KDS 450S Lakigucci

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Lakigucci, 24 sep 2011.

  1. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    Hallo mannen,

    Om maar gelijk met de deur in huis te vallen zal ik mij eerst eens voorstellen.

    Ik ben Robbert 28jr uit Ridderkerk en ben hooked aan RC spul.
    Ik ben begonnen met een GHD_sLIUfNI[/media] Rustler VXL, waarna ik nog een JDy2RN0hLko[/media] Vorza Flux en een GZZtnaNCFGg[/media] Flux heb gehad. Na deze outdoor's ook een indoor aangeschaft en brushless gemaakt waar ik veel lol aan heb gehad op het tapijt circuit. Maar daar ben ik hier natuurlijk niet voor ;). Na al het auto geweld ben ik begonnen met een simpele 6gVaHZTgCao[/media] coax heli waar ik helemaal verslaafd aan was. Maar zoals met de meeste dingen wil je toch meer...Dus heb ik me een RG5m8qtEw1A[/media] Tracer 90 aangeschaft (ook bekend als Nine Eagles Solo Pro 2). Poe, dat was toch wel iets pittiger dan zon coax! Maar had mijn uitdaging gevonden. Na veel oefenen en kusjes tegen de muur, toch vlekkeloze rondjes kunnen vliegen door de huiskamer, en de heli ook op zijn pootjes kunnen landen waar ik wilde. Maarja, wat doe je daarna dan? Nou een CP heli kopen. Maar aangezien het vrouwtje een dikke buik krijgt, en nee dat is niet van het eten...;), moest mijn hobby helaas wat inkrimpen. Hierom kon ik niet mijn geoogde Allign Trex aanschaffen, maar moest ik het met een ander exemplaar doen. Na veel lezen en overwegen heb ik de KDS 450S aangeschaft. En heb hierbij mijn ultieme uitdaging gevonden hoor! Wat een apparaat zeg! En dan nogmaar te zwijgen over wat er allemaal bij komt kijken.
    Deep respect voor de door gewinterde kongingsvliegers bij deze!

    Ok en toen? Oja mijn Maiden flight...Vrouwtje mee (ja die vond het ook wel leuk mij te zien crashen..haha). Maar heb haar helaas moeten teleur stellen en heb de heli zonder schade thuis kunnen brengen. Al shakend en bevend voerde ik de toeren wat op en my my, impressing! Alleen het geluid al, daar word je toch eng van! Met bevende vingertjes duwde ik langzaam mijn throttle omhoog en de heli begon wat te glijden over het asvalt. Snel de stick terug naar beneden! Dit is eng...Na weer wat moed verzamelt te hebben toch maar een proberen waar ik hem voor gekocht heb. Vliegen dus! Nou vliegen kon ik het niet noemen helaas, maar licht hooveren misschien. Pootjes waren van de grond voor een seconde of 10, en toen ging de beeper in m'n zender dat de 5min voorbij waren. Inpakken en wegwezen, want ik had nog geen nieuwe lipo's. Dus de fun was maar kort. Tijdens de korte vlught merkte ik wel dat hij niet zo zuiver vloog als ik in gedachten had. Hierop veel op het forum gelezen, en gelezen over curves, swashplates en dat soort dingen meer.
    En in tegenstelling tot een rc auto, komen de meeste RTF heli's niet RTF uit de doos! Bummer!

    [​IMG]

    Nu komen we eindelijk op het punt waar ik eigenlijk dit topic voor opende.
    Deze beginner zoekt namelijk wat hulp. Gelukkig weet ook ik google te vinden, en heb ik al wat filmpjes bekeken hoe ik wat moet afstellen.
    Maar nu is mijn vraag, wat is nu de beste volgorde om een heli af te stellen.
    Je hebt de blade bold tightness, blade tracking, swashplate leveling en zo nog meer. Ik heb nu nog geen pitch gauge, maar deze word gekocht op het moment dat ik ook daadwerkelijk zover ben dat ik de pitch op de blades ga afstellen.

    Dus, waar te beginnen? Alvast bedankt voor een ieder die het geduld heeft kunnen opbrengen deze lap tekst volledig door te hebben gelezen! :banana:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    Het afstellen.

    Ok,

    Zojuist een poging gedaan m'n heli wat af te stellen.
    Aangezien er helaas nog niemand op mijn vraag had gereageerd ben ik alsvolgt te werk gegaan.

    Als eerste heb ik alle trims en subtrims op 0 gezet.
    Vervolgens mijn pitch en throttle curves linear gezet op 0-25-50-75-100.
    Hierna de motor ontkoppeld en de zender in midstick positie geplaatst.
    De servo armpjes zga mogelijk op 90 graden gezet, wat niet bij allemaal lukte.
    Het was tekens of een tandje te veel of te weinig.
    Hierna heb ik eerst mijn swashplate op het oog geleveld.
    Deze stond aardig naar voren geheld en wat naar links.
    Deze dmw de linkages bijgesteld en zo goed mogelijk geleveled.
    Het zelfde voor de rotorhead, deze had ook wat subtiele aanpassingen nodig.

