Grote twijfel

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door dustyrick, 28 feb 2012.

  1. GeertG

    GeertG

    Lid geworden:
    3 jun 2011
    Berichten:
    126
    Locatie:
    Dicht bij Dordrecht
    persoonlijk zou ik als beginner eerder gaan voor een merk als HPI of Traxxas...
     
  2. dustyrick

    dustyrick Guest

    Heb nog is even nagedacht en alle reactie's goed gelezen en heb besloten om nog maar 2 maandjes door te sparen. zodat mijn budget van 250 naar 450-500 euro gaat.

    Zal het dan wat makkelijker zijn om gelijk een goede auto en spullen te halen?
    Want ik heb een hekel eraan als ik iets koop omdat het wat goedkoper is en vervolgens alsnog veel geld kwijt ben,omdat ik er niet mee tevreden ben.

    De auto's waar ik tussen twijfel is:

    -HPI e-firestorm 10t of de flux, maar wat is in deze 2 het verschil?(elektro)
    -HPI Pulse 4.6cc Buggy (Nitro)
    -HPI Trophy 3.5cc buggy (nitro)
    -Traxxas Bandit buggy (elektro) (€170)

    Welke is de beste keuze of is dat moeilijk te zeggen door de grote verschillen, ook in prijs?
     
  3. De Hpi firestorm is een leuke beginners auto. De flux versie is electro. Dat is het enige verschil met de andere versie.
    Als je slechts een beperkt budget hebt zou ik je toch aan willen raden om te starten met electro. De initiële aanschaf is misschien wat hoger (accu's en lader) maar de onderhoudskosten kosten (mits je de accu's goed behandeld) zijn een stuk lager.

    Brandstof rijden is naar mijn mening wel leuker maar het is ook duurder.
    De nitro brandstof is de grootste kostenpost en met name de "big block" nitro motoren gaan harder door een vaatje brandstof dan (wijlen)andre hazes door een fust bier:p

    Als je maandelijks wat geld opzij kan zetten voor deze hobby dan zou ik toch voor nitro gaan:p (batterijen gebruiken we wel voor zaklampen muhahahahahha):vamp:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mrt 2012
  4. marco077

    marco077

    Lid geworden:
    15 dec 2011
    Berichten:
    225
    Locatie:
    Venlo
    het verschil bij de firestorm 10t en flux is dat de flux borstelloos is .
    ik rij met een rustler vxl en firestorm flux , beide bevallen super !
     
  5. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Bandit zou ik laten vallen, je kan beter slash/rustler nemen.
     
  6. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    IK vind de Rustler vxl nou niet echt stevig voor de prijs, voor die prijs zie IK stevigere auto's;)

    En inderdaad, wat DisasterMaster al zei, als je elke maand geld opzij kan zetten zou ik gaan voor nitro, ook omdat je zei dat je sleutelen en afstellen etc leukvind ;)

    Dan zijn er trouwens meerdere keuze's:
    Wil je een buggy of truggy, of toch liever een monstertruck?

    Zoals ik al zei, heb 2electro's en 1nitro, de electro's zijn monstertrucks en de nitro een buggy.
    De nitro rijd ontzettend goed, en het is veel sneller in bochten en alles door de lagere wegligging.

    Dus je moet ook een keuze maken tussen een buggy, truggy of monstertruck bij nitro, en bij electro komt er ook nog SC (Short Course) bij! ;)
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2012
  7. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
     
  8. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
    ??????

    Ja een massief stuk staal is steviger
     
  9. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Verkeerd verwoord:
    IK vind het niet de stevigste voor zijn prijs.. ;)

    Zo beter?
     
  10. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
    Ik snap alleen niet hoe je tot die conclusie bent gekomen? je onderbouwd het niet eens. Heb je er zelf ervaring mee? Ik namelijk wel, heb er zelf een gehad en mijn zoon heeft er nog steeds een. de Stub Axle Carriers(vervangen door aluminium) en de schokbrekers(springen open bij sprongen van 2meter hoogte) zijn volgens mij het zwakste punten. dit is echter makkelijk op te lossen en dan heb je een auto die op 2 cells bijna niet kapot te krijgen is. op 3cells en een ongevoelige vinger heeft de aandrijving het ook zwaar. maar welke auto niet?

    wat ik wil zeggen met een lose kreet voeg je niks toe!
     
  11. dustyrick

    dustyrick Guest

    Om even antwoord te geven op ElectrischeRutger, Een monstertruck het liefst niet, een buggy of truggy maakt me niet zoveel uit.

    Om elke maand een aardig centje opzij te leggen gaat hem niet echt worden denk ik, of het moeten binnen de 40-50 euro blijven, want ik heb dit ook nog te onderhouden:[​IMG]

    En die kost ook maandelijks aardig wat geld...

    Maar is het mogelijk om een nitro auto te onderhouden van zo €40 per maand of is dit wat aan het lage kant?

    Anders begin ik gewoon met een leuke elektro wagen :)

    EDIT:

    Heb ook nog even gekeken naar de 2 auto's die ook nog aanbevolen werden.
    De Traxxas Slash en Traxxas Rustler.

    De Slash vind ik eerlijk gezegd helemaal niets, vind hem niet echt iets speciaals, maar blijf natuurlijk een mening;).

