Nine Eagles Solo Pro 270 (opvolger van de V1/V2 en Bravo SX)

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Indoorvlieger, 3 feb 2012.

  1. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Vanmiddag nog even buiten gevlogen. Met een in het gezicht voelbaar briesje, waarbij ik de Solo Pro V meestal binnen laat. De 270 heeft daar duidelijk minder moeite mee. De neus wil (althans met een 260 ontvanger erin) prima naar beneden duiken, en ik kon vrij goed vooruit komen. Met de wind mee gaat het natuurlijk ineens een stuk vlotter, maar even 180 graden draaien en ik kon zonder problemen de heli op zijn plek houden, zonder naar achteren te driften.

    En kom je te hoog, wat een FP in een windvlaag snel wil doen, dan kun je gewoon wat gas terug nemen, en de heli blijft stabiel, zonder wild te gaan schudden, omdat bij een lager rotortoerental de flybar minder stabilisatie geeft. Het blijft natuurlijk maar een vedergewicht heli van ca 30 gram, dus bij hardere wind blijf je nergens, maar de 270 lijkt meer wind te kunnen hebben dan de 260, als je tenminste een 260 ontvanger erin hebt, of op een andere manier de servouitslagen hebt vergroot. In stock vorm zal een 270 hooguit stabiel blijven hangen, maar niet echt tegen de wind in komen, vanwege de te lage servo-uitslag voor buiten.
     
  2. Pheter

    Pheter

    Lid geworden:
    4 apr 2011
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Friesland
    [mod] onnodig quoten[/mod]

    Leuk om te lezen en zo heb je met een micro fp toch ook buiten iets meer plezier met een klein briesje waar de pro al moeite mee heeft.
    Mocht de pro bij mij problemen opleveren, hetzij de motor of iets anders behalve de ontvanger, zou ik de 270 bestellen met de ontvanger van de pro.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2012
  3. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Dat viel mij inderdaad niet tegen. Vooral dat de neus vrij goed naar beneden wilde, dat heb ik tot nu toe alleen nog maar gezien met de GW9958, die een andere head setup heeft, meer a la mSR. En het ontbreken van het schudden dat de 260 wel heeft als er een beetje wind staat, waardoor je een onbedoelde klim door een windvlaag kan tegengaan door minder gas te geven.

    Aangezien de 270 vrijwel perfect in het koffertje van de 260 past, denk ik dat ik de komende tijd de 270 met me mee ga nemen in de auto, om te kunnen vliegen als ik even tijd heb overdag.
     
  4. ldn

    ldn

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Middelburg
    Heb die vanmiddag van mij binnen gekregen. Wat een fijn dingetje zeg!! Alles wat indoorvlieger er over zei klopt precies. Ik vind hem nog fijner dan de bravo sx, die toch wel lawaai maakt. Dat ie niet terug zwaait na een stuurbeweging is erg prettig. Vol gas vooruit,stick los, en hij komt bijna niet terug. Echt een aanwinst,en aan te raden voor iedere beginner die vierkanaals wil.
     
  5. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Blij dat hij jou ook bevalt. Wat mij betreft maakt deze heli de coaxjes in dezelfde gewichtsklasse vrijwel overbodig als beginnersheli. Hij reageert weliswaar ietsje feller op de sticks dan een coax, maar voelt ook meer solide, en is minder nerveus op het gas.

    De SX reageert ook wel prettig, maar maakt inderdaad veel meer geluid, heeft toch wat meer het terug zwaaien, al is het wel wat minder dan de Solo Pro V, en hij kan soms wat lichtjes schudden. De dempers in de kop van de 270 voorkomen dat.
     
  6. ldn

    ldn

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Middelburg
    Vanavond nog even buiten gevlogen. Miste toch ook wel de snelheid voorwaarts van de 260. Hoop dat er snel iemand uitvind hoe de servouitslag kan worden beinvloed. Dit is toch wel een nadeeltje. Verder een superdingetje!
     
  7. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Je kan er de 260 ontvanger in zetten, werkt prima. Maar het zou inderdaad handiger zijn als dat niet nodig was.
     
  8. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    De servouitslag op nieuwere heli's lijkt op hetzelfde niveau te zitten als de V1/V2. En het is toch mogelijk om de 270 te subtrimmen, alleen is de procedure om in subtrim mode te komen anders.

    Druk de rechter stick naar beneden, alsof je van mode (beginner/gevorderd) wil switchen, maar houdt de stick ingedrukt, en druk dan 3 keer de linker stick in.
     
  9. ldn

    ldn

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Middelburg
    Heb je het nu over subtrim wat ik denk, of over epa?
     
  10. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Het woord EPA heb ik niet in de mond genomen, dus inderdaad, het gaat puur om subtrim, dus het kunnen trimmen zonder dat de indicators op het display verschuiven, waardoor de repsonse naar beide kanten gelijk blijft.

    Je kan trouwens met de 270 in subtrim mode gewoon vliegen, want ook rudder werkt gewoon, in tegenstelling tot de V1/V2. En 1 keer weer op de linker stick drukken zet de zender weer in normale mode.
     
  11. ldn

    ldn

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Middelburg
    Omdat je het ook hebt over de servo uitslag. Subtrim is niet nodig, alles staat redelijk in het midden zo uit de doos.
     
  12. ldn

    ldn

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Middelburg
    Omdat je het ook hebt over de servo uitslag. Subtrim is niet nodig, alles staat redelijk in het midden zo uit de doos.
     
  13. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Klopt, ik had het over de uitslag van de receivers in latere batches van de 270, waar blijkbaar de servo's weer verder bewegen dan bij de eerste partij.

    Subtrim heeft inderdaad weinig zin als de heli vrij goed getrimd uit de doos komt, wat bij de 270 over het algemeen gelukkig wel het geval blijkt te zijn.
     
  14. fritskos

    fritskos

    Lid geworden:
    21 feb 2012
    Berichten:
    141
    ik vlieg al 4 weken met de 270 maar waarom wil die niet snel naar voor vliegen, wel als ik er aileron bij geef, maar niet als ik alleen vooruit wil, de neus wil niet echt duiken. ik heb ook een blade msrx en die wil wel.
    waarom is de 270 zo lui???

    grfr
     
  15. fritskos

    fritskos

    Lid geworden:
    21 feb 2012
    Berichten:
    141
    de flybar is zeer kwetsbaar, dit is mijn 2e.
    dus als je hem besteld doe er dan maar gelijk een paar flybars bij.

    grfr
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Zie ook mijn antwoord in je 270 en mSR x topic. De servo's maken veel minder uitslag dan mogelijk is. Als de uitslagen gelijk zijn aan de voorganger, de 260 oftewel V1/V2, dan is de 270 wel rap voor een 45 graden heli. Waarom de uitslag zo beperkt is, geen idee. Er gaat niets aanlopen bij meer uitslag, en de heli vliegt veel lekkerder met meer uitslag.
     
  17. BarKie

    BarKie Guest

    Ik heb (als beginner) een Solo Pro 270 gekocht, heeft iemand ervaring met een goede meer cells lader?
     
  18. fritskos

    fritskos

    Lid geworden:
    21 feb 2012
    Berichten:
    141
    ik heb de standaard nine eagles lader die er twee tegelijk oplaadt.

    groeten, frits
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    De standaard lader voldoet meestal prima. Zorg dat je een stuk of wat extra accu's hebt, dan zit je niet snel met een lege accu.
     

Deel Deze Pagina