    Hier heb ik een filmpje geupload en had graag gewild dat jullie mij kunnen wijzen als er nog iets strakker of beter kan.






    Wat is nu het volgende wat ik het beste kan aanpakken?

    Alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. Chow

    Chow Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    10.452
    Locatie:
    Paramaribo
    Of je kijkt of er iemand in jouw buurt is met ervaring die je even op weg helpt ;) Zijn vast wel heli vliegers bij jou in de buurt :)
     
  4. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Zie de aanvullingen in het rood
     
  5. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    Crash!

    Had ik dat maar eerder gelezen..

    Vandaag in de tuin geprobeerd de heli de lucht in te krijgen.
    Met als gevolg...juist een crash!
    Dit kwam simpelweg door overmoedigheid en het te graag willen vliegen zonder dat de heli perfect is afgesteld. Gelukkig in het gras maar alsnog zijn nu mn blades kapot (chipjes eraf hier en daar,zijn dit goeie houten vervangers??) en maakt m'n servo een tikje (neem aan dat er gelijk een nieuwe originele kds in moet?).

    Hoe erg ik hier ook van baal, ik geef niet op!

    Hier de schade:



    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. dcb103

    dcb103 Guest

    Zonde van de heli Robbert, maar eis is dat je wel geduld moet opbrengen bij heli vliegen. Dit ook om ongelukken te voorkomen altijd kalmte en geduld.

    Ik hoor trouwens wel wanneer je langs komt.

    Gr,
    Dave
     
  7. jeroenie101

    jeroenie101

    Lid geworden:
    30 aug 2010
    Berichten:
    416
    Locatie:
    Barneveld
    Je hoeft je servo niet te vervangen.
    Waarschijnlijk is er gewoon een tandje afgebroken in de servo.
    Probeer hem voorzichtig open te maken en dan zul je zien dat het een tandje is.

    Zo ja, koop een servotandwiel setje en je vervangt de tandwielen en hij is weer als nieuw.
    Veel goedkoper als een hele nieuwe servo.
     
  8. dcb103

    dcb103 Guest

    Veel kan niet meer zijn dan 18Euro.

    Ik zou gewoon 4x Towerpro MG90S aanraden metal gear voor 18Euro (de 4). heeft men mij toen ook gedaan en is een goede investering in het begin. Er even vanuit gaan dat in de KDS het de zelfde maat is als in trex450.
     
  9. Lakigucci

    Lakigucci

    Lid geworden:
    12 jul 2010
    Berichten:
    863
    Locatie:
    Ridderkerk
    Hey Jeroenie,

    Ik heb begrepen dan de originele KDS servo's geen top kwaliteit zijn en dat deze kunstof tandielen hebben. Als ik nu toch voor die 18,- 4 nieuwe metal geared servo's kan halen, denk ik dat dat inderdaad een goede upgrade zal zijn. Maar al had ik snel weer willen vliegen zonder te nieuwe servo's te kopen is jou oplossing inderdaad ook een goeie! iig bedankt voor het meedenken hier door allen! Word zeer gewaardeerd!
     
  10. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Aiai toch! Erg jammer!
    Helaas ken ik dit verhaal ook, is bij mij ook gebeurd ;)

    Maar bekijk het als een voordeel, nu leer je je heli terug te repareren en af te stellen zodat je je heli beter leert kennen :p

    Veel succes met herstellen!
    En ik hoop dat dit een les voor je is en dat je nu minder overhaast te werk zal gaan :D
     
  11. jeroenie101

    jeroenie101

    Lid geworden:
    30 aug 2010
    Berichten:
    416
    Locatie:
    Barneveld
    Als ik jou was, zou ik vooral in het begin geen metalen tandwielen kiezen!
    Ik vlieg zelf ook met plastic om de volgende reden:

    Als je een keer goed hard crasht, breken de tandjes niet en dan moet de kracht dus ergens anders op worden gedrukt. Dit gebeurd dan op 1 van de servo asjes. Hier zal spelling opkomen en je kunt hem weggooien.

    De plastic tandwielen zullen sneller afbreken maar zie het maar als een voordeel dat je niet een hele nieuwe servo hoeft te kopen.
     
  12. jimmy_zeropm

    jimmy_zeropm

    Lid geworden:
    20 sep 2010
    Berichten:
    260
    Locatie:
    Zaandam
    Aiii jammer te lezen dat je gecrashed bent... Helaas ben ik zelf ook dit weekend gecrashed. Er mankeert nu van alles maar ik heb tevens ook geen idee wat. Ik ga een nieuw topic starten om te kijken of er een soort 'controle stramien' bestaat oid...
     
  13. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    crashen zul je nog wel vaker zie het als de eerste keer fietsen toen ben je ook vaak gevallen maar uiteindelijk lukt het je dan toch;)
    en al kun je heli vliegen dan nog geen garantie dat je niet crasht,je gaat toch je grensen verleggen en gaat meer van jezelf vragen kortom je bent niet de enigen haha;)
     

Deel Deze Pagina