Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    @Anko,
    Ik heb je sponsor gemaild voor de tandwiel van 15 tands voor op mijn 550, maar hij weet ook niet welke ik nodig heb. Ik heb een 6mm as op de motor, de standaard 600mx motor van align. Ik heb de 550v2 kit, heb geen idee welk moduul dat is, weet jij, (of zou je voor mij dit op willen zoeken) Welk 15 tands tandwiel ik nodig heb, en past , op mijn heli ???


    @Algemeen:
    Dan nog even een algemene noob vraag:
    Moet je altijd met een HH gyro, eerst hem afstellen in "normal" modes ???
    Ik heb hier nog een assan ga 250 liggen (kopie van de quark, ook al ontkent hobbyking dat) , en zou deze eens willen proberen... Die is mooi klein, en kan ik heel mooi wegwerken.

    Alvast bedankt...
     
  2. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Altijd eerst ff hoveren in normal mode en dmv de staartservo te verschuiven -of de stang van servo naar de tail te verkorten/verlengen- ervoor zorgen dat hij mooi stil staat in hover. Daarna kan je naar HH overschakelen.
     
  3. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Thnx, duidelijk....
     
  4. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    HH gyro, nergens voor nodig. gewoon afstellen dat je servo en tail bellcrank op 90 graden staan tov de rod. limits afstellen en gaan.

    Tandwiel wat je nodig hebt is deze:
    Motor Pinion Gear 15T [H60174] : HobbyManiac.Com, Proud to be a Maniac!

    helaas uit voorraad.. stuur me anders ff PBtje, heb nog ergens een hele doos met die mod 0.7 dingen liggen..;)
     
  5. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    nou vandaag gebeurde mij iets soortgelijks... wou landen met een kleine auto maar de skids braken af, terwijl ik niet eens hard lande. denk dat die skids gewoon broos zijn van de 6hv, ik zet er wel align skids op ofzo. iemand nog tips daarvoor? behalve de t600 skids met een boutje bevestigen dan, dat lijkt me niet echt wat.(http://www.helifreak.com/showpost.php?p=3652994&postcount=24)




    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk



    Hoe kan dat nouuuuu.... die compass heli's zijn nogwel de beste heli's op aarde...
    Het ziet er een beetje vreemd uit maar het lijkt of je probleem begint voor je gaat landen of was je zelf zo aan het roeren aan de sticks?

    FF aangepast je code klopt niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Die landing was gewoon hard.. dat hoef ik ook niet te proberen met mn 550s... of mn logo..;)

    idd wat bullet zegt, die landing is raar.. wiebelend?
     
  8. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.495
    Locatie:
    Heerenveen
    Wat een landing... was je soep aan het roeren met die sticks? :p
     
  9. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Moest overigens denken aan dit:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik weet niet wat je aan het doen was, maar je was iig niet bezig met landen :D

    Of de heli moet iets uitgespookt hebben, maar als het daar niet aan lag is het een dumb thumb..

    Die landing was erg hard.
     
  11. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Haha doet me denken aan dit filmpje




    Vooral het eind is mooi..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  12. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Gisteren ook voorgehad met de mcpx, landingstel was losgekomen ... Daar hing hij te bengelen aan de lipo connector.. ;) ikke maar net boven de grond hoveren zodat het landingstel op de grond kwam en dan opzij lichtjes gaan om te landen op het frame, en ja hoor geen crash :D
     
  13. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.495
    Locatie:
    Heerenveen
    Geniale filmpjes :D
     
  14. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    t was een heel naar stukje daar net achter de bomen, denk dat de wind door de bomen een beetje op dat stukje gericht wordt ofzo want laatst was me heli ook omgevallen toen ik daar optoerde.
    het was een stevige landing inderdaad, maar zo hard was hij nou ook weer niet, dat zie je miss niet in t filmpje. ik had zeker niet verwacht dat de skids kapot zouden gaan.
    ik ga toch maar andere skids erop zetten, t schijnt dat de 6hv skids nogal zwak zijn. weet iemand een goed alternatief?
     
