Mugen Seiki MBX-6 & MBX-6T brushless topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 8 nov 2010.

  1. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    De pinions die bij een hobbywing zitten zijn M0.8.

    Die mechanische rem heb je ook niet echt nodig, heb altijd zonder gereden.
    Remmen is voor mietjes :cool:.
     
  2. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    dat en mechanische rem maakt je auto alleen maar zwaarder... voor zo ver ik heb gehoord is die functie vooral voor nitro reiders die overstappen zodat het meer op hun andere auto(s) lijkt...
     
  3. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Dan zou ik toch maar eens met mech brakes gaan rijden en dan spreken we elkander wel weer :) (Ja ik rij vanaf dag 1 met mech brakes en zweer erbij)

    @Spawn ik had je vanaf dag 1 al gezegd LongShrank pinion .... maar ach
     
  4. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Mech brakes hebben hun voor en nadelen. Ik rij elektro met motorrem en nitro met mech brakes.
    De stop afstand is korter met mech brakes en je kunt zelf jouw rembalans afstellen en die blijft constant. Bij elektro wordt de balans geregeld door het diff, maar die is niet altijd even voorspelbaar en insturen terwijl je nog remt lukt niet op lage grip opvlakken met elektro, de auto gaan gewoon rechtuit.
    Het nadeel van mech brakes is dan weer het afstel gedoe om ze goed te krijgen, al is dit niet zo moeilijk eens je het onder de knie hebt. En eenmaal afgesteld is het alleen nog lichtjes bijregelen zodat je optimaal kan remmen op de ondergrond waarop je rijdt.
    En ander nadeel is wanneer je hard gaat remmen en je rijdt over een bult, dan kan de auto overslaan omdat je zoveel voorrem hebt. Bij elektro word dit gewoon opgevangen door het middendiff. Maar opzich is het gewoon een kwestie van afstellen en even gewoon worden. Beide systemen remmen gewoon totaal verschillend.
     
  5. spawn

    spawn

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Purmerend
    Allereerst sorry, waarschijnlijk bij ingeschoten.
    Zaterdag/zondag veel opgestoken van Ron en andere, je merkt pas echt wat dingen inhouden als je ermee bezig bent merk ik.

    Wat ik begrijp van een mechanische rem is dat je Zender/ontvanger dit aan moet kunnen, aangezien hij een apart signaal naar de servo moet sturen.

    Nu heb ik de Mech. rem eraf gehaald en ga een paar pinions bestellen denk dat ik bij 14 of 15T begin. (M1 natuurlijk)

    batterijen zijn ook al besteld, dus komen steeds een stapje verder.
     
  6. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Je kunt ook werken met een splitter om de servo aan te sturen.
     
  7. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    Dat gaat dan wel ten koste van een achteruit. Ok bij wedstrijden mag je die toch niet gebruiken maar bij vrij rijden is het verdomd handig. Je zal dus een zender moeten hebben die kan mixen en die mix toewijzen aan een knop of functie. Op deze manier behouden we achteruit dmv knop en mech rem op de normale manier.

    Veel zenders kunnen dit maar bv een dx2/3 of dx3s gaat het niet mee lukken. Het is even puzzelen maar het is meestal mogelijk.

    Het voordeel van een mech brake is dat je balans kan maken zo kan je 60/40 maken zodat de achterkant de wagen rechthoudt waarbij je met motor rem wagens ziet omdraaien omdat de achterkant blokkeert. Vertrouwen op de diff heeft dan weinig zin want blokt de 1 duwt de ander.

    Anyway voor beide systemen is zeker wat te zeggen ik wil in ieder geval niet meer ander en het gewicht ..... Ach 90 gram extra ohhhhhhhh boeie! Als je op gewicht wil spelen begin eens bij je banden te wegen en zie de verschillen tussen 4 dezelfde banden ( kan rond de 50 gram zijn) en zolang mensen hun wagen niet balanceren heeft gemier over gewicht weinig betekenins (hou een bepaald product van Techworks in de gaten :))
     
  8. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Dacht dat een dx3S wel kon mixen?

    Pinky, rij je ook met traction drive?
     
