Hallo Wil een nieuwe auto kopen maar ben er zelf heel weinig van op de hoogte Zou een hpi blitz of een losi strike worden Hier iemand meer ervaring mee of raad Mvg johan
De Strike is een oud model, daar is de Losi XXX SCT, voor in de plaats gekomen, . Dus ik zou voor de Blitz gaan, of voor de Losi XXX SCT.
hoe weet je dat het de stevigste is? heb je ze allemaal gereden? ik twijfel of die sterker is dan de slash.
Ik weet wel zeker dat de slash steviger is, geen twijfel mogelijk. Maarja zo heeft iedereen wel zn favoriet waar ie erg enthousiast over is, moet je met een korreltje zout nemen.
Slash is niet steviger. Shocks lekken, tandwielen strippen, chassis breekt bij hoge sprongen, assen breken, body posts zijn gammel... Het enige minpuntje aan de Blitz is 27mhz (oude) en outdrives die iets harder slijten.
1. Nee, maar ik ben wel fan van hun producten 2. Nee, maar mijn vriend wel en ik heb heel veel ge-Googled. Bijna iedereen heeft betere ervaringen met de Blitz!
@RcForme Typisch dit... heb je zelf geen ervaring? reageer dan niet.. Bij ons op de racebaan rijden we met 10 slashes tegelijk, met flinke sprongen en soms ook flinke knallen tegen elkaar, en je moet wel HEEL gek doen om een slash kapot te krijgen. Over een paar jaar zul je op dit gebied wel wat 'slimmer' worden / meer ervaring krijgen denk ik. 9 van de 10 keer wat gepost wordt is negatief. De positieve dingen hoor je bijna nooit. Dit is een algemeen bekend feitje wat over de hele wereld zo is. Het is dan ook niet gek dat sommige verhalen negatief zijn op internet, ik zou dan ook wel eens willen weten hoe gek diegene met de Slash gedaan heeft Op de baan rijdt 1 iemand met een HPI Blitz.. hij kon nog niet eens 7 minuten - 10 minuten rijden of het ding hield er al mee op door warmteproblemen met standaard motor + regelaar + vertanding. Daarna heeft hij zelf dikkere kabels erop gezet, dit verhielp het probleem.. totdat het motortje doorbrandde. (Zelfde negatief verhaaltje kan ik ook ergens posten...) Geloof mij maar.. knal je met een Slash neus tegen neus tegen een Blitz kan ik je vertellen dat de Blitz veel sneller iets kapot heeft @Topicstarter Johan: De keuze tussen welk chassis beter is voor jou, hangt van een paar factoren af.. De grootste vraag is : Wat wil je ermee doen? (Echt racen op een baan, of bashen?)
Even wat anders. Misschien is de overweging van de TS wel dat hij 1 van deeze modellen het mooist vind. Dan even een tip: er zijn veel bodies uitwisselbaar van diverse merken en tevens is er aftermarket veel te krijgen. Als je keus al gemaakt is voor de Bltiz of Strike (omdat je dat toevallig kan krijgen o.i.d) dan zou ik er ook even rekening mee houden of je ook gemakkelijk onderdelen kan krijgen. Tevens is belangrijk wat je ermee gaat doen idd. Ga je gewoon wat rondjes rijden, prima maakt niet uit wat je koopt. Ga je racen op een circuit, neem dan een auto die circuitwaardig is (Blitz wel een goeie keuze denk ik, of een Associated SC10) Ga je erme in het wild rijden (bashen) dan zou ik een auto kiezen die wat robuuster is en waarvoor veel te krijgen is. Dan zou ik dus de Slash kiezen!
blitz Hallo, Iedereen alvast bedankt voor jullie reactie Heb van de middag een hpi Blitz gekocht bij pk Met mamba max pro 2400 kv Daarstraks even mee gereden en geweldig amai Mvg Johan
Een Castle MMP set met 1415 motor in een Blitz? Wie heeft je dat aangeraden???? Doe er maar voorzichting mee dan. En succes met het bestellen van spare parts want dat is, zeker voor een beginner, een veel te sterke/zware combo voor een lichte achterwiel aangedreven SC truck als de Blitz. Hoe heb je 'm vertand? Wat rij je erin een 2S of 3S lipo?
blitz Hallo Ik heb me dat zelf aangeraden Ben bij pk geweest en daar zeiden ze het ook dat het te zwaar was Heb er vandaag gansen dag mee gereden,tjonge dat ding vliegt Of het heel blijft zullen we zien Heb er met 2S EN 3S mee gereden Het verschil is wel groot 2s of 3s Mvg Johan
Tja, het is jouw auto natuurlijk. Maar als de eerste vreugde over de topsnelheid is bekoeld zou je eens er eens op moeten leggen hoe de wegligging is van de auto. Ik vermoed n.l. dat deze vrij zware motor het zwaartepunt behoorlijk ver naar achteren verplaatst. Samen met de zeer lichte voorkant zorgt dit er dan voor dat de auto hoogstwaarschijnlijk een nogal onrustige wegligging heeft en vrij snel zal uitbreken. Ook sprongen zullen waarschijnlijk niet gemakkelijk gaan. De 1415 is ook nog eens heel erg lang dus zal de auto waarschijnlijk ook wat zijwaardse onbalans hebben. Ik zou je de een combi hebben aangeraden van een MMP met de 1410 motor. Die is veel korter en lichter. Heeft ook een hogere Kv dus heeft een hogere top met een 2S lipo. Dan was je o alle fronten beter af geweest want hij is ook nog goedkoper. Maar dat is dan misschien iets voor de toekomst.