Hallo, ik heb een Scorpion 3026/1600 in mijn bootje maar wat kan deze motor ongeveer trekken aan amp's en dan heb ik het over de maximale belasting. dit voor een goeie esc, ik heb geen zin om straks een dure esc in rook op te laten gaan omdat ik een telichte gekocht heb. specs: Stator Diameter 30.0 mm (1.181 in) Stator Thickness 26.0 mm (1.024 in) No. of Stator Arms 9 Magnet Poles 6 Motor Wind 10 Turn Delta Motor Wire 21-Strand 0.25mm Motor Kv 1600Kv RPM / Volt No-Load Current(Io/10V) 1.9 Amps Motor Resistance (Rm) 0.016 Ohms Max Continuous Current 70 Amps Max Continuous Power 1470 Watts Weight 196 Grams (6.91 oz) Outside Diameter 37.50 mm (1.476 in) Shaft Diameter 4.98 mm (0.196 in) Body Length 48.4 mm (1.906 in) Overall Shaft Length 74.2 mm (2.921 in) Max Lipo Cell 6s Motor Timing 5deg Drive Frequency 8kHz alvast bedankt
Max Continuous Current 70 Amps Max Continuous Power 1470 Watts Of 70 ampère of 1470 watt. Dat staat is de specs,allemaal afhankelijk van je accuspanning en prop. Een wattmeter is gewoon noodzakelijk bij elektro vliegen . Meten is weten .
ik gebruik hem op 6s voordat ik kan meten moet ik wel weten welke het vol houd en met varen heb ik gehoord dat je op 50% erboven moet zitten dus zou een 105a esc genoeg zijn. maar een wattmeter is wel een goeie optie. even eentje opzoeken op het net. thnx Wiebe
Boot aaaaa niet aan gedacht . Dan is overbemeten wel wenselijk dacht ik . Vroeger ook veel boot gevaren dat slurpt graag dikke amps. Maar hoe doe je dat dan met de koeling ?? Ik denk dat je ook in het boten deel de vraag maar eens moet posten. Of ik verzet deze post in het boten deel . Er zijn watergekoelde motorschotten ,en stroom meten in een boot zou ik doen met een regelaar met ingebouwde ampère onthoud dinges. Maar daar weten de boten bouwers vast wel meer van .
ik heb een water gekoeld motorsshot dat is geen probleem verder. de boot heeft ook al vaak in het water gelegen, maar ik had een chineese esc maar die moet je dus danig aanpassen voordat je daar een hoop amp's door kan jagen heb ik geen zin meer in. nou koop ik gewoon een behoorlijk merk. wou eerst een etti nemen dan de 150a versie maar ben bang dat ik die op rook. de hk esc waren 200a heb je misschien wat meren die die loggers maken of waar ik moet zoeken ?
Wat doe je om meer stroom door die regelaar te kunnen 'jassen'? Maximum motorvermogen zou ik met niet veel van aan trekken, het vermogen dat in de motor 'achterblijft' is veel belangrijker. En dat verliesvermogen wordt voornamelijk bepaald door stroom. Deze boot-regelaars gezien? Ze hebben ook lichter spul: 17-en-23s-hv-regelaars
het op gang komen van de boot met een 45mm prop trek behoorlijke stromen dan. als het eenmaal op snelheid is neemt dit weer wat af. en aangezien ik beginnend ben met "snelle" bootjes vaar ik ook nog eens vaak met deel last.