KDS 450S, eerste stappen 3d?

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Jelleeee, 18 sep 2011.

  1. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    Ziet er weer keurig uit Jelle! Je hebt hem al aardig onder de knie zo te zien ;).
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2011
  2. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. et1961

    et1961

    Lid geworden:
    2 sep 2011
    Berichten:
    195
    Locatie:
    MIDDELBURG
    Hi,

    Je vliegt als een gek, jonguh! Knap hoor met slechts een paar maanden vliegervaring.

    Heb je ook met een simm geoefend?

    Groet,

    ETienne
     
  4. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    een paar maand? Een maand en een half ja ;)

    Men ervaring is: ik vlieg van december vorig jaar met de solo pro, dan vanaf nieuwjaar simulator, en sinds 10 augustus met de kds :p
     
  5. TuxBrothers

    TuxBrothers

    Lid geworden:
    27 dec 2010
    Berichten:
    407
    Locatie:
    Waddinxveen
    Knap en netjes gevlogen Jelle ! :banana:
    En dat in zo'n korte periode, petje af man!
    Vloog zelf sinds Januari met een Solo Pro, die ik helaas verkocht heb om weer wat anders te kunnen kopen.:wink:
    Wat een fijne dingen zijn dat toch ook he!
     
  6. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Bedankt :p
    Men solo pro is eigl heel erg versleten dus ik zou er niet veel meer voor krijgen moest ik hem verkoop.

    Nu nog wachten op de bladen (zijn wel nog niet besteld) en dan zal ik wel mijn eerste looping gaan doen denk ik ;)
     
  7. jeroenie101

    jeroenie101

    Lid geworden:
    30 aug 2010
    Berichten:
    416
    Locatie:
    Barneveld
    Ik heb gisteren ook mijn eerste loopings gedaan.:)
    Als je het gaat doen voor de eerste keer, probeer echt een goede snelheid te hebben en ook goed hoog vliegen. Meestal als je de looping maakt met een 450, dan valt die stil boven in dus vandaar goed hoog vliegen.

    Ik kom nu dus ook met een goede snelheid aangevlogen en dan trek ik hem eerst iets naar achteren de stick en als die dan op z'n kop/stil hangt dan trek ik hem helemaal naar achteren toe. Hij zal dan goed dalen maar uiteindelijk ben je er dan doorheen:)

    Succes!
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    - tegen de wind in vliegen, dan wordt de looping makkelijker. Looping met de wind mee is een stuk moeilijker om hem mooi te krijgen.

    - op snelheid, op hoogte vlot aan komen vliegen, iets achterover trekken en pitch up geven.

    - heli gaat nu vlot omhoog, zodra de heli met de staart recht omlaag staat pitch minderen tot hij volledig op zn kop hangt, dan staat de pitch op 0

    - de elevator doe je nog steeds niets mee, die heb je net een tik achterover getrokken, en die hou je gewoon vast. evt kun je wat bij geven, maar is in principe niet eens nodig.

    - de heli gaat naar beneden, pitch even 0 houden tot de neus recht omlaag staat, dan een heel klein beetje pitch up geven. als de heli weer recht staat zou je een tikkie boven het midstick moeten zitten.

    let wel, dit is de uitleg voor eerste keren loopings doen..
    als de neus omlaag staat, in het laatste kwart van de looping, en je gooit te vroeg teveel pitch erin gaat de heli vaart maken en zal hij een heel stuk lager uitkomen dan je erin gegaan bent. En dat kan best een aardig stuk zijn!

    Heb je de looping een paar keer gedaan en ga je hem mooi rond maken, dan ga je het vanzelf op de goede manier doen.
    Is ook een beetje afhankelijk per heli, sommigen hebben zelfs negatief nodig om de bovenkant van de looping mooi te maken.
    ook loopings met wind mee heb je vaak negatief nodig, en dat lukt mij ook nog niet 100% om ze mooi te krijgen..

    Mooiste is een stevig constant windje, en recht ertegenin aanvliegen. Dan doet de heli en wind bijna alles zelf. Alleen elevator achterover en gaan:D

    en daarna de roll ;-)
    - redelijke snelheid aanvliegen
    - de aileron bv helemaal rechts zetten, de heli zal rechts om de lengteas draaien. aileron gewoon vast houden.
    - pitch meebewegen, dus op zn zij = 0 graden pitch, op zn kop is ong -5 graden, zij weer 0 en dan vlieg je weer normaal

    ook weer goed op hoogte, eerste keer met de wind mee proberen (anders hang je te snel stil)
     
  9. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Die wisseling van de pitch lukt wel goed bij mij. Heb al vaak in de sim gedaan dus dat zit er al in ;)
     
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Sim = dus niet hetzelfde als echt..

    Wind is anders, heli is anders, jouw zenuwen zijn anders
    In het echt is de heli kapot, in de sim niet..
     
