Hallo, ik bezit een romp voor mijn HK450, het is een KDS Bell 206. Even snel een plaatje opgesurft : Ik heb als staart servo de Futaba S9257, die is best groot, en gaat dus niet passen op de staart in deze romp. Een optie is : neem de Pro kit waar het servo in het frame zit. Wat is ook kan doen is een andere romp nemen van Align (500E) of HeliArtist (500D) : Gaat mijn servo wel passen in 1 van deze 2 rompen ? En zal ik ook een andere setup moeten hebben dan mijn 2200mAh 3 cell? b.v.d.
Probeer uw vraag hier te stellen; HeliArtist.com • Index page Hebt u waarschijnlijk niets aan maar voor de Trex500 past de S9254 wel voor de Hughes 500.
na aanpassing past hij wel goedendag allemaal ik ben zelf ook in het bezit van een aantal schaal model 450 bij de md500 is het maar een kleine aanpassing (is op het net van alles over te vinden en op het rcvliegshop forum heb ik er bouw verslag van gemaakt) bij mijn uh-1 moet je zelfs de servo verplaatsen naar voor in het frame omdat er ander geen ruimte is en ook vanwege de knik in de tail boom bij mijn blue thunder weet ik het nog niet (is nog onderweg )maar daar zal ik ook het een en ander moeten aanpassen het blijft natuurlijk modelbouwen grt nick
Zoals Nick ook al vermeld, aanpassen is de enige optie. Ik heb vroeger ook regelmatig 450 body's gebouwd. Meestal op de staart problemen. Opties zijn andere (kleinere) servo's gebruiken. Body uitfrezen. Servo verplaatsen. Uiteraard voorafgaande aan het inbouwen even goed testen en afstellen! Veel succes en plezier met het bouwen
Dat is duidelijk, Dat word een Pro helikopter aanschaffen! Alleen volgens mij gaan daar ook weer grotere swash-servos in ofzo. De romp aanpassen lijkt mij niks, kan alleen maar misgaan ( is mijn eerste schaalromp ). Ik zal zoiezo nog even kijken naar je bouwverslag op het rc vliegshop forum. Bedankt allen Edit : En hoe zit dat met de setup, is 4 cellen Lipo + Motor vereist, om normaal te kunnen vliegen ?
Nee joh, je bekijkt het van de verkeerde kant (verkeerd uitgangspunt): Jij hebt een bestaande set-up en wilt daar een rompje omheen hangen. dat gaat op zich wel, maar is niet optimaal. Je kunt beter eerst kijken wat je rompje nu precies nodig heeft, en daar je set-up op aanpassen. De meeste 450 schaalrompjes zijn van zichzelf afschuwelijk staartlastig, en sowieso al zwaarder dan "pod&boom". Het laatste wat je dan wilt, is een relatief grote en zware tailservo achter de hoofdas, want dat moet je weer compenseren met een dikkere accu, en dat gaat weer de motor zwaarder belasten, je krijgt koelingsproblemen, dus sterkere motor en duurdere regelaar, etc etc. Je kunt veel beter eerst je rompje opzetten, en kijken wat je nodig hebt. Dan blijkt dat je met een kleine snelle servo als de Futaba FS 61 in een van zijn varianten (digitaal/analoog/materiaal van tandwielen) al ruim voldoende hebt, want met een romp ga je niet zo snel 3D vliegen.... Als swash heb je ook niet heel veel nodig (HS 65 BB is prima, zelfs voor een rigid aangestuurde rotor) en als je dan een beetje verstandig met gearing en keuze van rotorbladen en headspeed omgaat, kun je een lichte schaalheli bouwen, die ook met een normale 2200 of 2600 mAh LiPo heel acceptabele vliegtijden haalt. Het kost mischien een paar centen extra, maar je gaat wel 100% zeker véél meer plezier en voldoening uit je schaalheli-tje halen, en dat is ook wat waard. Groet, Bert
Die specs van de FS 61 zien er erg goed uit, net zo snel als mijn s9257. Ik kan hem alleen vinden van het stickerplakkende merk : Robbe. 40 euro gaat ie kosten bij Fast-Lad, dat is nog het goedkoopste om te doen, Goedkoper dan een Pro heli, of een nieuwe schaalromp. Ik zal er eens over nadenken, alleen voor een servotje vind ik de prijs behoorlijk hoog. Servos is het duurste uit deze heli hobby heb ik wel gemerkt. Goede servos zijn nou eenmaal duur.
