kyosho cap 232 60 motorkeuze

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door NiTrO, 11 sep 2011.

  1. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    Beste brandstofverslinders!! :D

    [​IMG]

    Ik zou van iemand op de club een cap 232 60size kunnen overnemen.
    Van op mijn gecrashte trainer heb ik nog een irvine 53 (2Takt) over.

    Ik heb al een pak gezocht op rcuviverse en daar lees ik dat er meer met 4takt op deze kist gevlogen word, saito 91 & 100 en als enige 2takt uitschiter kwam ik een os 91 fx tegen.

    Ik wou het hier gewoon nog eens nagaan uit zekerheid, zouden die cap 232 en de irvine53 samengaan?

    Groetjes, ruben
     
  2. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    Ik denk dat dat wel zal gaan, hoewel je dan beslist geen vermogen overhoudt. Tussen de regels door begrijp ik dat je nog niet veel vliegervaring hebt, en dit je tweede kist zou zijn (?). In dat geval denk ik dat het best kan, Verwacht alleen niet dat je dan nog veel gekke dingen uit kan halen...

    Vraag het ook zeker even aan de verkoper, die heeft er immers mee gevlogen...

    Stefan
     
  3. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    Wel, het is mijn instructeur die me het model aanbood

    Ik vloog al alleen met mijn trainer die crashte door losgekomen hoogteroer.
    'k Heb nu een multiplex merlin en een hangaar 9 corsair met saito 100 waar ik nu verder mee leer vliegen. (als de mais rond het plein word afgemaaid)

    Ik kreeg de cap232 aangeboden maar mijn instructeur wist zelf ook niet goed meer welke motor hij erop vloog, omdat het al lang geleden was.
    Deze ochtend stuurde hij me de model-naam en zo ben ik beginnen zoeken.

    Ik denk ook dat de irvine53 wat op het nippertje zal zijn ivm prestaties... en bij mij mogen ze wel goed vooruit gaan :)

    Liever wat power te veel dan net dat tikkeltje te weinig

    Wie verder nog ervaringen heeft me dit toestel, laat maar horen!

    Groetjes, ruben
     
  4. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    Nog mensen die dit model vliegen of gevlogen hebben?

    Schrijf hier gerust je ervagingen neer!

    grtz
     
  5. razor

    razor Guest

    het is een CAP, daar moet je niet een 53 op zetten, maar een mooie 91 of een 4t 100

    je zult er geen plezier aan beleven met een 53...
     
  6. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    wow, das eerlijk :D

    Ik krijg de CAP voor niks van mijn instucteur, die irvine heb ik voor de zomer overgekocht voor een prikje.... gewoon een kwestie van beide in beweging houden.

    Als we merken dat de irvine écht niet voldoende is kijk ik wel uit naar een zwaardere 4takt.
    Maar voorlopig roeien met de riemen die we hebben, voorlopig zal ik er toch nog geen super acro mee vliegen wan ben ook nog niet zo'n ervaren vlieger.
    Ik denk dat voor mijn kunnen de irvine wel eventjes dienst kan doen.

    Toch bedankt voor uw mening.

    Groetjes
     
  7. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Ik ben het met razor eens
    De naam zecht het eigelijk al
    60 size
    Dus vanaf .60 dus 10 cc vliegt het model goed
    Maar vaak nogsteeds underpowerd
    Zoek eventueel een OS 61 SF motor
    Die motoren hebben nog ouderwets vermogen
     
  8. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    En om het helemaal af te maken. Op marktplaats staat momenteel een mooie OS 61 SF te koop (ff zoeken op "10 cc os max" want mag niet linken).

    Die SF motoren zijn inderdaad hele fijne motoren (met ring). Heb er ook eentje gehad op een Panic, super ding!

    Voor de rest met de rest eens. Pak altijd de bovenmaat motor die de fabrikant aangeeft (dus .40-.60 bv, pak dan een .60). Met de bovenste maat gaat het vaak prima. Onder de onderste aangegeven maat is het vaak blubber.
     
  9. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Ik vlieg nu zelf de DAGO 60 van jamarra met een 90 2takt
    Ook een oude os max motor
    En tog helemaal in de kap weg gekregen
    Zelf een uitlaat gemaakt
    Ook binnen de kap
    Vliegt als een kogol
    En nog dik onder de 80 db ook
    Hij word overstemd door een 15 4takt
     
  10. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    Ok,

    Allemaal dank voor jullie reacties, heb het vliegtuig sinds gisteren bij me thuis staan.
    Eerst zien als ik al de rest kan klaarmaken en inbouwen, dan zoien we wel voor de motor.

    Zal morgen wat fototjes posten.

    greetz
     
  11. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe

    Dat linken van marktplaats gaat alleen voor verkoop topics .
    Niet voor een gewone post .
    Anders krijgen we alleen verkoop topics met de text [kijk hier eens mp link 432234123]

    Groeten Wiebe.
     

Deel Deze Pagina