hoi, bij mijn epsilon competition zwever begint bij afstanden van 400 a 500 mtr mijn motor spontaan te draaien, de rest van de servo's reageerd verder goed. ( direct omkeren, en de motor gaat weer uit)(spectrum dx8 en ar9300 ontvanger) eerst dacht ik dat het aan de ontvanger lag, inmiddels speciale ontvanger met lange antennes geplaatst incl twee satelliet ontvangers ( eentje boven op de romp) de spontane motorloop is al eens eerder gebeurd voor de update van de ontvanger, zelfde afstand ongeveer ook bij verschillende toegepaste esc's (65Amp) komt het euvel voor. ik gebruik een losse bec . ontvanger , bec, esc zitten samen met een skyassistant erg dicht bij elkaar. maar wel gewoon zoals de configuratie moet zijn. iemand suggesties of ervaring? vr gr sietse
Een collega vlieger heeft dit ook eens gehad. Probeer de sky-assistant zover mogelijk van je ontvanger te plaatsen. Dit was bij hem de oorzaak. grt, Louis
In de romp van de epsilon competition zit koolstof en de kap is ook van koolstof . Je hebt je antennes afgeschermd dankzij de koolstof . Daarom heb ik zelf een satteliet boven op de romp zitten bij gebrek aan antennes die naar buiten kan voeren. Dit is echter een algemene bekende hoor dat koolstof in de romp of cockpitkap een scherm vormt die je signaal blokkeert. Edit: lees net dat ik ook gebeurt bij de nieuwe ontvanger . en je vario bezit ook een zendmodule waardoor je ontvanger verblind kan worden en dus geen signaal meer ontvangt .Dus zoals loekie aangeeft de vario net als de regelaar verder van je ontvanger wegleggen
Heb je niet een failsave ingesteld? Ms komt de ontvanger in slechter bereik en gaat in fail save voor het gaskanaal.. (ervaring)
failsave staat juist op nul hiervoor, wat de vario betreft,denk ik dat dat mischien de oplossing is, deze zit n.l. boven op de esc, dus die ga ik verplaatsen, en dan weer eens kijken, de vario gaf nl ook kleine foutjes. ter info : ontvanger is met doorvoer naar buiten antenna's ( drie stuks ) sietse
misschien een domme reactie, omdat ik geen ervaring heb met de ontvanger die je aanhaalt... ik heb alleen de goedkope dsm2 spektrum ontvangers. Maar heeft de failsafe van je ontvanger geen -100 stand? bij Multiplex is dat zo, 0 is daar gas in het midden. als dat niet zo is verdenk ik ook de vario die dicht bij de esc ligt. Heb je de LPD/PMR versie?
Hoi, Heb je kunnen bepalen of de moter gaat draaien door de controller, of gaat de moter draaien door windmilling, dit zou kunnen als de bladen schuin worden aangeblazen, relatief grote props en een licht lopende motor. groet.
Bij Futaba idem dito, -100, 0, +100. Oftewel: gas dicht -100 half gas 0 Vol gas +100 Dus als de motor wel aanslaat maar op half gas kan het inderdaad de failsave zijn. Echter, wat doen de andere kanalen dan? Als het model verder goed bestuurbaar blijft dan is dat eigenlijk ook weer uit te sluiten en zou er inderdaad meer naar een storende werking van de vario op de regelaar gekeken moeten worden? En als ik me niet vergis heeft de Sky assistant niets anders dan een losse radio dus dan kom je automatisch op LDP/PMR/FRS uit. Ik heb wel eens vernomen dat een WStech problemen gaf (enkel incident), van de Sky Assistant had ik nog niets gehoord maar deze werkt volgens hetzelfde principe. Haal anders eens de vario er uit en probeer het eens na te bootsen zonder de vario. Dan kun je wat gerichter zoeken.
Als je bind met gas dicht, zoals het hoort , dan kan het niet de failsafe zijn want de motor gaat dan uit ipv aan. Bind anders nog eens met gas dicht.
Een ervaring van ons is dat het helpen kan bij een 2.4GHz zender in het vliegtuig dat werk met een vaste frequentie door eerst de downlink aan te zetten daarna pas de zender en ontvanger. Die kiest dan kanalen welke vrij zijn. Rick