  15. jeroenie101

    jeroenie101

    Lid geworden:
    30 aug 2010
    Berichten:
    416
    Locatie:
    Barneveld
    Ik heb net de nieuwe kop + EDGE bladen voor m'n 600 besteld.
    Ik hoop dat ze morgen meteen worden opgestuurd zodat alles dinsdag in huis is zodat ik weer snel kan gaan vliegen.;)
     
  16. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    ik heb ook maar weer wat spulletjes besteld, t600 skids voor de 6hv en repair parts voor de schade, denk dat hij woensdag wel weer vliegt:p
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.944
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Je vliegt toch met FBL systeem? dan mag die wind achter de bomen niet zoveel invloed hebben.... beetje op en neer, OK, maar zeker niet zo'n wiebel, dat is zelfs voor een Flybar al achterlijk veel.

    Jij verwachtte het niet mischien, maar om eerlijk te zijn leek mij vanaf dat je de "hoover" inzette schade al bijna onvermijdelijk.

    Ik bedoel het niet rottig of lullig, maar vermoedelijk heb je het "saaie stuk" van het leren helivliegen teveel afgeraffeld (zodra hij van de eerste keer heel bleef, direkt de hoogte in om inverted te gaan etc) en daar betaal je nu gewoon de prijs voor, want je kunt gewoon ternauwernood fatsoenlijk hooveren, zo simpel is dat. En nu weet je ook waarom een gedegen aandacht aan goed leren hooveren zo belangrijk is: het bespaart je centen, want iedere geslaagde vlucht begint EN eindigt met een onmisbaar stukje hooveren, ook al is het maar een paar seconden.... Spendeer gewoon minimaal een acculading per vliegmiddag in het hoovervierkant aan serieuze hooveroefeningen, en dit soort ongelukken zal HEEL snel definitief tot het verleden behoren.
    Ik vlieg nu 30 jaar, en je kunt het de mensen die me IRL kennen navragen: met iedere heli die ik vlieg, vlieg ik nog met enige regelmaat gewoon even het brevetprogramma (ook met de ongestabiliseerde ridgids) gewoon, om mezelf te checken op de basisvaardigheden ongeacht het helitype

    Groet, Bert
     
  18. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    haha ik begrijp je gedachtegang, ikzelf zou zeker een dergelijk advies afgegeven hebben als ik iemand met zn heli zo zag hobbelen maar miss kan je aan me andere filmpjes op me channel zien dat ik tochwel redelijk kan vliegen. ik vlieg al een paar jaar en ik kan echt wel hoveren haha, ik was ook begonnen met een walkera#4 en daarna een 450. dat was toch echt wat instabieler.
    dat gewiebel daar aan het eind lag echt niet aan mij. het is wss de combinatie geweest van de rare wind op dat plekje, de lage headspeed, de stick tension die ik laatst omlaag gezet heb in me zender en de vbar settings die nu op zwaar 3d staan. in iedergeval bedankt voor je bezorgdheid brutus;)
     
  19. Jelleeee

    Jelleeee

    Lid geworden:
    27 jan 2011
    Berichten:
    2.335
    Voila, de KDS zit weer helemaal in elkaar. Alleen de flybar, swashplate en limits van de staart nog afstellen (doe ik wel als ik goesting heb). Nu nog wachten tot de bestelling binnen komt zodat ik er weer skids onder kan zetten :)rolleyes:) en hij is weer klaar om te crashen :D
     
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.944
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Toch vreemd: in tegenstelling tot mijn heli's, die erg veel aandacht vragen, is het mijn ervaring met FBL juist, dat als zulk geschommel ontstaat, dat je dan alleen maar de sticks los hoeft te laten, dan houd in elk geval het nerveuze wiebelen op. (daar IS die FBL nu net voor....), Kun je direkt daarna de heli vlak sturen en klaar is kees, wind of geen wind. Het zag er een beetje uit als "pilot induced oscillation"...

    Over je vliegen zeg ik niks (ik kan de voorgaande 50 seconden van de video immers ook zien? die zeggen genoeg), maar de combinatie "ik vond de klap wel meevallen" (m.a.w. "ik zet hem vaker zo ruig neer") in combinatie met het vliegbeeld deed me deze uitspraak doen. Het was niet lullig bedoeld, maar ik zie het toch echt vaker hoor, mensen die "boven" de rook van de bladen trekken en bij de landing de grootste moeite hebben om de boel rustig te houden.

    Groet, Bert
     

Deel Deze Pagina