goede dag mensen ik ben dimitri ben 26jaar en woon in haarlem ben al een tijd bezig met modelboten nou heb ik een nieuwe genesis cat gekocht van het merk krick heb hem nu helemaal opgebouwd nu is mij vraag eigelijk of de as nog gevet moet worden voor ik er mee ga varen wil niks slopen namelijk en hoop dat iemand mij met deze vraag wilt helpen alvast bedankt
Hoi Dimitri, Ik zou zeker voordat je de eerste keer met de Genesis gaat varen de flexas goed invetten. Dit moet je voor elke vaarbeurt doen..... Als je de cat een tijdje niet gebruikt, (deed ik tenminste) haal de flexas eruit en leg hem ingevet weg. Heb je ook foto's van de cat en heb je hem zelf opgebouwd of rtr gekocht. Als dat laatste het geval is kijk alles goed na en controleer of alles goed aangedraaid is. Check voor dat je gaat varen of de boot goed waterdicht is en vergeet niet(maar dat zul je wel weten) de boot goed af te plakken! De Genesis is een mooie Cat , ga je nog veel plezier van krijgen gr. Arnold
Niet VOOR je gaat varen de as invetten , maar NA iedere x varen je as eruit halen droogmaken EN invetten , als je dat doet dan staat de boot gewoon altijd klaar voor de strijd . Boot wegzetten met een natte flexas is vragen om problemen , vandaar NA t varen altijd je as eruit halen .
Hallo Dimitri, Het meeste is al gezegd over je nieuwe boot, Arnold heeft er eentje gehad (en behoorlijk gemodificeerd) en de opmerking over de flexas is ook correct. Wat ik niet voldoende kan benadrukken is de opmerking over het nalopen van de hele boot. De boel is in China (Krick is maar een ddoorgeefluik) geassembleerd, vaak niet eens erg goed, dus het vaarklaar maken zul je zelf moeten (laten) doen. Laat je niet verleiden om de boot zo uit de doos 'even' te proberen, je hebt grote kans dat je zonder bepaalde onderdelen, of (als het tegen zit), met alleen een zender weer naar huis te gaan omdat je boot gezonken is... Haal alles los wat geschroefd is, controleer de huiddoorvoeren op lekkage en verhelp dat vóór je gaat varen. Zeker alle boutjes met nagellak (of Loctite) en zorg, dat de flexas speling heeft tussen de drivedog en het achterlager; een flexas terkt zoch namelijk samen onder last, zonder speling zal de boel zwaar lopen en (te) veel stroom gaan trekken wat je een regelaar, motor, of beide kan kosten. De prophoogte stel je af zodat de onderkant van de propnaaf gelijk is met de onderzijde van de sponsons, zonder dat de as naar boven of beneden wijst (0° prophoek). Dat is je basis van waaruit je kunt gaan fine-tunen. Dat de kap wordt afgeplakt met tape vind je op z'n laatst belangrijk, als de boot een keer op z'n dak drijft... Groeten, Jan.
ik heb gedaan wat jullie mij zeiden en jullie hadden gelijk moest een hoop worden aangedraait ben echt blij dat ik het water nog niet heb opgezocht en eerst hier maar even info heb ingewonen foto's zijn onderweg me camera is namelijk stuk nogmaals dank voor jullie raad en info
ben al een week bezig voor de foto's maar krijg ze er niet op zou iemand mij er bij er willen helpen alvast bedankt
bedank arnold je ben super hoop dat het mooie foto's zijn voor jullie en nogmaals bedankt voor de info ga van de week met een vriend varen ga ik kijken of ik een filmpje kan laten maken
Te gekke boot............. Ik heb er zelf ook een, 83Kmh op de gps wel alle originele onderdelen aan gort gedraait. Ik ga nu varen met een Leopard 3674 1900KV op 6S, 180A ESC en een 3/16 as ipv de 4mm met een Octura 447. Nu mijn 83kmh aan gort varen.(hoop ik) SUC6 met de boot ik zal je volgen. Groet Mario
bij mij is ie nog zo als uit de winkel vaar zelf nu op 4s en moet eerlijk zeggen vind het super om ze te varen mocht je een keer in haarlem zijn wil ik graag een keer mer je varen lijkt me wel leuk namelijk maar ben in de winter van plan de mijne onderhanden te gaan nemen want nu nog te mooi weer voor namelijk