , startstand opzetten, en gooien zonder mijn zender los te laten of 2 handen te gebruiken lang leve de linkshandigen hehe. over die tijden gesproken.... ik zeg op voorhand tegen mijn timer, als ik bv oplopende tijden moet vliegen, dan laat ik ze de laatste 30 seconden aftellen... (eigenlijk in eender welke taak) zit ik wat hoger dan moeten ze me op 1min van het einde ff een seintje geven, zo kan ik nog tijdig zakken. nog nooit problemen gehad met deze manier van timen.