Nine Eagles Solo Pro 270 (opvolger van de V1/V2 en Bravo SX)

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Indoorvlieger, 3 feb 2012.

  1. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Ja, snap ik.....:D
    Blazen op je lepel met soep op kamertemp is weer anders dan buiten in de vrieskou. Omgevingstemp doet volgens mij ook veel terzake.
    Mijn redeniring zou zijn dat de luchtstroom tegen de kleine canopy zal komen, hierdoor nog kouder zal worden. De temp binnen de canopy zal ook van invloed hebben op de lipo. Ik had dus niet verwacht dat het zo'n invloed zou uitoefenen bij een kleine micro. Al snap ik dan ook wel dat de warmte die de motor geeft ook van invloed zal zijn binnen de canopy en van invloed zal zijn op de lipo:D

    Edit;
    snap ik mijzelf nog na het lezen van mijn post:rolleyes:
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik denk dat je het simpel kan zien als "een extra laagje" tussen de koude buitenlucht en de lipo. Ik weet dat sommigen een klein "sokje" om hun accu's doen, om toch te kunnen vliegen.

    Maar de temperatuur zal binnenkort wel weer eens wat omhoog kunnen gaan, dan ga ik een poging wagen.
     
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik had dacht ik eerder geschreven dat de servo-uitslag beperkt is vergeleken met de Solo Pro V aka de 260. Maar dat lijkt geen invloed te hebben op het reactievermogen van de heli. Hij lijkt iets minder abrupt te reageren dan zijn 2 gram lichtere voorganger, maar bij vol naar voren duikt de neus toch goed naar beneden, en merk je dat de heli sneller wil dan ik in mijn woonkamer kan vliegen. Ook een "noodstop" na een snelle banked turn linksom gaat prima, zonder het typische terugswingen wat je bij de meeste 45 graden setups ziet.

    Bij de eerste foto's van de 270 moet ik bekennen dat ik geen voordelen zag in de nieuwe rotorsetup, met de flybar onder de bladen, aangezien het principe hetzelfde bleef als de 260, met de mixer arms op de bladen, en niet op de flybar, zoals bij de mSR en de GW9958, maar in de praktijk stuurt de 270 mede daardoor binnen fijner dan de 260.
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Filmpje:

    [youtube]J51jcUt0INY[/youtube]

    Volgens eigen zeggen heeft deze piloot geprobeerd om een flybar strike te krijgen, maar is het niet gelukt.
     
  5. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    [mod]
    quoten van een post boven je is onnodig!
    Zeker als men het filmpje er ook nog in laat zitten! (fimpjes quoten is altijd onnodig)
    Bedankt, Emil, mod[/mod]

    Zoals ik heb gezien viel zijn vliegstijl wel mee. Met een vliegstijl als deze krijg ik met de V2 ook niet een flybar strike.
    Wel hangt deze mooi stabiel in de lucht en corrigeert zich zelf minder na een stop. Je ziet wel dat deze een klein stukje naar achter afdwaalt.
    Je ziet ook wel dat deze motor iets sterker is. Pirouetjes gaan volgens mij iets sneller.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2012
  6. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik weet niet zeker of hij tijdens deze vlucht die pogingen heeft gedaan. Het kan zijn dat die video alleen maar diende om te laten zien hoe soepel de heli vliegt, en hoe stabiel de hover is.
     
  7. Yov

    Yov

    Lid geworden:
    28 sep 2010
    Berichten:
    497
    Wauw! Ondanks alles blijf ik toch verliefd op de NE heli's !!! Moesten ze nu effectief te koppelen zijn met andere zenders zou ik het overwegen maar om met elke heli een zender te hebben pffft... :eek:
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Daar komt wel wat verandering in, op de beurs in Neurenberg is onthuld dat NE een deal heeft gesloten met Futaba. Of de 270 daar ook al van heeft geprofiteerd weet ik niet, er stond wel een J4 op een foto van de beurs met "FTR" oftewel Futaba Transmitter Ready, en de 270 gebruikt ook de J4. Hopelijk komt daar snel uitsluitsel over.

