Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door amateur, 5 okt 2010.

  1. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Uuuuh, airtime ftw :D
     
  2. randywuite

    randywuite

    Lid geworden:
    23 nov 2008
    Berichten:
    195
    Vandaag wezen rijden bij mach one, moet zeggen de nieuwe layout van de baan is een zeer leuke baan. En de eco ja wat moet ik er van zeggen, ben helemaal verlieft:) op de wagen, wat rijdt dat ding strakke lijnen zeg, en wat vliegt hij mooi zeg, heeft mij ongeveer 3 packs gekost om hem een beetje door te krijgen,en daarna ging het vanzelf, de wagen stak bij de andere toch wel boven uit kwa rijgedrag. Ik had de mbx6t tekno ook bij mij maar daar heb ik geen 1 keer naar gekeken. Voor mij de beste koop die ik tot nu toe gedaan heb dit is zeker in blijvertje. Er reden veel met tekin setjes, en de mamba op de eco is net zo lekker, als je de esc een beetje goed instelt, dan rijdt hij net zo smooth.
     
  3. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ook hier Randy , ben super blij dat je er tevreden mee bent!
    Hoop dat je nog vele leuke tijden er mee mag beleven :D
    Moest je nog vragen hebben, durf ze gerust te stellen!
     
  4. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Donderdag examen gemaakt en vandaag eigenlijk begonnen aan de schoonmaak van m'n mbx6 na de laatste wedstijd in Oberhausen. Nog een diff rebuilden en de motor schoonmaken + de koppeling veranderen en klaar.

    Zo was ie na de race:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2011
  5. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Verder heb ik nog een kleine mod gedaan zodat ik makkelijker bij de diffs kan. De hingepins heb ik omgekeerd in de auto zitten, maar dat is nogal kut om ze los te krijgen. Achteraan viel dat nog mee met een tangetje, maar vooraan was het klungelen. Ik heb de hingepins afgevijld/gedremeld zodat ik ze nu kan vastnemen met een 6mm sleuteltje.

    Ik heb het getest en het werkt echt geweldig :D 6 schroefjes losmaken + 2 schroefjes van de swaybars en de diffs zijn er uit.
    En een draagarm vervangen gaat ook stuk sneller gaan volgens mij. Je moet enkel de 2 schroeven losmaken om de bumper er af te halen en dan de 2 schroefjes die het alu plaatje vast houden. Daarna schuift de draagarm er gewoon af.

    Foto's:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2011
  6. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    SSI ik zou zeggen je bent nog niet zo stom als je ... :D

    haha nee goede mod moet ik zeggen! Zal je zeker tijdswinst opleveren!
     
  7. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    In Oberhausen had ze het enkel vanachter zo omdat ik dan met een tangetje er op kon knijpen om ze los te halen, maar vaak schoot je er af. Nu een keer dat je goede grip had, was het diff er zo uit.

    Hopelijk gaat het niet nodig zijn om de diffs te veranderen voor de race in Oss. Ze zitten nu gevuld met 15-15-7 voor droog weer dus hopelijk blijft het droog dat weekend!
     
  8. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    vandaag tijd gehad om me truggy weer te rijden, het was meer testen omdat me koppeling raar deed in Purmerend...
    een half tankje later loopt me koppeling vast (veel metaal slijpsel op me chassis), me vliegwiel zit los van de motor en kan gewoon draaien :(

    iemand een suggestie voor een nieuwe koppeling?
     
  9. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik zou voor een JVD koppeling gaan, niet duur en zeer weinig slijtage.
     
  10. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    hoe weet ik hoeveel milimeter ik nodig heb? Ik heb een Ninja MR21-BO1A
     
  11. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
  12. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    leuk dat je zo snel bent, maar ik wilde net gaan editen :p
    mijn laatste vraag was: "moet ik ook een andere clutsh bell kopen" en zo ja, welk merk past?
    ik had namelijk ooit gelezen dat sommige niet passen met de JVD...
     
  13. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    De meeste clutch bells passen wel, ik gebruik meestal de geventileerde van Answer RC...er is ook een dichte van, of dat verschil geeft? Ik heb het nooit gemerkt :)
     
  14. ebi

    ebi

    Lid geworden:
    14 aug 2007
    Berichten:
    57
    Locatie:
    Emmen
    Volgens mij is er maar één clutchbell die niet past en laat dat nu net de originele clutchbell van de MBX-6 te zijn. Verder moet het allemaal gewoon werken.
     
  15. Aleq

    Aleq

    Lid geworden:
    5 okt 2009
    Berichten:
    422
    Klopt inderdaad Ebi, de clutchbells van Ultimate Racing bevallen ook zeer goed & gaan aardig lang mee.
     
  16. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    kijk daar heb ik wat aan :D
     
  17. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Losi clutchbells werken ook niet met de JVD.

    Anwser RC en Tekno clutchbells passen perfect.
     
  18. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
  19. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Jaja SSI volgend jaar hebde terug ne concurrent erbij :$
    Heb mijne MBX6 terug met de ninja op...

    Echter heeft de Ninja natuurlijk al wat litertjes gehad...

    Iemand een suggestie voor een leuke motor erop?
     
  20. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Naar het schijnt zijn die protech motoren net zo goed als een OS speed, maar iets goedkoper. Ik raad je zo'n Protech aan kurtje. Het zal een spannend seizoen worden :D
     

Deel Deze Pagina