koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 1 jul 2008.

  1. westy1969

    westy1969

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    804
    Locatie:
    Hoorn
    Ik denk dat je achter medium bedoeld, ik kan soft carpet achter nl niet vinden op de site van xceed. Of ik kijk er overheen.

    Ik rij met
    Purple voor 40 shore
    Lilac achter 37 shore

    Dat is dus een stuk harder dan wat jij gebruikt.

    P.s dit zijn mobgumms en dus geen speciale carpet banden.
     
  2. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Ik zie ze daar ook niet staan, maar ik heb ze wel.
    RR-CARPET-SOFT Part Nr.: #101569

    Overigens ga ik wel medium proberen aan de achterkant. Dat scheelt wellicht wat tegen het kiepen, en hopelijk levert het ook wat stuur op.
     
  3. westy1969

    westy1969

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    804
    Locatie:
    Hoorn
    Ja wss wel omdat de achterkant dan niet aan het rechtdoor pushen is.
     
  4. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    101566 1:10 WGT FR black carpet soft
    101567 1:10 WGT FR black carpet medium
    101568 1:10 WGT FR black carpet hard
    101569 1:10 WGT RR black carpet soft
    101570 1:10 WGT RR black carpet medium
    101571 1:10 WGT RR black carpet hard

    Ik heb de indruk dat je vrij "agressief" rijdt, en je moet gaan proberen veel meer door de bochten te "rollen", dan zal die minder last gaan hebben van "grip roll".
    Verder kun je idd medium achter proberen.

    p.s., ook ik rij soms nog steeds te agressief, is erfenis van het brandstofrijden..... maar het lukt steeds beter. :p
     
  5. westy1969

    westy1969

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    804
    Locatie:
    Hoorn
    Ik begreep dat er vorigjaar met lilac rondom gereden werd, dit is shore 37.
    Dit zijn natuurlijk wel andere banden maar ik vind het verschil erg groot.
     
  6. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Ik had er gister wel heel erg last van, juist ook in het midden van de hairpins waar de auto gewoon aan het rollen was. M'n rijstijl helpt inderdaad niet mee, maar het is meer dan alleen dat.
    Het is jammer dat zo'n WGT maar in zo'n kleine range van bandendiameters écht snel is, dat geldt voor de 1/12 hetzelfde denk ik.
     
  7. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Ik rij Xceed Carpet Hard (40) voor en Xceed Carpet Medium (30) achter. Was in de veronderstelling dat Medium achter 35 was, maar dit blijkt niet zo te zijn. Hard achter is 35. Maar eens kijken waar die te verkrijgen zijn....

    Overigens rijd deze combi (40-30) met een goede afstelling wel oké.

    Nu ik nog;)....

    Halewijn
     
  8. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Staar je niet blind op die hardheden, de compound is ook van belang, hoeveelheid natuurlijk rubber ofzoiets. Krens zou er wel een lezing over kunnen geven.
    Wellicht is zacht achter, voor binnen wel te zacht, en is medium beter, dus Bart, gewoon proberen.
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Staan er weer bij. ;)

    Ja, maar wellicht in mindere maten.
    Ik draai ze al vrij klein, want als ze te groot zijn, chunken ze snel en kun je ze alsnog weggooien.
    Ook moet je gewoon de rijhoogte binnen vrij laag houden, scheelt ook in grip roll.
     
  10. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    bedenk ook dat als je auto het tapijt raakt in de bocht er ook dingen gebeuren die je niet wilt. Na de run even checken: als de zijkant van je chassis aan de onderkant helemaal plakt van het rubber dat op de baan ligt staat de auto te laag !
     
  11. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Weet iemand waar ik op korte termijn aan een 17T 64dp pinion kan komen? Een 18T of 19T is eventueel ook al acceptabel.
     
  12. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Hoe kort is korte termijn?
    PK misschien een optie? of de border?
    Ik zeg google of de bekende in je favorieten opgeslagen internet pagina's kunnen uitkomst brengen;)

    mvg Roy

     
  13. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Heu, 17t 64dp?? Ik rij 17t 48dp....tires 56mm. Mmmmm, ik moet me toch maar wat meer in die roll out materie gaan duiken:) .
     
  14. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    maak je niet te druk om 64 of 48 dp. Heb vorig jaar 48dp binnen gereden omdat ik geen 64dp heb en dit ging ook gewoon goed.
     
  15. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Ik maak me ook niet dtuk om de 48dp, maar 17t 64dp is toch een hele andere verhouding dan 17t 48dp? Daar was ik eerder verbaasd over....
     
  16. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    ah ok :) verhoudingsgewijs maakt het niet uit. 16 pinion en 75 spur in 64dp is dezelfde verhouding als 16 pinion en 75 spur in 48dp. Enigste verschil zit hem in de diameter van de pinions en spurs. Die zal bij 48dp groter zijn omdat die grotere tanden heeft. Voordeel van 64dp is dat je de rollout fijner kunt afstemmen en het loopt iets stiller en wellicht iets minder weerstand maar heb daar verder geen ervaring mee.
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2011
  17. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  18. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Laat je niet meteen van de wijs brengen, ik ben ook maar wat aan het proberen. Maar ik heb echt het idee dat een flink kleine rollout een uitkomst gaat zijn op de binnenbaan.

    Ik heb ze al besteld bij The Border, maar voor hem staan ze in backorder bij z'n leverancier dus het duurt nog even voordat hij ze heeft waarschijnlijk. Maar ik zou wel graag de EPS met een kleine roll-out rijden, dus vandaar mijn zoektocht.
     
  19. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Aan welke rollout denk jij dan Bart? Volgens Gearchart heb ik een roll out van 38.34... (17T, 78 spur en 56mm).


    Halewijn
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2011
  20. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Ik rij nu met een roll-out van 35, en ik denk aan iets van ongeveer 28 a 29.
     

Deel Deze Pagina