Goedemorgen Ik zou een extra brandstoffilter op mijn carbon fighter pro willen steken, ersteekt al een kleine in de tank op de aanvoerslang. Nu zou ik er nog een op de afvoeslang willen steken. Is dat mogelijk?
Weet niet of je zo handig bent . Maar waarom zou je dat doen, ik zie er het nut iig niet van in. Het is toch een afvoerslang...een filter zet je in de aanvoer lang er tussen om te zorgen dat het vuil niet in je motor komt....of ben je bang dat de omgeving vuil wordt .
Ik ben ook voor een roetfilter en een katalysator in de uitlaat van modelmotoren Maar over welke afvoerslang heb jij het bedoel je soms de slang van de uitlaat naar de tank? Die slang is voor de overdruk in de tank en zou in theorie troep in de tank kunnen blazen maar ik verwacht in de praktijk dat het filter dicht gaat zitten met de dikke olie uit de uitlaat. Dus een goeie filter op de aanvoerleiding naar de motor is voldoende.
... Luppie weet overduidelijk niet waar de topicstarter het over heeft. Een Carbon Fighter Pro is een bigscale met een 26cc tweetakt motor erop, die hebben geen slang tussen de uitlaat en de tank zitten zoals bij "nitro" gebruikelijk is. In de tank zitten 2 slangen, eentje met een filter eraan welke de aanvoer is, de andere is de retourleiding vanaf de carburateur... de overtollige brandstof die niet de motor in gaat, gaat via die slang terug naar de tank. Voor overdruk in de tank zit een gaatje in de tankdop. Een filter in de retourslang zetten niet alleen zinloos (aangezien de brandstof al gefilterd is door het filter aan begin van de aanvoerslang en het filter in de carburateur)... maar zal ook de doorstroom beinvloeden. Resultaat kan het slechter gaan lopen van de motor zijn of zelfs het knappen of scheuren van de retourslang... Gewoon achterwege laten dus...
Het orginele filtertje is goed en de doorlaat van vuil is zga niet mogelijk. Waarom zou je er nog een bij zetten (Heeft totaal geen nut.)
waarom zou je dat willen doen? het filtertje in de tank zit daar goed beschermd en houd al het vuil al tegen. hoe meer filters je er tussen zet ,hoe minder goede benzine flow je krijgt dus minder prestaties.
Zet dan een filter in je tanksysteem, dan heb je toch dubbele filtering en weet je zeker dat je motor goed blijft lopen ! Bij nitromotoren kan het nut hebben, er worden roetdeeltjes in de tank geblazen, bij zo`n big-scale heb je daar geen last van
jij bent gewoon problemen aan het opzoeken het hoeft toch helemaal niet!!! loopt hij goed? ja als die benzine de carburatuer in gaat is hij toch al gefilterd!! als de benzine die uit de overloopslang komt vies is dat duid het toch op een probleem bij de carburateur...
Denk er wel aan dat het filter in de tank ook nog een andere funktie heeft, namelijk de brandstofslang IN de brandstof houden. Zonder dat egwicht gaat de slang "drijven" en is de kans groot dat de motor door brandstofgebrek gaat afslaan. Als jij 1001 brandstoffiltertjes wil monteren moet je dat fijn doen, niet hier gaan vragen of je het wel of niet moet doen want het advies dat je van deze en gene krijgt sla je toch in de wind.