Algemeen 1/8 brushless buggy topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Stoomstrijkijzer, 2 jun 2010.

  1. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Wie heeft er al met Dboots gereden? Die banden zou het niet slecht doen, maar vraag me af als ze sneller zijn als de minipins. (mss wel constanter?)
     
  2. GK-Racing

    GK-Racing

    Lid geworden:
    18 mei 2009
    Berichten:
    147
    Locatie:
    South-East Brabant
    BL-Cup in Helmond....7 van de 10 finalisten reden met D-Boots waaronder de top 3.

    Hoeft ze niet te knippen en gaan erg lang mee...
     
  3. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Heb ze op de 1:10 :)
    Bangelijke band, ben ervan verschoten :D
     
  4. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Met diff en slipper goed afgesteld en die band ging ie idd hennig hard :p.
    Zal ze ook eens moeten testen :cool:.
     
  5. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    En heeft iemand getest tegenover mini pins?

    Ik heb hier nog wat velgen liggen dus misschien eens Dboots opkleven ipv minipins :D
     
  6. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    minipins hebben iets meer tractie voorwaarts, de dboots gaan beter en stabieler door de bochten ipv nerveus met de minipins (dat is tenminste mijn gevoel na een paar accuutjes). Zeker proberen en absoluut geen weggegooid geld op een velg ;-) Ik heb wel de zachte AKA (red) insert gebruikt.
     
  7. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    De velgen die ik heb liggen zijn de nieuwe met inserts. Was een keer promotie bij Liquid RC en toen heb ik er wat besteld.
    Met mini pins kun je idd snel zijn en hard opt gas gaan, maar soms iets te nerveus.
    Hoewel ik op het BK 1/8 elektro zeer snel was met Spirals die amper geknipt waren. Enkel de buitenste 2 rijen vooraan en de buitenste achteraan. De auto was zo nerveus als iets dus ik reed iets trager, maar zeer constant. Bijna geen enkel foutje gemaakt en de jumps zijn peanuts met brushless en spirals :D
    Jammer dat Mol weg is :( Ik had er zeer graag een keertje nitro gereden.
     
  8. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    1 Nadeel Dboots: Slijtage is best erg hoog met deze band. Op een baan als Helmond doen ze het goed op Purmerend zijn ze helaas minder.
     
  9. rbs

    rbs

    Lid geworden:
    7 aug 2007
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Schiedam
    De dboots slijten best wel snel zoals jerome al zei. Met de minipins haalde ik 2 weekendjes rijden, dboots maar 1 weekend. De dboots hebben naar mijn mening wel meer forward bite dan de minipins. Maar de side bite is wat minder, vandaar dat je de bandjes niet hoeft te knippen. Nadeel, dat er na 1 weekend letterlijk geen sidebite meer is en de bandjes voor mij niet meer te gebruiken zijn.

    De dboots zijn ook best goed voor nat weer, dus mocht de baan nat worden tijdens de finale, dan hoef je je niet druk te maken over de juiste bandjes.
     
  10. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Met mijne minipins heb ik zeker al 10 weekends gereden :p Maar die zijn bijna helemaal kaal :p
    Ik vind mini pins pas op z'n top als ze een klein beetje slijt hebben.
     
  11. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Hallo allemaal,

    Ik weet het dit is geen brushless buggy maar daar gaat mijn vraag ook niet over kan iemand mij vertellen welke buggy dit is?? Er zit een LRP motor op maar welk merk is de auto?? Een maatje van me wil nieuwe aandrijf assen bestellen maar we weten niet welke????

    Ik heb de vraag al gesteld in het brandstof gedeelte maar ik heb het idee dat ik hier sneller antwoord heb en dan kunnen we snel bestellen.

    PS hij is al wel overtuigd dat ie een E buggy moet gaan kopen hahaha

    De foto's

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    En hierboven het kapotte asje

    Ik hoop dat iemand me kan helpen.

    Groet Ronald
     
  12. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Dat is een Kyosho Inferno MP777. Ik heb er zelf ook 1 gehad. Zeer sterke auto! Succes ermee.
     
