koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 1 jul 2008.

  1. westy1969

    westy1969

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    804
    Locatie:
    Hoorn
    Ik zit nu op 42, weet eigenlijl niet op het veel lager moet. De motor wordt ongeveer 65 graden.
     
  2. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Tja, ik kom nog overal power tekort.
    Ik heb vandaag voor het idee nog even gekeken of ik niet de verkeerde kant op aan het denken ben. Dus ik heb juist met een grotere pinion en minder vertiming etc. gereden om te kijken of ik ergens punch kon vinden. Maar het mocht niet baten, de motor werd alleen maar warmer en de prestaties minder.
     
  3. westy1969

    westy1969

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    804
    Locatie:
    Hoorn
    Hoe is je setup?

    Ik heb de turbo delay op 0 staan.
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2011
  4. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Ik heb helemaal geen turbo aan, alleen boost.
    DRRS: level 9
    Boost timing: 45
    Start RPM: 6000
    Timing ACC: 500
     
  5. westy1969

    westy1969

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    804
    Locatie:
    Hoorn
    Probeer het eens met 3000 en 350. Dan zul je meer puche hebben.
    Wel ff op de temp letten natuurlijk.
     
  6. Niels de Zwijger

    Niels de Zwijger

    Lid geworden:
    25 apr 2006
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Driehuis
    Hoi Bart,

    Probeer je start RPM eens eerder te zetten. Bijv. 3000 (of heb je dat al geprobeerd). Mogelijk dat je dan meer gevoel van power hebt.

    Gr. Niels
     
  7. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Dat is het probleem, als ik dat doe dat schiet m'n temp omhoog. Hij is nu na 7 minuten 75 graden, dat vind ik wel zat.
     
  8. Niels de Zwijger

    Niels de Zwijger

    Lid geworden:
    25 apr 2006
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Driehuis
    2 zielen, 1 gedachte . . . . .
     
  9. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Vandaar dat ik dus naar een nog kleinere roll-out wil, dan kan ik start RPM makkelijker terugzetten zonder een tempstijging te krijgen.
     
  10. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Stel de regelaar ook goed af op 7 minuten en zorg dat je niet langer op de baan bent. Je moet even een tijdje zoeken naar de juiste instellingen en tandwiel verhouding, het kan zijn dat bv. een pinion 18 te zwaar is en een 16 te licht...met een 17 en de juiste instellingen rijdt de auto prima. Dit moet je zelf uitzoeken en hier kan niemand bij helpen.
     
  11. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    7 minuten en 90 graden is prima..met power natuurlijk..
     
  12. westy1969

    westy1969

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    804
    Locatie:
    Hoorn
    Of de drrs iets terug, dat merknje niet zozeer, maar de temp wordt wel lager
     
  13. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    eigenlijk moet je gewoon 10 oplopende pinions hebben en testen maar.
     
  14. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Het vermogen wordt al duidelijk minder nadat de motor boven de 60 graden komt.
     
  15. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Inderdaad, wie regelt ze voor me? Geen mens heeft een 17, 18 of 19T pinion voor me. (64dp)
     
  16. Niels de Zwijger

    Niels de Zwijger

    Lid geworden:
    25 apr 2006
    Berichten:
    157
    Locatie:
    Driehuis
    Grotere spur?
     
  17. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Dan ga je naar 48dp.
    De lrp is een motor die vooral onderin erg hard gaat, je moet het dus niet hebben van het rechte eind.

    Het kan ook zijn dat je accu minder wordt na een paar minuten en niet de motor, op het LRP forum rijden de topper 120 graden met die motoren.

    Het probleem is dat als de instellingen en verhouding niet goed zijn afgesteld, dat de temperatuur hoog is en de performance waardeloos. Je moet dus net zo lang zoeken tot je ook performance hebt, dit kan alleen door logisch te denken en veel te proberen met tandwielen en instellingen. de zweetspot kan klein zijn.
     
  18. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
  19. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Weet iemand hoe je uitgeharde bisonkit kunt verwijderen? Het zit op een tirecone die is gemaakt van een witte kunststof.
     
  20. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Thinner? Of anders heb ik hier nog wel een pot lijmverwijderaar staan van Alebastine, daarmee komt het zeker los haha...
     

Deel Deze Pagina