Kijk.. Dit is pas een gaaf turbine model.. weer eens wat anders als al die f15's en f18's Petje af.. http://www.das-nurfluegelteam.de/P215_gross/P215_gross3.html
Gave bak,.... Te zien op Pampa Modelfighters op de jubileum show op 25 & 26 augustus !!!!! yeeeeeah... Eric heeft al ingeschreven... Groetjes, Davy
Het model heb ik al mogen aanschouwen bij de taxi runs. Het filmpje van de keuring en de eerste vlucht heb ik ook al mogen bekijken. Er waren toen nog enkele kleine stabiliteits probleempjes (overstabiel tijdens het vliegen), maar die zullen nu ook wel al opgelost zijn.
Is er nog nieuws omtrend dit model.. daar mijn liefde voor dit soort modellen weer aan begint te wakkeren.
Jammer genoeg is dit toestel vorig jaar in Valkenswaard gecrashed. Zoals ik heb begrepen total loss.. Ik weet niet of ie nog herbouwd wordt.. Frank
Geen idee. Is vorig jaar op hun clubdag gebeurd. Een paar leden van onze club vliegen ook daar. Daar heb ik het van vernomen. Het toestel is naar verluid de bomen in gegaan. Eric was er behoorlijk ziek van..
Nee, Frank, de blohm en voss was al eerder gecrashed en beyond repair. De opvolger daarvan heeft hij vorig jaar in Valkenswaard dacht ik in de bomen geparkeerd. Naar wat ik vernomen heb door een uitval van zijn gezichtsvermogen!!!!!!!! (iets met scherpte diepte combi) Het hoe en wat weet ik ook niet precies.................... Naar wat ik enkele weken geleden van zijn zoon heb vernomen is zijn nieuwe kist bijna klaar. en dat zou deze zijn!!!!! Focke-Wulf Fw 1000x3 Bomber Project B Luft '46 entry
Ik twijfel nog even. Ik moet/ga een model maken voor 90mm fan of mini turbine. (dat word dus eerst proef vliegen met 90mm en eventueel veranderingen aanbrengen voordat er een turbine in gaat). Zal er een nieuw draadje voor aanmaken aangezien het niet deze P215 word (maar ik kan me nog bedenken natuurlijk) Mijn liefde gaat uit naar een vliegende vleugel, en bovenaan staat bij mij nog steeds de Horten 9 erg hoog bovenaan. Maar die schuif ik op de lange baan omdat ik daar eerst meer onderzoek en testjes voor wil doen. Alle problemen omtrend dit model met 2x edf weet ik inmiddels wel, maar het lijkt me nog steeds zelf uit te zoeken wat nou het probleem is. Denk zelf nu aan bv een horten 13 voor 90mm met retracts. Vind de rbc versie nog steeds erg tof.. maar vind de vleugel erg dik, wat voor mijn gevoel de weerstand niet echt ten goede komt. Dus zou er dan 1 willen maken met niet symmetrisch en dunner profiel als daar op zit. En tevens groter natuurlijk. Ook de horten X staat op die lijst Of deze ME Hoe dan ook.. zal het zoiets vorm gaan worden. Ik hou jullie op de hoogte.
aha, nou de naam zegt eigenlijk wel genoeg. is een soort stress test.. ik weet niet hoeveel kg ze er in totaal op hebben liggen.
Voor meer info over de kisten van Erik van den Hoogen zie www.dfwt.nl Bij die testen komt er al snel tot ruim 300 kilo gewicht op de vleugels te liggen. Dit wordt wel op een van te voren berekende manier erop gestapeld. Hieruit leidt men dan af of de kist de G-krachten aan kan. Al die kisten zijn 25 kg plus en worden in Duitsland gekeurd op hun luchtwaardigheid.