Traxxas SLASH topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 28 jun 2008.

  1. Al69

    Al69

    Lid geworden:
    19 apr 2009
    Berichten:
    74
    Heeft ezrun ook een 70A variant?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  2. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    60 amp is prima, heb een hele tijd gereden met een 60/5.5t combo ging prima...
     
  3. Hackroader

    Hackroader

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    1.336
    Locatie:
    Arnhem
    ik heb zelf de 70A Ezrun ESC met de bijbehorende motor , die is vergelijkbaar met de velineon motor en de ESC is de kwaliteit die van EZrun gewend is.

    en trouwens , ik ben een hele tijd niet meer op het forum geweest maar nu het rij-seizoen weer gaat beginnen gaat dat ook veranderen :)
     
  4. johnny1980

    johnny1980

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Eersel (nb)
    ik heb er een mamba opzitten met nog de orginele motor+vertanding maar van de week werd ineens alles te warm en zwol mijn lipo goed op.

    denk dat de motor de geest heeft gegeven of dat er een breuk in de kabel zit.
     
  5. johnny1980

    johnny1980

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Eersel (nb)
    :yes::yes:wachtend op droog weer en min 15 graden
     
  6. Ghanzie

    Ghanzie

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Enschede
    ezrun 60 A 8,5turns 4000 te heet

    Op de slas2wd heb ik dus de ezrun controller en motor 4000kv.
    Deze wordt te snel te heet bij of-road rijden (achter met speed-paw noppen banden. Je kunt je vinger dan niet op de motor houden. Soms komt die in de safe-mode.

    De accu die ik rijd is turnigy 6000, 2s, 30C. Vertanding 23/86.

    Waardoor wordt dit motortje te snel te warm?
     
  7. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    vertanding niet goed? Mesh van je tandwielen??? Kapotte lagers in je aandrijflijn? Kapotte lager in je motor? Kan heel veel zijn!!
     
  8. Ghanzie

    Ghanzie

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Enschede
    Lagers zijn nagekeken, dus aandrijving is goed. Motor was nieuw, dus lagers moeten dan toch ok zijn. Ben ook nog terug geweest met de motor naar de winkel. Heb daarna een 5,5 turns meegekregen en vandaag uitgetest. Deze werd met 19/86 al te heet(ofroad circuit,).
    Kan de controller een deffect hebben?

     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2012
  9. Rolf92

    Rolf92

    Lid geworden:
    5 okt 2010
    Berichten:
    2.180
    Locatie:
    Meppel
    zet de timing van je ESC eens op 0.
     
  10. Ghanzie

    Ghanzie

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Enschede
    Is ook uitgeprobeerd en motor werd toch binnen 10 min erg warm. Dit met de standaard bandjes van de slash, onroad.

     
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2012
  11. Rolf92

    Rolf92

    Lid geworden:
    5 okt 2010
    Berichten:
    2.180
    Locatie:
    Meppel
    Dan zou ik zeggen lichter vertanden, ik heb dezelfde combo en rijd 23/90
     
  12. Ghanzie

    Ghanzie

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Enschede
    Dus lipo c-waarde (in mijn geval 30c en 6000mAh)heeft er niets mee maken!

    Wordt jouw motor dan max. handwarm of zeg je "ik zet mijn vinger er niet op"?
     
  13. Rolf92

    Rolf92

    Lid geworden:
    5 okt 2010
    Berichten:
    2.180
    Locatie:
    Meppel
    die van mij wordt een graad of 65/70, daar ga ik mijn vinger niet op leggen.
    lipo heeft er niks mee te maken.
     
  14. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    pijn-grens verschilt voor iedereen. Misschien kan jij de motor niet aanraken, maar een ander kan de motor gewoon vasthouden...Dus koop eerst een temperatuur meter om op te meten of het te warm is ja of nee..
     
  15. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    +1

    Het is nu niet of die dingen een kapitaal kosten, maar ze kunnen je wel een kapitaal aan kosten schelen.
     