T'is een duur servootje, maar wel heel erg goed, en stukken kleiner dan je nu hebt. Bij een schaal rompje telt iedere gram om de vliegeigenschappen zo prettig mogelijk te houden en de vliegtijd zo schappelijk mogelijk. Bij mijn BO 105je heb ik zo ver moeten gaan als de hekservo helemaal voorin te plakken om balanslood of onnodig zware accu's te voorkomen, en dat scheelt zomaar 50 tot 100 gram op het totale vlieggewicht. Voor Estab danwel flybar maakt dat niet heel veel uit, maar voor rigid is het echt heel duidelijk voelbaar dat de heli wat lichter is. Groet, Bert
Met meer bladen gaat de vliegtijd dan omhoog ?, eerst maar met 2 bladen en flybar testen. Die flybarless systemen hoef ik zoiezo niet, een 3 of 5 blads rotorkop lijkt mij wel wat. En een grotere accu voor balanceren, zullen er dan 335mm blades moeten komen ? Is dat omgerekend in vliegtijd slecht om een zwaardere accu te nemen ? Ik vind mijn heli nu al zwakjes vliegen met deze Turnigy h2215 3550kv motor, wel 7 minuten vliegen. Tenminste is die bell 206 ( wat ik had uitgezocht online ) 275 gram, en geen 350 zoals die 500D & E rompen!
Ik had ook "Fuselage parts" erbij gekocht : Hoe en waar pas ik deze toe ? Ook vind ik de heli erg zwaar worden, en ik denk niet dat mijn Turnigy 2215H motortje goed genoeg gaat zijn.
kg hallo allemaal om je een idee te geven van gewicht, molen ik heb een md 500 met een kh 450 gt er in. de hk450gt weegt zonder schaal 980 gram (zit wel een 3200kv motor in) compleet flieg klaar inc lipo met schaal vlieg klaar 1280 gram het model moest ik wel ander afstellen maar gaat goed, hij vliegt nu alleen als een oude dame het gaat allemaal wat rustiger maar hij kan snel straffen als je over de grens gaat .dit komt mede door het extra gewicht hier een filmpje er van was een van de eerste vluchten na het spuiten [URL=" 500 schaal heli - YouTube[/URL] hoop dat je hier iets aan heb grt nick
corona he molen.. leuk rompje, vliegzelf ook diverse rompjes en rompen en de bell ranger heb ik in een gele uitvoering . kds 450s erin en gaan. ik gebruik de corona ds919mg op de staart. ook compact en bevalt me goed. Type: DS919MG Size? 22.5 x 11.5 x 24.6mm(0.88"x0.45"x0.96") Weight? 12.5g Operating Voltage? 4.8V / 6.0V Operating Current ? 200mA / 240mA Operating speed ? 0.07sec.60o / 0.06sec.60o Stall torque ? 1.5kg.cm / 1.7kg.cm Dead band ? ?3uSec Operating speed ? 40o/one side pulse traveling 400us Potentiometer? 2 slider/Direct Drive Ball bearing ? MR85 Gear ? Metal Connector wire length? 215mm Operating Temperature Range? -20 ? to +60? we lezen het wel
wat dacht je van de esky romp van de belt cp-cx ? kost ongeveer 26 euro, en ziet er echt niet slecht uit, ik heb hem zelf achteraf om de belt -cp v1 heen gehangen, past keurig, ook de tail servo en deze kan je nog eens plat vliegen zonder al te veel huilbuien...
Ja, die Belt CP romp is goedkoop, en mooi. Ik weet niet of die op een Trex450 clone past? Helaas heb ik het alweer opgegeven voor nu met de schaalromp. Mischien tog maar een keer een pro frame halen. Ook was de romp iets zwaar in de neus, dat word dus zoiezo geen motor en accu upgrade.
ja die past op trex clone, dat is de belt cp uiteindelijk ook, ik kan het je medio volgende week vertellen met 100% zekerheid, ik heb een clone barebone besteld. wel zit de staartservo aan de boom ipv in het frame bij de belt cp, dus ik weet niet 100% of dat gaat, er is op die plek wel vrij veel ruimte onder de fuselage, dus de kans is rijkelijk aanwezig dat het gaat.
als de topic starter niet geïntresseerd is.... wat moet die op brengen ? m'n maat zoekt nog een romp voor zijn belt