    En nog een filmpje van dezelfde persoon als ik eerder eentje van had geplaatst:



    Op dit filmpje heeft de vlieger de ontvanger van de 260 oftwel Solo Pro V2 erin gezet, om meer servo-uitslag te hebben, en de gyro wat te kunnen aanpassen voor snellere piro's.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. jaapkay

    jaapkay

    Lid geworden:
    6 feb 2012
    Berichten:
    43
    Locatie:
    omgeving Gouda
    Tot € 175 zijn er geen invoerrechten verschuldigd.
    het zou tot ca. € 450 worden verhoogd, maar vraag mij niet wanneer.
    Ik heb nu alweer voor de tweede keer een bestelling geplaatst in H.K.

    jaapkay
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Geldt vanuit de VS, en dan geen 175 maar 150 euro max, voor veel andere landen geldt wel 22 euro: Wanneer hoef ik geen of minder belastingen te betalen?
     
  11. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    [mod] zie bericht over quoten[/mod]

    Zo te zien vliegt de 270 een stuk beter met de ontvanger van de V2.
    Vraag ik mij af waarom ze vanuit de fabriek niet deze ontvager erin hebben gezet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2012
  12. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    In principe is de 270 ontvanger niet zo verschillend van de 260 ontvanger. Een paar componenten zitten op een andere plek op de print, en misschien dat een paar chips aangepast zijn. Het grote verschil is dat deze aan een andere zender bindt, en je met deze zender, voor zover bekend, geen subtrim, EPA en gyro adjust hebt. Maar het kan ook zijn dat we op dit moment gewoon niet weten hoe dit aan te passen, dat was bij de vorige Solo Pro in het begin ook zo.
     
  14. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik heb nu ook een 260 (alias V2/V1) ontvanger erin, en dat scheelt inderdaad enorm. Ik vlieg binnen zelfs op low rates, anders is de heli te wendbaar voor de huiskamer. Verder geen enkel probleem, opstijgen is niet lastiger door de take-off mix die de 260 ontvanger wel heeft, maar bij de 270 niet echt nodig is. En landen gaat zelfs wat makkelijker, omdat de gas-curve op de 260 zender wat minder abrupt begint. Verder vliegt de heli net als met de originele ontvanger, super stabiele hover, alleen heb je wat meer klikjes trim op de staart nodig, omdat de stapjes bij de 260 zender iets kleiner zijn.

    Ik ben benieuwd wat deze combinatie buiten gaat doen.
     
  15. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    Dan bestuur je deze heli met de zender van de pro?
    Is de 270 met de receiver van de pro een stuk sneller cq feller?
    Waarschijnlijk door meer servo uitslag en daardoor wellicht buiten beter mee te vliegen.
    We zullen je ervaring hiermee wel lezen.
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Inmiddels even buiten gevlogen, gisterochtend. Waar ik binnen de zender met 260 ontvanger op beginner stand had gezet, omdat de heli dan wel erg fel reageert, had ik buiten toch wel de volle uitslag nodig. Maar daarmee ging de heli wel goed vooruit en is goed te besturen. De heli waar ik mee vloog is uit losse onderdelen opgebouwd, en heeft een mindere motor, waardoor ik op de lange rechte stukken wat vermogen tekort kwam om echt te kunnen racen. Bovendien vonden de lipo's de 5 graden temperatuur niet echt leuk, waardoor ik maar een minuut of 3 kon vliegen. Maar de extra uitslagen komen de reactiesnelheid van de heli echt ten goede, en ik heb niet gemerkt dat er nu iets ging aanlopen of zo.

    Omdat de 260 ontvanger niet kan binden met de 270 zender, moet je dan inderdaad ook de zender van de 260 gebruiken.
     