  9. Pinky-II

    Pinky-II

    Lid geworden:
    3 dec 2007
    Berichten:
    1.504
    Locatie:
    Apeldoorn
    @Stewie nope geen Tracion drive teveel gezeur ermee gehad dus dat hebben we er gauw uit gekieperd.

    Een DX3S kan alleen een steering mix maken :)
     
  10. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Inderdaad een DX3S kan geen gas/rem mixen.
    Dan moet je naar een DX3R gaan die kan een 3de kanaal volledig mixen.
     
  11. Gv288

    Gv288

    Lid geworden:
    15 okt 2009
    Berichten:
    257
    Locatie:
    Lokeren, B
    Na vruchteloos op zoek te zijn geweest naar een ontvangerbox voor m'n MBX6 die klein genoeg was (ik heb er intussen liggen van AE en TRAXXAS)
    kwam de oplossing in de vorm van een 'surprise'

    INREDIËNTEN:
    Ingrediënten superieure melkchocolade 47% (suiker, melkpoeder, cacaoboter, cacaomassa, emulgatoren: lecithinen [soja], vanilline), magere melkpoeder, suiker, plantaardige vetten, boterconcentraat, emulgatoren: lecithinen [soja], vanilline, RC 2.4Ghz Receiver.
    :D

    (niet kijken naar de lipo, volgende week komen de nieuwe binnen met de gepaste afmetingen, maar ik wou het toch al eens testen)

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  12. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    :rolling:

    wat staan jou achterwielen trouwens positief? rijdt dat lekker zo?
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2011
  13. Gv288

    Gv288

    Lid geworden:
    15 okt 2009
    Berichten:
    257
    Locatie:
    Lokeren, B
    die dingen moet ik nog bijstellen, de auto is net rijklaar.
    Ik kon niet wachten om hem te testen, en ik ben niet teleurgesteld.

    Zelfs op 3s (alles is afgesteld om op 4s 60km/u te gaan) zat er al voldoende vuur in! powersliden door de bochten en hij heeft nooit de neiging om te slaan. (logisch met dat lage COG en die smalle bandje, maar 't is m'n eerste buggy, en hiervoor was ik een revo gewend)
     
  14. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    try again?
     
  15. Gv288

    Gv288

    Lid geworden:
    15 okt 2009
    Berichten:
    257
    Locatie:
    Lokeren, B
    Ik heb gisteren 1 setje lipo's door m'n MBX6 geblazen. De lipo's gebruikte ik ook in mijn ERBE (turnigy 4s 5000mAh 30-40C) en het is net die mamba max + 2200kV motor die ik overgeplaatst heb van mijn ERBE naar mijn mbx6.
    In de ERBE heb ik er nooit problemen mee gehad maar gisteren stonden beide lipo's bol. Motor was handwarm, ESC koel, en de lipo's waren ook 'maar' handwarm. (de esc heeft 4 x gebiept)

    Iemand enig idee hoe dit kan? Enneuh, zijn die dingen nu nog te vertrouwen? ze zijn ontzwollen, maar ik heb ze nog niet aan mijn lader durven hangen
     
  16. randywuite

    randywuite

    Lid geworden:
    23 nov 2008
    Berichten:
    195
    Met toch wel spijt naar het verkopen van mijn tekno v3 mbx6t, omdat ik helemaal verkocht was aan de mugen eco. Van mijn vrouwtje lag onder de boom voor mij een losi scte:p, en heb mij zelf maar ook een kerstcadeau gedaan opnieuw de tekno v3 mbx6t combo mmm ace 1015, deze is een blijvertje;) Hier een pic

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Wow nice Randyyy :) Veel plezier ermee...
    Moet dringend ook eens gaan bouwen haha :D
     
  18. randywuite

    randywuite

    Lid geworden:
    23 nov 2008
    Berichten:
    195
    Thanks kurtje, ja ben er ook blij mee:D de mugens die zijn nou blijvertjes.
    Wat heb jij nog te bouwen dan?
     
  19. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Ik mijne nieuwe MBX6R en MBX6T voor dit seizoen, de R met Sanwa servo's en OS Speed. De truggy met Savox servo's en OS Speed motor.

    Dan ook nog de Electronica monteren in mijn nieuw speeltje, een Hobao Hyper TT e :)
     
  20. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Man man man, nog nieuwe auto's kurtje? :p
     

Deel Deze Pagina