  13. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    100% zeker niet, kijk nog eens maar dan goed....

    geen idee wat het wel is overigens, lijkt me meer een mugenkloon
     
  14. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Mugen kloon ??? dan moet het wel een Ishima zijn :)
     
  15. sleenad

    sleenad

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Olen, België
    BIJNA juist Pinky, het is de voorloper van de Ishima Rave, de Protech Yada in de ene of de andere versie (ik denk persoonlijk een pro).

    http://www.protech.be/Manuals/T30manual%20web.pdf kijk eens op pagina 12!


    Best mogelijk dus dat Ishima/Mugen onderdelen ook passen.

    Contacteer promodels eens in Geel (was de distributeur voor protech en nu (nog steeds?) voor Ishima).
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
  16. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Jullie hebben gelijk! ik zie inderdaad dat onder andere de ontvangerbox anders is en ook de servobevestiging. Excuses voor de verkeerde info!
     
  17. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
  18. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Teveel plastiek naar m'n goesting :p En die shocktowers zien er ook maar slapjes uit. Verder wel een goeie layout!
     
  19. Gv288

    Gv288

    Lid geworden:
    15 okt 2009
    Berichten:
    257
    Locatie:
    Lokeren, B
    Ik heb inmiddels een omgebouwde MBX6 en een MBX6T. Beide dingen worden gebashed, en crashen dus nogal geregeld eens.
    Met de T heb ik nog geen speciale problemen gehad, afgezien van de gebroken draagarmen lijkt dat ding 'as bulletproof as it gets'.
    De buggy daarentegen is een ander verhaal. Bij de 3 laatste bash-sessies heb ik bij milde crashes (full speed maar op het strand, dus relatief zachte landingen) telkens de pinion gestript.

    De buggy is tweedehands aangekocht, maar ik zie nergens problemen of afwijkingen qua uitlijning motor/pinion/centerdiff

    Ik ben dus op zoek naar oplossingen hiervoor. De gearmesh in beide wagens is gelijk, 1 vel papier ertussen. Hoewel het daaraan dus waarschijnlijk niet ligt lees ik hier en daar dat de gearmesh 2 blaadjes papier kan verdragen, dus dat probeer ik bij de volgende pinion.
    Qua pinion zijn beide uitgerust met RCmoster pinions. Hoewel deze gezien worden als betere in de industrie vind ik het wel raar dat de tanden maar voor de helft vast zitten op de schacht: zoals de bovenste op onderstaande foto van robinson racing
    Answer RC 48DP hardcoated pinions » Red RC – RC Car News
    De pinions van Mugen zelf (voor de eco) zien er dan weer uit zoals de onderste op die foto, volledig vast op de schacht, da's misschien een eerste mogelijke verbetering?

    Hoewel de mugen eco ook geen slipperclutch heeft bestaat er een slippersysteem: mogelijke upgrade middendiff vervangen door slipperential:
    Slipperential™ 1/8 Center Slipper Diff (patented), RC Monster Products
    Dit lijkt me echter zwaar overkill voor een basher, maar ik wil wel echt af van de gestripte pinions.
    Ik weet dat Tekno ook zoiets aanbied is dat een optie?

    Het strippen van de pinion komt door de kracht die de wielen/banden doorgeven naar de drivetrain bij een crash. De truggy rijdt op beadlocks met pro-line Mashers. Deze zijn relatief zwaar en behouden dus beter hun momentum dan lichte set-ups, zoals de buggy-bandjes. Bij een crash zullen ze dus langer blijven doordraaien en daardoor minder bruusk stil komen te staan. Zo geven ze minder grotere krachten door naar de drivetrain. Klopt bovenstaande redenering ongeveer? Dan zou ik eigenlijk moeten overwegen om zwaardere wielen te gebruiken.

    In 't kort: I need some advice
     
  20. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    ik gebruik ook 2 velletjes a4 voor m'n gearmesh, heb bij mij nog nooit problemen opgeleverd.
     

Deel Deze Pagina