Typhoon is een mooie kist, en sloperacer timmert goed aan de weg. Toch nog even deze tussendoor... Hang- und Thermik Allrounder PACE Elektro VX L - fast flugfertig
Dirk had die advertentie ook al doorgemaild. Ik heb gisterenochtend gereageerd, maar was blijkbaar te laat of te moeilijk (verzending). De kist is inmiddels gereserveerd voor een ander.
Raymond kijk hier ook even naar: Cult Mini Chili De mini chili heeft een vleugel die nog sterker is dan die van mij...
Ik weet niet of de kogel al door de kerk is? Mooie kisten zien langskomen, gevaarlijk draadje dit. Ik vlieg met de Typhoon en die is idd geschikt voor ruig werk maar kan ook heel kalm en gevlogen worden opzoek naar thermiek. Echt een kist om mee de bergen in te gaan. Maximaal duiken en optrekken zonder problemen (heb een koolstof uitvoering) Zoek je een zuiver 'brute hellingkist' kan ik je ook de Mini Vector aanraden. Spanwijdte 1.7 mtr. Ik heb deze via Sloperacer. Tegen geen meerprijs in custom paint! (duurde wel 3 maanden daardoor) Verder hebben ze veel accesoires en verstand van (zwever) zaken. De MV is niet om mee te thermieken, maar om verslaafd aan te raken. Zeer wendbaar, acrobatisch, snel en controleerbaar. Mijn favoriet voor 5 Bft en meer. Jacco
Als de DS filmpje je niet overtuigt dan deze van het nieuwe F3F wereldrecord met 26.80 sec. Ook met een Needle100DS. F3F TR2011 Rick
In principe is de kogel door de kerk en wordt het een Typhoon. Ik ben wel gecharmeerd van het brede inzetbereik, dit lijkt een kist te zijn die alles goed kan. Flink gas geven in goede condities (waar het voornamelijk om begon) met voldoende sterkte om je daar geen zorgen over te hoeven maken (het wordt de E-carbon versie), maar ook een belletje is mee te pakken en de landingssnelheid prettig laag. Ik heb nu de Topmodel Fantasy als allrounder, maar de Typhoon heeft het voordeel van de grotere sterkte. Een Vector is ook gaaf, maar zal waarschijnlijk minder vliegen. Een alleskunner als de Typhoon kan je gewoon zonder nadenken in de rugzak stoppen, vliegt in vrijwel alle condities en niet alleen bij 5+. Ik heb al wat heen en weer gemaild met sloperaces over de Typhoon, lijkt me een goede toko. Hij geeft goed advies en de prijzen zijn oke. Ik had de kist al willen bestellen, maar de financiele situatie laat het heel even niet toe. Even de eindejaarsuitkering afwachten. De kist moet liefst april vliegen, kan hij mee naar de Wasserkuppe. En in juni gaan we dan ultiem testen in de Alpen.
Dan kunnen we er dus met de hele groep van genieten. Mooie keuze denk ik. EMC-Vega heeft hem ook maar voor meer geld geloof ik. Rick
Krijg je geen spijt van Raymond. Dit is het risico als je geen geduld hebt en voor een standaard kleur kiest. [img=http://img600.imageshack.us/img600/9103/img6447rq.th.jpg] [img=http://img706.imageshack.us/img706/9537/img6448j.th.jpg] Vogezen mei 2011 (de laatste valt idd niet te openen of te verwijderen)
Ik kan de plaatjes helaas niet zien. Haha, ik en geduld...... Niet mijn sterkste kant, het zal wel een standaard kleur worden.
typhoon Dag Fotor, Ik kan je de typhoon zeer aanbevelen Ik vlieg met deze kist (carbon uitvoering) nu een klein jaartje en het is een top kist. Zeer snel, zeer wendbaar en dan ook niet belangrijk zeer lanzaam te landen. Ook vliegt deze kist zeer strak ik was positief verrast. Ik heb hier gekozen voor een electro uitvoering omdat ik voor de bungee en helling andere kisten heb. Over de kwaliteit hoor ik ook verschillende dingen. ik heb de kist bij emc vega opgehaald zodat ik alles kon controleren en bekijken. Ik heb geen afwijkingen of slechte bouw kunnen ontdekken. servo's : vleugels 4x graupner des 448 hoogte en richting 2x graupner des 488 Motor set van polytec met 3s lipo Als een speer!
De Typhoon is besteld. Het wordt een nieuw gebouwde demo-kist van Sloperacer (heeft nog niet gevlogen). Het wordt toch een glas-versie. Volgens Tony van Sloperacer is dat meer dan sterk zat en is carbon op deze vleugel eigenlijk niet nodig. Kleuren: vleugels zoals de plaatjes van vw4style hierboven, met een rode romp. Servo's: 4x Hyperion DS95FMD (vleugel) en 2x Savox255MG. Motor: Hyperion G2218. Dit was de lichtste van de door Sloperacer voorgestelde motoren, maar trekt al ca 350-400W. Dat is zo'n 250W/kg, lijkt me meer dan genoeg voor mijn wensen (het hoeft geen hotliner te worden). Ik laat nog ballastbuizen in de vleugel bouwen. Vlieggewicht is ca 1,5 kg, met mogelijkheid voor 500g ballast erbij. Het vliegtuig wordt waarschijnlijk eind van komende week verstuurd. Foto's volgen uiteraard.
Gefeliciteerd! Ben benieuwd. Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik kwam zojuist nog de Omega van NAN tegen. Ook een echte 2m allrounder, thermiekt ook zeer goed, enkel leverbaar in E uitvoering. Qua prijs ook zeker vergelijkbaar. Nan Omega Omega 2. Teil on Vimeo
Met dank aan de snelle UPS is de Typhoon vandaag al gearriveerd. Hij is gaaf! Wat verdere detailbeelden De vleugelverbinder, massief koolstof Hoogteroer pendel De servo's voor hoogte- en richtingroer zitten in de romp net achter de vleugel Flap servo Hoezen voor de nodige bescherming tijdens transport en opslag 4 stukken messing zorgen voor 250g of 500g ballast Tijdens het uitvinden welk snoertje voor welke servo was bleken de servo's van de rechtervleugel niet te werken. De + en - bleken verkeerd om gesoldeerd te zijn in de aansluiting aan de rompzijde. Ik wilde niet de stekker uit de romp hoeven halen, dus heb het als volgt opgelost: Beide stekkers krijgen een verlengsnoertje waar + en - omgedraaid zijn. Op het hoogteroer zat veel speling, het roer kon nogal heen en weer bewegen door een te ruime passing van de verbinder in de staart. Ik heb (op aanraden van Sloperacer) wat dunne CA in het midden op de carbon verbinder laten lopen en dit rondom uitgesmeerd. Hierdoor wordt de verbinder net een haartje dikker. De speling is nu vrijwel helemaal weg. Nu programmeren, uitwegen en dan vliegen! Ik heb het vliegtuig al even ruw in de zender gezet, en van de 6 servo's moest de draairichting van 5 worden omgedraaid. Maar ja, de servo's zijn dan ook door een Engelsman geinstalleerd. Zelfs dit doen ze verkeerd om! Verder viel op dat de flaps meer dan 90 graden uitslag kunnen halen. Ik beperk het tot een graad of 80. Wel goed denken aan het intrekken van de flaps bij de landing, want ze steken fors onder de romp uit bij volle uitslag.
Mooi, mooi, mooi, mooi, ioom, mooi. Eentje verkeerd om moet kunnen. Servo niet doorgebrand? Heb het ook een keer zelf gedaan, maar toen ging de servo er aan. Rick