  11. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Weet ik ook wel, maar het gevoel van de pitch veranderingen zitten dan al in men vingers snappie? ;)
     
  12. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Gefeliciteerd man!
    Ziet er goed uit Jelle.
    Blij dat je het afstellen nu goed beheerst.
    Nu ga je snel vorderingen maken denk ik.
    heel houden, en heel veel stick time :D
     
  13. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Bedankt :p
    Het afstellen lukt idd al aardig goed, ga alleen nog de endpoints wat moeten bekijken. Maar nu staat de bladhoek niet goed voor een looping omdat ik eerst moet wachten op men nieuwe bladen voor ik de bladhoek weer goed kan terugzetten ;)

    En de gain moet ik ook nog nazien want dat had iets met men oude lipo te maken waardoor ik die niet goed kon afstellen ofzo? Maar 1 vn dees dagen kan ik men nieuwe lipo's eindelijk beginnen gebruiken :p

    Owja, als ik opeens full pitch geef dan zwiept de staart wat uit.. Aan wat ligt dit eigenlijk?
     
  14. jeroenie101

    jeroenie101

    Lid geworden:
    30 aug 2010
    Berichten:
    416
    Locatie:
    Barneveld
    Het ging nog zo goed met de loopings bij mij....:(

    Vanmiddag de hele middag loopings lopen vliegen totdat het mis ging:(

    Ik denk dat het aan mij ligt want iemand kwam even kijken en toen wou ik dus even laten zien wat ik kon en heb natuurlijk veel te snel gedaan en niet opgelet. De heli was veel te ver weg dus ik zag niet wat er gebeurde. Hij kwam vol naar beneden en ik heb nog geprobeerd om hem weer recht te krijgen alleen dit lukte niet.

    Toen het bij de vorige crash mis ging had ik 1 ding goed geleerd:
    Trotthle hold overhalen. Toen ik wist dat het niet meer ging lukken meteen de trottle hold overgehaald. 1,5sec daarna stortte die neer.

    Ik denk dat ik bladen vol + pitch had en de heli op z'n kop hing. De bladen remde dus nog goed hard af en dit heeft geholpen.

    De schade:
    Van 1 swash-servo een tandje afgebroken en een linkje is krom(foto).
    Servo ben ik aan het repareren en het linkje heb ik weer recht gebogen.

    Gelukkig valt de schade mee!
    Wel goed stom van mij dat ik het deed, volgende keer beter opletten.

    De trotthle hold heeft gelukkig ook goed geholpen:)


    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Oeich.. Gelukkig dat de schade meevalt!

    Heb zonet nog een lipo'tje opgevlogen!
    Vandaag op snelheid gevlogen!
    Ik begin aan de ene kant van het veld met de neus naar de andere kant, ff hoveren en dan opeens ZOEF! full pitch op 2 meter van de grond naar de andere kant en dan woep de naar boven een stall turn maken en dan rustig terug komen :p Slurpt wel veel energie uit de lipo merk ik :eek: op het einde was de power vele minder en de lipo was nog nooit zo warm ;)
     
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Je bladhoek hangt af van je nieuwe bladen?
    Leg dat eens uit, want dat heeft nl niet met je bladen te maken, maar met de bladhouders, die moeten de hoek kunnen maken

    En de gain heeft niets met je lipo te maken, alleen als bij de oude lipo de motor niet op toeren kwam zou het uitmaken

    En de zwiepende staart is gain die te laag staat, of een gyro die niet goed is afgesteld. Misschien nog een te lage snelheid op de kop, waardoor de staart het vermogen niet heeft om zijn plek vast te houden.
     
  17. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Met je nieuwe lipo wat minder lang vliegen hoor, anders moet je veel lipo's kopen.
    Als je toeren af gaan nemen ben je eigenlijk al te lang door gegaan.
    Je moet echt je vluchten gaan timen.
    En iedere keer als jij nieuwe dingen doet moet je die vliegtijd aanpassen.
    Lipo's zijn best duur, en je kan er minstens twee keer zolang mee doen als je een beetje oplet.
    Met 3D ontlaad ik ze niet verder dan 75% van de totale capaciteit.
    Dus als je een 2200 mah lipo hebt dan is het een makkelijke rekensom.
    2200 x 0.75 = 1650 ma maximaal terug in je lipo laden.
    Kan je niet aflezen op je lader wat je er terug inlaad...
    Dan weet je waar je als eerste voor moet sparen ;)
     
  18. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Ik vlieg al zo kort :( 5 minuten en half.. Normaal is men lipo wel niet warm en heb ik op het einde nog altijd veel power maar ik denk dat men lipo dit niet zo goed aankan aangezien het maar een 15C is.. Ik denk dat ik dan maar toch een nieuwe lader ga kopen.. Kan je op elke lader met schermpje de capaciteit zien die er terug in gaat?

    Ik weet eigl totaal niet welke lader ik dan moet kiezen.... Liefst misschien eentje van HK aangezien de prijzen daar erg laag zijn. Is de Imax B6 een goede lader?
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2011
  19. jeroenie101

    jeroenie101

    Lid geworden:
    30 aug 2010
    Berichten:
    416
    Locatie:
    Barneveld
  20. et1961

    et1961

    Lid geworden:
    2 sep 2011
    Berichten:
    195
    Locatie:
    MIDDELBURG
    Prima lader die IMAX-B6!! Laadstroom, laadspanning, individule celspanning, teruglaad capaciteit, etc. alles uit/afleesbaar op het display.

    Mogelijk op ebay nog voordeliger te vinden. Let wel je hebt ook een 12 Volt voeding nodig die minimaal 5 ampere kan leveren.

    Groet,

    Etienne
     

Deel Deze Pagina