Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 8 nov 2010.

  1. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Ik kon het niet laten, heb een JC Xray 808 kap gekocht voor mn V3 chassis... Deze winter dus een 2de MBX6 opbouwen!

    Is hier trouwens iemand die met de CC 2650 kv motor en 3S lipo (of iets in die trent) rijd? Aangezien ik er nog 1 hebben liggen, ben ik benieuwd wat dat doet qua balans en gewicht.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2011
  2. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Laatst bewerkt: 30 okt 2011
  3. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Hoppa, het kapje is binnen (de 0071 idd). Gisteravond uitgeknipt en gepast.
    Nu valt het op dat de kap op de hoeken van het chassis niet helemaal lekker past... Hebben jullie daar iets in aangepast of ben ik te precies?
     
  4. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ook ik heb zojuist de 0071 besteld ;)
     
  5. spawn

    spawn

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Purmerend
    Hallo allemaal,

    Heb een MBX6-T (Tekno V4) gekocht, ben eigenlijk opzoek naar de maten van de Accubox om hiervoor geschikte lipo's te bestellen.

    Als iemand deze weet of kan doorgeven graag want kan nu niet bepalen welke passen.
    Zelf ga ik waarschijnlijk voor Turnigy Nano bij HK, als iemand een kan aanraden hoor ik dat ook graag. (De site ligt er momenteel uit dus kan even niet aangeven welke ik op het oog heb)

    Verder ter info heb ik een HW Xerun 2000kv en Ace 1015 DS besteld voor de auto.
     
  6. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    standaard buggy trays zijn 150x50mm dikte is niet echt gelimiteerd
     
  7. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    De turnigy 4500 30C hardcase of de 5000 40C softcase voldoen meer dan goed genoeg!
     
  8. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    De truggy tekno kit heeft ook een 2de langere battery tray standaard meegeleverd
    .
    In de V3 gebruikte ik gewoon de turnigy 5000 mAh's 40C en had nog wat plaats over. Als ik mij herinner was dat met de kleine tray...

    In hoogte ben je niet erg beperkt met de truggy.
     
  9. spawn

    spawn

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Purmerend
  10. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ga voor een Gens-Ace. Betere kwaliteit en prijs technisch geen grote verschillen (volgens mij). Klik hier voor ervaring hier op MBF.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  11. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Even een gewetensvraag. Levert een Eco chassis (met 2 krasjes) en 2 shocktowers nog wat op? Ik bedoel, dat is toch handig om een e-conversie te maken of niet?
     
  12. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Vrees dat een eco chassis niet zoveel opbrengt hoor, kunt proberen.
    De krasjes zouden niet veel moeten uitmaken :).

    Als je conversie wil doen moet je of vertrekken van een EU of de lange as al apart bijkopen...

    Wat wil je voor de shocktowers :p.
     
  13. spawn

    spawn

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Purmerend
    De auto is binnen, nu maar gaan bouwen.
    Straks even kijken welke accu's en dan hopelijk met de Snertrace rijden. :rolleyes:
     
  14. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Maar stel je hebt een gewone MBX6 en je wilt een e-conversie doen Dan heb je de Monster en de Tekno conversie die allebei het kortere Nitro chassis hebben. Dus als je het langere chassis wil kan je het verlengde Nitro chassis kiezen (wat dan geen nut heeft) of het Eco chassis, correct?
    Als je dan het Eco chassis neemt heb je nog nodig een:
    -motormount
    -verlengde Eco centrale achteras
    -Eco accubakje
    -Eco servomount en ontvangerbakje
    -e.v. alu i.p.v. de 3mm CF shocktowers
    mis ik iets?
    Oh en doe maar bod voor de shocktowers...
     
  15. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, Belgiƫ
    ECO en +5mm nitro chassis zijn hetzelfde op de opening in het chassis na voor het vliegwiel.
     
  16. spawn

    spawn

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Purmerend
    Even een vraagje, die ik maar hier stel aangezien hier mensen kijken met dezelfde auto.
    Heb gisteren me Elektro Truggy afgebouwd (tekno V4) en wil eigenlijk met een mechanische rem gaan rijden.
    Echter probleem is dat me pinion niet past, of hij raakt de Spur niet of maar voor de helft.

    op de laatste gaten past hij niet dan loopt hij op de remblokken vast.

    Iemand tips of uitleg want de handleiding is hier niet heel duidelijk over.
    Is onder en bovenkant anders in afmetingen waardoor hij beter past op ze kop? (heb nu Tekno boven.)
     
  17. Viper_gts

    Viper_gts

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    291
    Locatie:
    Mechelen
    bij deze dit is mijn Truggy geworden :)

    [​IMG]

    Greetz
    Vipe
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  18. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Viper, vette kap hoor.

    Mijne mbx6t is zover gebouwd dat hij op het tekno V3 chassis over gezet kon worden. Maar er is ondertussen een OS Speed motortje voor gekocht :). Er zullen dus foto's komen in het brandstof topic :p.

    Als iemand interesse heeft in een MBX6T tekno V3 chassis met traktion drive en extra sideguards (kunnen ook op de V4), laat dan maar iets weten :).

    Spawn, kan je hier een foto plaatsen? Kan niet echt een beeld vormen, enkel dat het achterte deel van de pinion te dik is en dus niet onder de remschoenen past?

    [​IMG]

    Heb nog wat werk, moet hierna nog 2 buggy's bouwen :D
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2011
  19. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    stel me vraag hier maar ^^: tot nu toe niemand ervaring met mugen hun e-truggy conversion kit?
     
  20. spawn

    spawn

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Purmerend
    Allereerst mooie kappen...

    Heb het probleem gevonden, allereerst moet een M1 pinion hebben en niet die van Xerun.
    Ten tweede moet het een longpinion zijn (zoals ook vermeld in de handleiding van Tekno, maar begreep het niet goed).

    De mechanische rem gaat eruit, dus probleem is dan ook opgelost.
    Dacht goed te doen aan mechanische rem, maar hoor alleen maar dure zender en problemen erover.

    Vandaag wat kleine tips gehad dus de auto gaat weer in de stijgers voor upgrades.
     

Deel Deze Pagina