  17. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    De 270 is toch een nieuw uitgebrachte heli van nine eagle en die van jou is opgebouwd uit losse onderdelen of heb je deze zelf dan zo in elkaar geknutseld?

    Merk je nu echt enorm veel verschil met de 270 t.o.v de V2 m.b.t. het buiten vliegen? Kan de 270 nu met meer wind buiten vliegen of is het enkel dat de 270 buiten snellen, feller en wenbaarder is?
    Zoals ik nu de ervaringen lees is de 270 een fantastische micro heli om mee te beginnen maar niet een micro naast de V2 of je moet het echt leuk vinden om beiden in je assortiment te willen hebben. Ik hoor het graag.:D
     
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik heb de losse onderdelen opgestuurd gekregen omdat de fabrikant, die me de eerste had opgestuurd om te testen, geen complete kits meer had liggen, en ik had aangegeven een 2e te willen kopen als ze een leuke deal hadden. Voordeel, ik weet nu precies hoe hij in elkaar zit, en op welke kleine punten de constructie verschilt van de 260.

    Ik heb nog niet uitgebreid buiten kunnen testen, maar 1 ding heeft de 270 duidelijk voor op de 260, zelfs op een 260 met delrin head. Hij gaat niet schudden bij een beetje wind. Een 260 gaat toch al snel een beetje "bokken" om het maar zo te zeggen, de 270 blijft veel rustiger. Wat ook erg prettig is, is om te weten dat je geen flybar strike kan krijgen, zonder iets aan te hoeven passen.

    Of de 270 sneller is, zal ik pas goed kunnen bepalen als ik een goede main motor te pakken krijg. Die in mijn eerste 270 presteert vrij goed maar heeft de neiging wat snel warm te worden. De motor in mijn 270 met 260 ontvanger heeft duidelijk te weinig vermogen, circuitjes gaat nog wel, maar je kan niet tot het uiterste gaan. Ik moet wel zeggen dat dit geen nieuwe motor is, die was op dat moment nog niet voorhanden.

    Wat ik vooral aan de 270 waardeer, en wat ik een toevoeging vindt, is de soepele reactie op de sticks, hij voelt meer solide en betrouwbaar, en is lekker stil, 2 eigenschappen die vooral binnen erg prettig zijn. Ik heb laatst tijdens 1 vlucht een keer of 4 op een cd hoesje geland, wat met de 260 duidelijk lastiger is, tenzij je met landen "ga er een stukje boven hangen, en laat de heli dan op het juiste moment naar beneden vallen" bedoelt.
     
  19. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    [mod]onnodig quoten[/mod]

    Begrijp ik dat je voor een fabrikant verschillende heli's test? Klinkt mooi en zeker als het voor jou iets oplevert.

    Ik ben er nu wel achter dat ik deze niet naast de pro hoef te hebben maar bij het defect raken van de hoofdmotor zou ik een bnf versie kunnnen overwegen en de receiver van de V2 erin. Vooral buiten zijn de blade strikes lastig en met de 270 ben je deze kwijt. Nog meer met de pro vliegen:rolleyes:

    Ik wil ten alle tijde een micro fp blijven houden, dit i.v.m het compacte formaat en overal te vliegen.
    Te denken valt aan een V2 of 270 en een fp micro schaal heli
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2012
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Af en toe krijg ik wel eens wat opgestuurd, of een heli(tje) of wat tuning parts. Ik laat dan weten wat ik ervan vind, en wat er eventueel nog aan te verbeteren valt, vooral wat betreft tuning parts. Dat is deels de reden dat er nu een delrin versie van de metalen Xtreme kop is, ik vond het een prima onderdeel, maar veel te zwaar. Toen ontstond het idee om hem uit delrin te frezen ipv uit aluminium.

    De 270 heeft naast de soepele handling en ontbreken van flybar strikes nog een voordeel voor schaalliefhebbers. Deze kit van MIA past er zonder modificaties op:

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina