Blohm & Voss P215

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Peter Pankras, 25 jul 2007.

  1. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Erik v.d. Hoogen slaat weer toe :)
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    Da`s een heel mooi apart modelletje ;-)
     
  4. MrBean

    MrBean

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    1.833
    Gave bak,.... Te zien op Pampa Modelfighters op de jubileum show op 25 & 26 augustus !!!!! yeeeeeah... Eric heeft al ingeschreven...

    Groetjes,

    Davy
     
  5. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Het model heb ik al mogen aanschouwen bij de taxi runs. Het filmpje van de keuring en de eerste vlucht heb ik ook al mogen bekijken. Er waren toen nog enkele kleine stabiliteits probleempjes (overstabiel tijdens het vliegen), maar die zullen nu ook wel al opgelost zijn.
     
  6. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    Is er nog nieuws omtrend dit model.. daar mijn liefde voor dit soort modellen weer aan begint te wakkeren.
     
  7. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Jammer genoeg is dit toestel vorig jaar in Valkenswaard gecrashed.
    Zoals ik heb begrepen total loss..
    Ik weet niet of ie nog herbouwd wordt..

    Frank
     
  8. Mr. Tucano

    Mr. Tucano

    Lid geworden:
    17 apr 2008
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Belgiƫ
    Een idee van reden van de crash?
    Zonde hoor,
     
  9. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Geen idee.
    Is vorig jaar op hun clubdag gebeurd. Een paar leden van onze club vliegen ook daar.
    Daar heb ik het van vernomen.
    Het toestel is naar verluid de bomen in gegaan. Eric was er behoorlijk ziek van..
     
  10. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    634
    Locatie:
    Eindhoven
    Pin me er niet op vast, maar het leek op een inschattingsfout van Eric :(
    Was wel verdomd zonde ......
     
  11. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Nee, Frank, de blohm en voss was al eerder gecrashed en beyond repair. De opvolger daarvan heeft hij vorig jaar in Valkenswaard dacht ik in de bomen geparkeerd. Naar wat ik vernomen heb door een uitval van zijn gezichtsvermogen!!!!!!!! (iets met scherpte diepte combi)
    Het hoe en wat weet ik ook niet precies....................

    Naar wat ik enkele weken geleden van zijn zoon heb vernomen is zijn nieuwe kist bijna klaar.
    en dat zou deze zijn!!!!!

    [​IMG]

    Focke-Wulf Fw 1000x3 Bomber Project B Luft '46 entry
     
  12. robo

    robo

    Lid geworden:
    14 dec 2004
    Berichten:
    202
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Klein beginnen peter maar gaat als een raket RBCkits Online Shop - P212
     
  13. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    Ik twijfel nog even.

    Ik moet/ga een model maken voor 90mm fan of mini turbine.
    (dat word dus eerst proef vliegen met 90mm en eventueel veranderingen aanbrengen voordat er een turbine in gaat).

    Zal er een nieuw draadje voor aanmaken aangezien het niet deze P215 word (maar ik kan me nog bedenken natuurlijk)

    Mijn liefde gaat uit naar een vliegende vleugel, en bovenaan staat bij mij nog steeds de Horten 9 erg hoog bovenaan. Maar die schuif ik op de lange baan omdat ik daar eerst meer onderzoek en testjes voor wil doen.
    Alle problemen omtrend dit model met 2x edf weet ik inmiddels wel, maar het lijkt me nog steeds zelf uit te zoeken wat nou het probleem is.

    Denk zelf nu aan bv een horten 13 voor 90mm met retracts.
    Vind de rbc versie nog steeds erg tof.. maar vind de vleugel erg dik, wat voor mijn gevoel de weerstand niet echt ten goede komt.
    Dus zou er dan 1 willen maken met niet symmetrisch en dunner profiel als daar op zit.
    En tevens groter natuurlijk.

    [​IMG]

    Ook de horten X staat op die lijst

    [​IMG]

    Of deze ME

    [​IMG]

    Hoe dan ook.. zal het zoiets vorm gaan worden.
    Ik hou jullie op de hoogte.
     
  14. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    correctie, een XIII zal dan wel symmetrisch profiel krijgen
     
  15. Gary27

    Gary27

    Lid geworden:
    1 jul 2006
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Amsterdam
    Kan je misschien uitleggen wat er op foto 1 gebeurt?
     
  16. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    wat bedoel je met uitleggen wat er op foto 1 gebeurd?
     
  17. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Gary, bedoelt de foto met de vleugelbelasting-test ...

    [​IMG]
     
  18. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    aha,

    nou de naam zegt eigenlijk wel genoeg.
    is een soort stress test.. ik weet niet hoeveel kg ze er in totaal op hebben liggen.
     
  19. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Voor meer info over de kisten van Erik van den Hoogen zie www.dfwt.nl

    Bij die testen komt er al snel tot ruim 300 kilo gewicht op de vleugels te liggen. Dit wordt wel op een van te voren berekende manier erop gestapeld. Hieruit leidt men dan af of de kist de G-krachten aan kan. Al die kisten zijn 25 kg plus en worden in Duitsland gekeurd op hun luchtwaardigheid.
     

Deel Deze Pagina