Hey mensen. had van de week mijn marder uit elkaar gehaalt.. en ik schrok ervan wa er allemaal kapot was.. diff kapot voor ophanging kapot pakking lek van de cil radioplaat schroefdraat eruit.. en zo nog een paar kleinen dingentjes.. Nu wil ik er een projectje van maken ma weet niet goed wat.. -of ik wil er een wannabee leopart van maken(langeren chassis) met wat alu spul erop.. en de kap uiteraard. - of 4 wd maken dan is alles wel vervangen wat nu versleten is. (kompleten set kost 275,- ongeveer) dan krijg je er wel plastic spul op.. naar 4 wd maken ik goedkoper denk ik. maja zit je nog met dat plastic. wat is het verschil met een langer chassis betere weg liging?? of is het gewoon de ''looks''.. het moet ook niet tegek veel geld gaan kosten.. moet wel leuk blijven ideeen zijn graag welkom.. MVG jesse
had het ook gehoord.. maar check dit 0h5Pz-KWAjA[/media] Marder 4WD conversion kit - YouTube . is toch wel mooi.. plus op asfalt is het ook nie verkeert.. ma het wil nog niet zeggen dat mijn besluit vast staat hoor.. heb hem groten deels voor fun rijden en ik verkies misschien hufterproof maken boven 4wd. dus daar versta in onder alu a en b front stalen kogelhouders alu shock towers alu wishbone's en misschien de voorkant compleet alu. en de marder race vering natuurlijk.. en verlengt chassis als dat echt voordeel op levert.. op het rij gedrag
dan zal ik hem hufterproof maken als ik jou was Heb je mischien later meer plezier van, en op je oude chasies Dan hou je nog wat geld in je zak.
jah ben met jou eens.. ga voor het alu.. iemand met ervaring van alu wat is slim om als eerste aan te schaffen.. zoals a en b front en dan kunstoffen armen en dan weer alu fusee. is dat verstandig of wat is wijsheid.. weet iemand nog een mooi adresje voor goedkoop alu onderdelen?? gr jesse.
Ik ook een teidje geleden een fg mt gekocht ben nu zelf met de aandrijflijn Bezig andere assen en alu aandrijfplaat met een tunings rem aan het monteren.en alle speling eruit halen. Meschien volgende winter alu draagarmen maar deze plastic armen Zijn nog goed
denk ook dat hij voor meer te verduren heeft als achter.. laat achter draagarm en diff houder zozo een tijdje van plastic hebt nog nix geleden ondankt dat ik hem al 6 jaar heb.. voor heeft hij zijn beste tijd gehad dus mijn idee is voor alles alu te doen.. en inderdaad standaart marder chassis houden heb ik nog wat geld over voor motortuning.. uitlaat is ook behoorlijk gaar dusja.. al mee al duur hobby
Toen ik nog met FG reed had ik juist de hele achterkant aan gepakt. dus alu motorsteunen, aandrijfplaat, diff, diff bokken, achtervlinder en de achterarmen (XL)+ fussee's. voorkant had ik enkel het A en B bok vervangen voor alu, meer niet en dat reed goed en geen kapotte onderdelen meer. hoogstens kun je nog alu voor fussee's nemen ook. en wat ook aan te raden is de originele servo saver te vervangen voor een Hormann HT2 servo saver dit geeft veel beter stuur en geeft veel minder speling op het stuur.
dan zal ik inderdaat de voorkant nu van alu maken, en de rest wat plastic is en nog goed is lekker laten zitten en dat scheelt je een hoop geld, en pas gaan vervangen als het echt versleten is. en wat ebt the tank zegt over die stuur servo saver heb ik inderdaat ook al vaker gehoord de alu versie van hormann vele malen beter rijd.
Wat mij altijd verteld is en ook ondertussen wel gebleken is door ervaring; alu motorsteunen,aandrijfplaat en diff mounts....de rest is allemaal niet zo nodig. Allemaal alu is hartstikke mooi maar je moet ook nog ergens een zwakke plek inbouwen anders is bij een harde crash alles krom. Als ik nu nog eens zou beginnen: alu A en B bok voor, andere servosaver, alu/ carbon radioplaat(kijk maar eens hoe deze vervormd !) en achter alles wat ik net vermeld heb.... Succes ermee iig....
hey bedank voor de info hier heb ik wel iets aan.. motorsteunen zijn al alu zat er standaart zo op.. en dan is het ook nog mooi betaalbaar.. misschien alu fusee ook niet onverstandig..
heb goed nieuws over het upgrade van de marder.. er is iemand berijd om onderdelen van alu te cnc'en kan dat wel als je de juisten maten door geeft of is dat geen aanrader? kan wel alu in een kleurtje zal wel stoer zijn alles rood alu.. prijs is ook wel leuk iets want normaal 80,- kost nu ma 16,- euro8O mss iemand er mening over?? gr jesse
Ja natuurlijk kan dat als je de goede maten door geef is er niks aan de hand en je kan sommige dingen nog sterker maken zelfs. En de prijs is ook nog mooi, wat wil je nog meer? Ik zeg gewoon doen
he dat is goed om te horen kan inderdaad kleinen aan passinge doen jah.. zou alleen niet weten wat.. gehe maja heb nog even de tijd.. dus dat komt wel goed. gr jesse
Alu is er in verschillende varianten, niet allemaal zijn ze geschikt om onderdelen voor een bigscale van te maken... Is het alu te zacht zal het buigen, is het te hard zal het breken. Het juiste alu is niet goedkoop, wat je ook ziet aan de prijs voor de verschillende onderdelen.
bedankt voor je advies.. alu heb je in 3 verschillende sterkts.. zacht medium en hard.. moet je dan voor medium gaan? wel belangrijk om te weten het gaat om de ophanging voor en achter a en b bok en de shock tower...