Montageverslag: Pilot-RC 87 inch Yak-54 DLE55 Blue Flame

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Alexzzz, 12 nov 2010.

  1. jasser222

    jasser222

    Lid geworden:
    21 mrt 2009
    Berichten:
    493
    Locatie:
    Dikkebus/Poekapelle
    Ik gebruik die turnigy servos in combinatie met een emcotec dpsi mini 6, werkt perfect, en heb vroeger nog de blue birds gehad en die werkten ook goed op een 50cc toestel.
     
  2. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Tjah, het blijft persoonlijk, maar met de ellende die ik heb gezien, is het voor mij een absolute no-go voor kisten van dit formaat en kosten.........
     
  3. ultim@te

    ultim@te Guest

    beetje jammer als je zo`n kist prakt door een paar tientjes te besparen met die turnigy meuk .
    wat alex zegt , voor een schuimpje of methanol kistje gewoon doen .
    in dit geval gewoon hitec gebruiken , deze zijn altijd goed.
    ze kosten wel meer maar als je er op bespaard en het kost je een kist dan baal je als een stekker , dit heet de verkeerde soort bezuiniging :D .

    als je een mercedes van een ton koopt , dan rust je die ook niet uit met de goedkoopste banden van de kwik-fit toch ;).

    do vergeet niet je wielkapjes nog vast te zetten met de 2 schroefjes boven het wielasje , en ik zou als ik jou was hier even kijken http://www.servoshop.co.uk/index.php?make=Hitec hier heb ik laatst ook 4 5625`s gekocht voor mijn ailerons van de ultimate.
     
  4. Dominique.Schaaf

    Dominique.Schaaf

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    884
    Locatie:
    Rotterdam
    Kijk, antwoorden waar ik wat aan heb :thumbsup:

    Aangezien ik de powerbox kan schrappen, ga ik gewoon de 7955 bestellen van hitec.
    Ik laat ze uit de USA komen, dan zijn ze maar 100 dollar stuk.
    jaja en invoerrechten, maar voor die 70 euro, tegen de 115 uit DE hé;), is het het risicootje wel waard

    De gas servo wordt trouwens de futaba s3152

    Het is inderdaad (achteraf) stom om op zoon dure kist, te bezuinigen op de besturing.
    Krijg ik misschien weer van die towerpro praktijken die ik in de sport had gehad... :help: Alex;)

    @ Eric
    Vind je het ook goed als ik voor een mercedes ga met een ton op de teller, die zijn wat goedkoper :rolling:
     
  5. ultim@te

    ultim@te Guest

    hey do , kijk eens goed bij de link die ik je stuurde , daar kosten de 7955TG`s ong € 72,50 euro stuk ( 62 pond ) en ze zijn 248 pond per 4 ( € 282,75 ) en geen invoer rechten uit de UK .

    wel effe blijven opletten he .:rolleyes:

    daarbij heb je ze binnen 3 à 4 dagen in huis .

    luister nou eens gewoon naar mij :worship:

    hahaha
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2011
  6. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    Ik zou gewoon voor de HS-7954SH gaan ze zijn het zelfde als de 7955 alleen geen titaan tandwiellen maar metal gear, ik gebruik ze ook en ze zijn een stukje goedkoper maar qua kracht het zelfde.
     
  7. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    idd dacht ik ook al... wat is het grote verschil feitelijk tussen de metaal en titanium gears
     
  8. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Duurzaamheid:)
     
  9. jvenant

    jvenant

    Lid geworden:
    14 jan 2007
    Berichten:
    833
    Locatie:
    Zuidholland
    eeehhhhhh het metaal soort ? LOL


    Kijk even naar de spec's en zoek de verschillen

    vergelijk ze wel beide met 6 volt dan zijn ze gelijk alleen bij de 7954SH kan je ze op 7v zetten en zijn ze sneller en sterker.


    HS-7954SH High Torque HV Coreless Steel Gear Servo
    Specifications

    Motor Type: Coreless
    Bearing Type: Dual Ball Bearing
    Speed (6.0V/7.4V): 0.15 / 0.12
    Torque oz./in. (6.0V/7.4V): 333 / 403
    Torque kg./cm. (6.0V/7.4V): 24.0 / 29.0
    Size in Inches: 1.57 x 0.78 x 1.45
    Size in Millimeters: 39.88 x 19.81 x 36.83
    Weight oz.: 2.30
    Weight g.: 65.20