  16. Rolf92

    Rolf92

    Lid geworden:
    5 okt 2010
    Berichten:
    2.180
    Locatie:
    Meppel
  17. Rolf92

    Rolf92

    Lid geworden:
    5 okt 2010
    Berichten:
    2.180
    Locatie:
    Meppel
    Heb de onderdelen besteld incl. lock-nuts, ze kosten maar $0,99 per 6.
    Ga ook de stock Traxxas lock-nut proberen en zal hier wel neerzetten of dat past. Neem aan van wel, maar AE gebruikt wel vaker van die rare Amerikaanse maten.
     
  18. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    Heb zelf nog een 3 jaar oude traxxas slash in de schuur staan.. maar wat zijn de must haves om met deze auto een beetje fatsoenlijk rond te gaan op een (waarschijnlijk kunstgras) circuit..
    Moet niet extreem veel kosten want onroad racen blijft de 1e prioriteit
     
  19. aadje93

    aadje93

    Lid geworden:
    25 feb 2010
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Benschop
    Na lange tijd gereden te hebben met een "the hornet" van tamiya (nouja lang, denk een jaar of 5-6 onderhand) Wil ik eigenlijk gaan kijken voor een wat sportievere auto (naast de belt cp V2 waarmee ik vlieg)

    Ik heb zitten kijken naar een traxxas slash, het model spreekt me wel aan. Hou beetje van het baja auto model.

    Alleen dan zie ik de prijs :eek:. voor een 2WD zonder lader/accu moet een €339 neergeteld worden. Als ik het goed begrijp is traxxas wel een merk als HPI waar veel "aftermarket" onderdelen voor gemaakt worden (gezien ik meerdere merken vind met allu upgrade onderdelen).

    Nu zat ik te kijken naar alleen een chassis, en daar zelf motor/esc/zenderset in zetten. Het chassis moet een €139,99 kosten. Hebben jullie enige tips voor een motor die erin past? (liefst bij hobbyking.com omdat lipo's daar ook gekocht worden, of een NL shop met redelijke prijzen).

    Als ik het goed gelezen heb gaat het om een 540' size motor, met een 2000 -2500kv rating voor 2S lipo's? (de auto hoeft geen 120km/hr te gaan, gangetje van 60 is genoeg).

    Ik weet niet of ik links mag posten naar hobbyking, als het niet mag. Mod haal ze meteen weg. Als het mag:

    Als motor zat ik te denken aan bijvoorbeeld:

    HobbyKing R/C Hobby Store : XK3665-B-2100KV Brushless Inrunner
    of een HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 1/8th Scale 4 Pole Brushless Motor - 2100KV

    Gezien ik puur offroad (gras, zand, grind etc) ga bashen, is het dan mischien "slim" om een 10.000kv+ motor te nemen met een hoge vertanding? (of redeneer ik dan verkeerd, gezien bij brandstof motoren hoge toeren met grote vertanding het beste werkt)

    als esc zat ik te denken aan:
    HobbyKing R/C Hobby Store : Hobby King 80A Sensored/Sensorless Car ESC (1:8/1:5)

    Het is een grote esc, maar dit moet geen problemen opleveren in de slash denk ik? (ik ga niet racen, dus gewicht maakt niets uit)

    Als laatste moet het stuur ook bediend kunnen worden, ik heb echt geen idee welk formaat servo hier in moet, ik kan wel de (stock) stuurservo uit mijn "the hornet" van tamiya halen.

    Accu's worden 2S of 3S lipo's, ik weet nog niet welke het worden. 4S zowieso niet, dan gaat de auto vliegen heb ik het idee, en daarvoor heb ik de heli al. :cool:

    Kan iemand mij een beetje uit de brand helpen met advies over onderdelen voor slash? (ik vind €339 RTR duur, ook al kom ik met deze onderdelen eroverheen, weet ik zeker dat het wat beter is. Gezien de zender zowieso al vervangen gaat worden bij RTR, vind het speelgoed dingetje)

    Alvast bedankt, aadje93
     
  20. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ik zou voor een motortje met 3000~4000kv gaan voor 2s lipo. Als ik me niet vergis is de originele VXL motor een 3500kv motor bijvoorbeeld. Als je de originele 540 brushed motor vervangt met deze, en de vertanding 1:1 overzet, zit je met die motor goed. Dus lijkt me dat elke 540 size 3500kv ongeveer hetzelfde zal zijn, en een leuke snelheid zal geven. :)
     

Deel Deze Pagina