    De Rustler vind ik wel vet, die gaat bij mijn lijstje met mogelijke auto's :p
    De Rustler staat op Toprc DOT nl(weet niet of ik dit mag posten?) voor €189 en €219, waar komt dit verschil vandaan? En wat heb ik nog allemaal nodig als ik deze zou kopen?
     
  12. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    zolang je je auto in een kast laat staan redt je het wel met 40 euro....

    Nee, maar even serieus. Dat verschilt per maand. Ene keer heb je gewoon een hele tijd niks, en rijdt alles soepel. En dan van het een op het andere moment knal je met een goeie snelheid tegen een stoep. Dan vraag ik me af of je het met 40 euro gaat redden...
     
  13. dustyrick

    dustyrick Guest

    Oke, ben eruit.

    Heb geen realistisch gekeken naar het budget wat ik per maand zou overhouden nadat ik benzine+onderhoud+verzekering aan me brommer heb betaald. Zo 40-50 euro dus.

    Daarvan kan ik gewoon geen Nitro auto rijden en al helemaal niet als beginner, want dan zullen dingen sneller stuk gaan, omdat je vaker ergens tegenaan zal rijden en je misschien wat fouten zal maken met afstellen.

    Ik ga dus beginnen met elektro.
    Zitten er grote verschillen tussen de merken HPI en Traxxas?
    prijs kan ik zelf opzoeken, maar het gaat me meer om de prijs van onderdelen,levensduur van de auto en hoe sterk de onderdelen zijn?

    Vind zelf de HPI de trophy erg leuk,
    maar ik kan niet kiezen tussen een truggy of buggy..
    Wat zijn de grote voor en nadelen?

    Even off-topic,

    Moet zeggen dat ik nog nooit op 1 forum ben geweest,waar er zoveel aandacht word besteed door zoveel mensen aan 1 topic! Top forum!:thumbsup:
     
  14. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
    Dat zit hem puur in de zender. €189 (27Mhz) en €219 (2,4Ghz) let wel op beide auto. zit een brushed motor met xl5 regelaar. de versie van €319 is wel brushless en heeft een 2.4ghz zenderset.(misschien de moeite om even door te sparen) succes met het maken van een keuze
     
  15. dustyrick

    dustyrick Guest

    heb even zitten zoeken wat het verschil is in brushless of brushed,
    maar als ik het goed begrijp gaat een brushless motor sneller?

    En het verschil in die zenders, heeft dat te maken met bereik of de frequentie waarop de auto rijd, dus minder storing?

    Als ik zo RTR elektro auto koop, dan heb ik alleen nog lipo's nodig en een lader en batterijen voor zender en ontvanger??
     
  16. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
    Brushless is inderdaat sneller en minder onderhoud omdat er dus geen slijtage delen in zitten. af en toe de lagers vervangen en gaan. En ja, een 2,4ghz heeft voldoende bereik en als je met meerdere mensen gat rijden geen storingen. bij een rtr van traxxas zit een accu, kijk ff of dit een lipo is anders vragen of ze hem kunnen omruilen voor een lipo. De standaard meegeleverde muurlader is niks(alleen geschikt voor NiMh) en ik heb hem bij de laatste auto's niet eens meer uitgepakt. Dus een lipo lader moet je nog hebben en batterijen voor je zender. je ontvanger wordt gevoed door de accu in de auto en hier heb je dus geen apparte batterijen voor nodig.
     
  17. dustyrick

    dustyrick Guest

    snap het,

    Maar als ik een elektro auto heb, wil ik wel meer als 1 accu hebben, dus ik zat te kijken op hobbyking.com, maar dan hebben ze 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 en 185S wat is hierin het verschil en welke heb ik nodig.

    Denk dat 4000mah wel een redelijke accu is, maar hoeveel volt?
    En wat voor lader heb ik nodig, want er zit zoveel verschil in?!:S
     
  18. ElectrischeRutger

    ElectrischeRutger

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Rhenen
    Op een Rustler zou ik dan ten eerstevoor de brushless gaan met 2.4Ghz zenderset, dat scheelt echt ontzettend veel in bereik en storingen! Een 2.4ghz zender haalt makkelijk 100+ meter bereik!

    Lipo zou ik een 2S nemen, gaat dan hard genoeg ;) De Rustler VXL gaat op een 3S 110+volgens mij, in ieder geval staat dat in mijn Traxxas boekje, dus op 2S zou ie nogsteeds ongeveer 80 gaan, met wheelies trekken etc!

    2S 6000MAH Hardcase is goed, maar meer MAH is alleen maar gunstiger voor de rijtijd en snelheid!

    Groet,
    Rutger
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
  20. dustyrick

    dustyrick Guest

    2s is toch 7.4 volt en 3s is 11.1 of gaat dit zo niet?

    Dus om te beginnen is 2s genoeg, wil ik later dat mijn auto harder gaat, dan kan ik altijd nog een 3s kopen, maar ze hebben het ook over aantal c's, bijvoorbeeld 20c,30c,40c etc, wat is dit? en 1 of 2p? staat dit voor Parallel? en wat is het verschil in 1 of 2 p?

    Is dit een goede voor een HPI trophy flux:
    HobbyKing R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 8000mAh 2S1P 30C

    Of zijn er betere?
     

Deel Deze Pagina