scorpion 3026/1600

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Leon325i, 14 aug 2011.

  1. Leon325i

    Leon325i

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Amsterdam
    Hallo,

    ik heb een Scorpion 3026/1600 in mijn bootje
    maar wat kan deze motor ongeveer trekken aan amp's
    en dan heb ik het over de maximale belasting.

    dit voor een goeie esc, ik heb geen zin om straks een dure esc in rook op te laten gaan omdat ik een telichte gekocht heb.

    specs:

    Stator Diameter 30.0 mm (1.181 in)
    Stator Thickness 26.0 mm (1.024 in)
    No. of Stator Arms 9
    Magnet Poles 6
    Motor Wind 10 Turn Delta
    Motor Wire 21-Strand 0.25mm
    Motor Kv 1600Kv RPM / Volt
    No-Load Current(Io/10V) 1.9 Amps
    Motor Resistance (Rm) 0.016 Ohms
    Max Continuous Current 70 Amps
    Max Continuous Power 1470 Watts
    Weight 196 Grams (6.91 oz)
    Outside Diameter 37.50 mm (1.476 in)
    Shaft Diameter 4.98 mm (0.196 in)
    Body Length 48.4 mm (1.906 in)
    Overall Shaft Length 74.2 mm (2.921 in)
    Max Lipo Cell 6s
    Motor Timing 5deg
    Drive Frequency 8kHz


    alvast bedankt
     
  2. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Max Continuous Current 70 Amps
    Max Continuous Power 1470 Watts

    Of 70 ampère of 1470 watt.
    Dat staat is de specs,allemaal afhankelijk van je accuspanning en prop.

    Een wattmeter is gewoon noodzakelijk bij elektro vliegen .
    Meten is weten .
     
  3. Leon325i

    Leon325i

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Amsterdam
    ik gebruik hem op 6s

    voordat ik kan meten moet ik wel weten welke het vol houd ;)
    en met varen heb ik gehoord dat je op 50% erboven moet zitten

    dus zou een 105a esc genoeg zijn.

    maar een wattmeter is wel een goeie optie.
    even eentje opzoeken op het net.
    thnx Wiebe
     
  4. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Boot aaaaa niet aan gedacht .
    Dan is overbemeten wel wenselijk dacht ik .
    Vroeger ook veel boot gevaren dat slurpt graag dikke amps.

    Maar hoe doe je dat dan met de koeling ??
    Ik denk dat je ook in het boten deel de vraag maar eens moet posten.
    Of ik verzet deze post in het boten deel .
    Er zijn watergekoelde motorschotten ,en stroom meten in een boot zou ik doen met een regelaar met ingebouwde ampère onthoud dinges.
    Maar daar weten de boten bouwers vast wel meer van .
     
  5. Leon325i

    Leon325i

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Amsterdam
    ik heb een water gekoeld motorsshot dat is geen probleem verder.
    de boot heeft ook al vaak in het water gelegen, maar ik had een chineese esc
    maar die moet je dus danig aanpassen voordat je daar een hoop amp's door kan jagen

    heb ik geen zin meer in.
    nou koop ik gewoon een behoorlijk merk.
    wou eerst een etti nemen dan de 150a versie

    maar ben bang dat ik die op rook.
    de hk esc waren 200a

    heb je misschien wat meren die die loggers maken of waar ik moet zoeken ?
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Wat doe je om meer stroom door die regelaar te kunnen 'jassen'?

    Maximum motorvermogen zou ik met niet veel van aan trekken, het vermogen dat in de motor 'achterblijft' is veel belangrijker. En dat verliesvermogen wordt voornamelijk bepaald door stroom.

    Deze boot-regelaars gezien? :D Ze hebben ook lichter spul:
    17-en-23s-hv-regelaars
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  7. Leon325i

    Leon325i

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Amsterdam
    het op gang komen van de boot met een 45mm prop
    trek behoorlijke stromen dan.
    als het eenmaal op snelheid is neemt dit weer wat af.

    en aangezien ik beginnend ben met "snelle" bootjes vaar ik ook nog eens vaak met deel last.
     

Deel Deze Pagina