Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door SCRT Pilot, 5 feb 2010.

  1. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    zo, de kale kit van de f104x1 zit in elkaar, bouwen was een makkie (vergeleken met een toerwagen of nitrobuggy). De Orion set is ook binnen, maar eens rustig bekijken hoe dat netjes in de auto past. Dan ook maar eens aan de body beginnen (F60). Ik heb wat tamiya rubberbanden/velgen geplakt, maar wat een ellende is dat zeg, nog speciale geheime tips en trucks?

    F1 F104x1 | Facebook
     
  2. ErikJan

    ErikJan

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Eindhoven
  3. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    thanks, had ik al even bekeken. Maar met de bandenlijm die ik normaal gebruik (AKA) droogt ie even te snel om netjes de lijm tussen de opstaande randjes van de band te krijgen en dan mooi te plaatsen op de ribbel op de velg. Of lijmen jullie alleen het smalle randje aan de buitenkant?
     
  4. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Ik gebruik zelf de CA lijm van Bison en dan de industrie variant.
    Deze vloeit mooi maar zit niet meteen muurvast waardoor de methode zoals in de link beschreven is perfect werkt.
    Ook kun je het tooltje van Carson gebruiken voor je banden te lijmen.
    Het lijkt een beetje op een poelietrekker maar speciaal voor rubber banden.

    mvg Roy
     
  5. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    Hi Matthijs ,
    je wagen zag er super uit ;)
    zijn we ook wel gewend inmiddels van jouw!
    wat betreft deze kit lever ik alleen op speciale bestelling heb wel inmiddels de 3 Racing FGX binnen ook super mooi.
    heb er een paar foto's van op me facbook pagina gezet wat me opviel was dat de bodie die erbij ziet super strak is en heel veel op de F60 lijkt ook qua details
    Michel
     
  6. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    Wat voor banden passen op de fgx? Die van de f103 en WRC ook bijvoorbeeld?
     
  7. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    En mijn F104 pro is ook weer af :) Alleen nog de body spuiten en uitknippen en hij is compleet. Maar ik ga hem eerst even testen op een glad stukje asfalt. Maar een vraagje, als ik de motor zacht laat draaien dan gaat de spurgear heen en weer. Op hogere snelheden is dit niet. Heb ik soms het diff verkeerd in elkaar gezet of hoort dit zo?
     
  8. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    eh, heen-en-weer in de hoogte of in de breedte? Het laatste is niet zo erg, in de hoogte lijkt me niet de bedoeling, het uitlijnen met je pinion gaat dan erg lastig worden.
     
  9. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Hoe bedoel je dat?
    Schuift hij op de as heen en weer of slingert hij een beetje?
    Normaal kan je spur iets bewegen.
    Dit heeft te maken met dat de kogels van je dif net iets dikker zijn als je spur.
    Kan geen kwaad en is op hogere snelheid idd weg.

    mvg Roy

     
  10. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Het is gelukkig in de breedte, dan het kan geen kwaad dan gelukkig. Ik heb dernet gereden en wat me opviel was dat die heel erg naar links trok bij het accelereren. Denk dat het aan de turnbuckles voor ligt, dat die niet gelijk afgesteld zijn. Maar eens opmeten.
    Het rijd echt raar vergeleken met een touringcar. Ik moet echt nog even aanleren om niet te gassen of remmen in de bochten, hij stond om de haverklap achterstevoren:p
     
  11. silverpijl

    silverpijl

    Lid geworden:
    27 apr 2009
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Deventer
    Dat blijf je ook houden als je het niet aanpast.
    Met o.a.:

    - bovendeck inkorten ( flex )
    - damper ( soft )
    - t-bar ( soft )

    Na links trekken, kan aan het diff liggen. ( misschien te strak? )
     
  12. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Het diff heb ik volgens de handleiding ingesteld. Helemaal vast en een kwart los. Maar ik zet hem wel even 1/8ste losser. Over de demper kwam ik op internet tegen dat een veer van de mo3 oid , de gouden, goed bevalt. Laat ik die morgen maar eens bestellen. Over het bovendeck inkorten, hoe bedoel je dat? Want ik kwam op internet nog wat foto's tegen hoe iemand zippy 4000 mah 25c ( waarvan ik er nog 6 van heb liggen) passend had gemaakt door een stuk van de bovendeck af te halen. Werkt dit ook?



    http://www.rctech.net/forum/attachm...d1273843010-tamiya-f104-pro-f104pro_built.jpg
     
  13. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Een zippy past er gewoon in.
    Tenminste bij mij wel zonder extra aanpassingen.
    Als je het dif echt soepel wil laten draaien, heb je 2 dingen nodig
    Ceramic diffbals en de 1 piece trust bearing van de F103.
    Het standaard lager in het diff hub vervang je door deze trustbearing en dit in combinatie met de ceramic diffballs zorgt voor een "butter smooth" diff.
    Ik heb zelf omdat ik de F104 pro wat aan de zware kant vind de achterste batteryholder(waar ook je t-bar aan vast zit) vervangen door de kunststof versie.
    Tevens heb ik het boutje wat je t-bar daar vast zet verwijderd en zoiets gemaakt(zie foto).
    Dit zorgt er voor dat je t-bar nog soepeler word en daardoor meer grip geeft(dit is wel de soft versie)

    mvg Roy

    [​IMG]

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Het probleem met deze zippy is dat je aan de bovenkant goudcontacten erin moet pluggen. Voor zover ik zie, past de zippy er dan niet in, omdat de bovendeck in de weg zit.

    Ik ga zeker wat doen met de tips, morgen een dagje vrij dus maar eens aan de slag:)
     
  15. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Aha bedoel je dat.
    Dit is met de meeste lipo's het geval.
    Dremel erbij en op de plek waar de gold connectors komen een klein stukje van de bovenplaat infrezen.
    5 minuten werk en gaat prima.
    Ik dacht dat je bedoelde dat ze helemaal niet zouden passen;)
    Btw een goede banden combo om mee te starten is de softs achter en de originele voor.

    mvg Roy

     
  16. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    En moet dat infrezen aan de voorkant ( dat ik de goudcontacten aan de voorkant houd ) of dat ik de accu 180 graden draai en dat ik dan de achterkant van de bovenplaat infrees? Want ik ben een beetje huiverig om in een nieuwe auto te dremelen en het misschien verkeerd doe.
     
  17. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Ik heb het zelf aan de voorzijde gedaan daar je daar makkelijker bij kan komen ivm aansluiten.
    Je kan het ook aan de achterzijde doen maar dit vind ik onhandig.
    Kijk gewoon wat jij zelf makkelijker vind.

    mvg Roy
     
  18. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Ik denk dat ik het aan de achterkant doe omdat er aan de voorkant (te) weinig 'vlees' is om weg te dremelen, dan dremel ik hem haast door.
     
  19. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Niet genoeg "vlees"??
    Check pic en dan heb ik hem nog iets ruim gefreest.
    Heb er ook al mee gereden en helaas ook al iets geraakt maar nog geen problemen ondervonden..
    Als je zwaardere lipo's hebt heb je zelfs nog meer ruimte(zitten de contacten nog meer naar buiten)

    mvg Roy

    [​IMG]

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Oke, ik doe het wel op die manier:)
     

Deel Deze Pagina