    HS-7955TG High Torque Titanium Gear Coreless Servo
    Specifications

    Motor Type: Coreless
    Bearing Type: Dual Ball Bearing
    Speed (4.8V/6.0V): 0.19 / 0.15
    Torque oz./in. (4.8V/6.0V): 250 / 333
    Torque kg./cm. (4.8V/6.0V): 18.0 / 24.0
    Size in Inches: 1.57 x 0.78 x 1.45
    Size in Millimeters: 39.88 x 19.81 x 36.83
    Weight ounces: 2.29
    Weight grams: 64.92
     
  10. Dominique.Schaaf

    Dominique.Schaaf

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    884
    Locatie:
    Rotterdam
    hehehe... uiteraard kon ik natuurlijk weer niet wachten:rolleyes:
    Dus had de 7955 gelijk al besteld:rolleyes:

    Als het goed is dan heb ik de servo's met 8 dagen binnen (heb al vaker bij die man besteld.)
     
  11. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    ja soort metaal spreekt voor zich, edd zoals alex zegt de duurzaamheid...
    maar hoever gaat zoiets dan...100vluchten 500,...

    alleszinds succes met je toestel!
    groeten
     
  12. JVDO

    JVDO

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    3.912
    Locatie:
    Belgium
    Het aantal vluchten weet ik niet juist, maar bij de gemiddelde piloot zie je na 1 seizoen toch al duidelijk dat het metal gears zijn. Weet je nog toen ik jaren geleden met de knol bij jullie kwam vliegen? En ik had HEEL veel speling, dat was van net geen 2 seizoenen, dan moesten ze echt vervangen worden.

    ps: Dominique.Schaaf Ik heb nog 7950s te koop, heel goede prijs, en nog betere specs...
    (edit: ik zie dat het al te laat is)
     
  13. ralph123

    ralph123

    Lid geworden:
    31 mei 2007
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Holland
    vraagje, ik ben ook in bezit gekomen van een yak 54 van Pilot (2,2 mtr) maar met enige schade.
    in de bouwbeschrijving staat keurig de zijwaardsstelling, maar hoe zit het met de downstelling van de motor ? (DLE 55) Kan je hem iets down stellen tov de firewall.
    die zit er nog in maar de gehele motordrom is verplinterd
    gr ralph
     
  14. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Als ik kijk naar de stand van de prop t.o.v. romp/vleugel dan heeft hij nauwelijks downstelling...
     
  15. ralph123

    ralph123

    Lid geworden:
    31 mei 2007
    Berichten:
    182
    Locatie:
    Holland
    vraagje, hoe krijg je de uitlaat (pefa 70 MM doorsnede) erin als het motorschot erin zit ?
    ik neem aan van de voorkant ? of moet je een halve maan uit de onderkant van het motorschot halen
    ik moet een heel nieuw motorschot bouwen, zit de motor in het midden van het motorschot ? (verticaal gezien !) (horizontaal kan ik het uitrekenen ) ik heb alleen nog een zijkant staan
    hoop vragen , maar als je me wil helpen graag !
    m vr gr Ralph
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Je schuift 'm gewoon vanaf de voorkant erin:)

    Het kan wel zo zijn dat je motor in de weg zit als de uitlaat er in of uit moet, omdat de motor ondersteboven zit (zie eerdere pagina's)

    Succes;)
     
  17. suzukibert

    suzukibert

    Lid geworden:
    23 apr 2008
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Vroomshoop
    Het makkelijkst is het om er een half maantje uit te dremelen. Liep daar ook tegen aan. Dan kun je hem mocht het nodig zijn ook weer demonteren zonder de motor eraf te halen. Tip: Gebruik voor de Pefa 70mm demper de alu houder van Jan van Brenk www.rc-planes.nl. Er staat op zijn site met foto's beschreven hoe je die het beste kunt monteren en werkt perfect.
    [​IMG]
     
  18. Dominique.Schaaf

    Dominique.Schaaf

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    884
    Locatie:
    Rotterdam
    Zat net nog even te kijken naar deze foto, maar deze aanpassing op de tank, is dat een moetje of volstaat dat T stukje ook wat er origineel op zit?
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    T-stukje moet je niet gebruiken: als je (om wat voor reden dan ook) valse lucht/lekkage op de vulslang hebt, dan loopt de motor voor geen meter meer, omdat diezelfde aansluiting de aanvoer van benzine is richting de carb.... (en dat kan je een kist kosten)
     
  20. Dominique.Schaaf

    Dominique.Schaaf

    Lid geworden:
    3 feb 2011
    Berichten:
    884
    Locatie:
    Rotterdam
    Zozo... slaaploze nacht:p

    Eigenlijk wist ik het wel... maar toch proberen he:rolleyes:

    bestel wel gelijk wat extra nippels als ik de prop laat komen
     

Deel Deze Pagina