koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Oscar, 1 jul 2008.

  1. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Er zit nu een 102 op. Een 106 zou nog wel passen, maar die heb ik nog niet, daarnaast denk ik dat dat niet genoeg brengt. De roll-out moet echt onder de 30 komen denk ik. En ik zit nu op 35.

    Theoretisch zou de accu inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Maar andere accu's is geen optie, dus dan komen we toch weer terug bij het oude probleem.
    Wat betreft 48dp, daarin kom ik dan ook in een soort uiterste terecht, en ik heb nog vrijwel niks van 48dp.

    En tja, het is lastig zoeken naar de zweetplek als je de spullen niet hebt om die te benaderen.
     
  2. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb het nu in een emmer met water liggen aangezien bisonkit gevoelig is voor water....tenminste dat had ik ergens vernomen hehe.

    Mocht het niet werken dan zou ik graag een beetje lijmverwijderaar van je willen gebruiken. De tirecone is van delrin of zoiets wat zelf gedraaid is. Hopelijk gaat het niet smelten dan.

    Ik heb het van iemand overgenomen maar hij heeft er aan de bovenkant geen gat in zitten zoals die van mathijs wel heeft dus die moet ik nog een keer boren.
     
  3. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Bart
    Elke accu wordt minder naarmate er enkele minuten voorbij gaan.

    Het lijkt mij slim om eens even met Martin een avondje te gaan zoeken,
    hij is bekend met de regelaar en motor, ook heeft hij alle software.
    Het kost gewoon tijd voordat je alles goed hebt, ongeveer een half seizoen denk ik zo..
     
  4. westy1969

    westy1969

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    804
    Locatie:
    Hoorn
    Wel vreemd dat jij na 7 min een hete moter hebt, terwijl ik er met een grote rollout weinig last heb.

    Is de eps niet 5 min per race?
     
  5. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    een half seizoen?! Lijkt me een beetje te veel van het goede. Ik heb de HW gekocht... gesoldeerd samen met de HW motor en gaan rijden. Na een paar instellingen ging die als een malle met lage temperaturen op de buitenbaan van de mach. Hooguit 1 dag met een extra dag om hem een beetje te fijntunen.;)

    Bart, welke motor heb je? En welke accu's gebruik je?
     
  6. westy1969

    westy1969

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    804
    Locatie:
    Hoorn
    Motor is een x12 geloof ik.
     
  7. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Laat maar weten Alexander, dat spul van Alebastine tast geen kunststof aan dus...
     
  8. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    met 4 dot insert?

    Heb je de standaard instelling al geprobeerd? Is verbazend genoeg al best goed. Probeer die instelling eerst zonder turbo. En bekijk hoe die gaat in het binnengedeelte. Gaat die in het binnengedeelte goed kijk dan naar het rechte stuk.

    De LRP heeft van zichzelf al veel timing, zelfs met de 4 dot insert. Wellicht overtime je de motor met de hoeveelheid die je nu gebruikt waardoor die zijn punch verliest.

    De LRP x12 is helaas 1 van de lastigere motors om snel te krijgen zonder dat die heet wordt. Al moet ik zeggen dat Halewijn met de 0 insert en een zeer milde instelling ontiegelijk hard ging en ontzettend hoge acceleratie had onderin op het buitencircuit .:D
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik zeg 101224_STOCK firmware proberen Bart....
     
  10. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Besteld, hopelijk voor de EPS binnen..

    LRP X12, dotjes op standaard (minst vertimed)
    IP 6200mAh 60C

    Dat is een goeie om te proberen inderdaad.
     
  11. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    205mm hé;).

    Halewijn
     
  12. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ja, met zo'n roll out snap ik dat wel ja.... :razz:

    Trouwens, de X12 heeft qua vertiming:
    4 dots 27.5 graden
    3 dots, 32.5
    2 dots 37.5
    1 dot 42.5

    dus da's vrij veel zeg maar,vandaar dat met de tegenwoordige regelaars de 4 dots insert ten aller tijde aangeraden wordt....
     
  13. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Ja inderdaad, ik had ook al zitten kijken of ik het niet nóg minder kon maken, maar dat lukte niet even snel.
     
  14. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Hoeft ook niet Bart, denk ik.
    De X12 heeft punch genoeg. Je mag hem overigens, net zoals Roy al aangaf, best wel zwaar vertanden.
    Ik vond het verschil (maar wel op 1S lipo) tussen de 110211 firmware en de 101224 die ik heb, erg groot!
    Op 2S lipo, in mijn Pro10 ben ik meteen voor de 101224 gegaan, de nieuwere firmwares heb ik nooit geprobeerd. Eigenlijk zou ik dat wel moeten doen, maar hij gaat hard zat...
    Nu met de 1/12 ben ik nog wel een beetje aan het zoeken, want ik mis iets t.o.v. Krens (afgelopen Zat. hebben we ff samen gereden), en dat kunnen we niet hebben natuurlijk.... :cool:
     
  15. westy1969

    westy1969

    Lid geworden:
    25 sep 2007
    Berichten:
    804
    Locatie:
    Hoorn
    Nieuwe servo positie en brace van crc, ook voor de gen-x xl -xi is er een nieuwe brace.

    gen-x10 le
    [​IMG]

    [​IMG]

    gen-x lx xi
    [​IMG]
     
  16. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Fancy stuff!!!
     
  17. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
    ziet er cool uit, maar waar zijn die andere gaatjes in de brace voor? extra camber of voor een andere breedte?

    René
     
  18. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    even copy/paste van de crc website

    1776 - New 3-piece Multi-brace for the ProStrut Front end on the Gen-X10, 10LE.



    Typically, a front end brace is used for high grip applications to stabilize and strengthen the front end. The brace reduces chassis flex. This new brace for the Gen-X10/LE car features adjustable width to handle the medium (standard) and wide width front end placement as well as provisions for long and short arm. It is actually 4 parts in one! Just remove the button head screws out of the center section and change the brace width to match your car's width and arm length. Complete with hardware. (part displayed above)
     
  19. René H

    René H

    Lid geworden:
    21 feb 2008
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Almere-Buiten
    Je zou dus kunnen stellen dat er over nagedacht is :p:D

    Rene
     
  20. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Ik vond dit filmpje op de corally website. Race in tjechie 200mm modified.

    3x 1ste plaats voor de corally 10SL.



    Ook een mooie kap trouwens waar die corally rijder mee rijd. De kap is van chevron.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina