mega 16 15 4 pylon props

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Powerboot, 17 mrt 2012.

  1. Powerboot

    Powerboot

    Lid geworden:
    14 feb 2012
    Berichten:
    7
    Hallo forum vrienden

    Ik heb een vraag ik ben er een tijd geleden mee gestopt (pylonracen)
    ik heb het nu weer opgepakt maar hoe zat het ook al weer:p
    ik heb een pylon (hotliner) model stinger een kistje van valenta triffik enz
    nu heb ik nog de mega 16 15 4 motoren er inzitten maar met welke props ga je nu harder zonder de motoren te slopen
    op een 4,7 4,7 camspeed prop gaat het goed vooruit en 16 a 17 amp
    en dat op een 2200mha pak 25 c kun je dus lang vliegen maar waar ga je nu veel harder mee welke prop 5,2,5,2 of 5,5 5,5 enz volgens mij is het limiet van de mega maar 25 amp, of mag deze best meer hebben de regelaars zijn castle creations 45
    zijn er misschien al betere betaalbare speed 400 motortjes ik ben er te lang uitgeweest om het zelf uit te zoeken

    bedankt alvast gr ;)
     
  2. danny.act

    danny.act

    Lid geworden:
    28 jun 2007
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Putte (B)
  3. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.257
    Locatie:
    Putten
  4. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Zelf vlieg ik al jaren met deze motor met een APC 5,25 x 4,75 prop in een Avionik D99 op 3 cellen. Ik gebruik geen koeling en vlieg eigenlijk alleen maar volgas (ca 6 minuten). Ik denk dat een 5,2 x 5,2 niet zo een probleem zal zijn, uiteraard kort uitproberen en kijken of de boel niet te heet wordt.
     
  5. Powerboot

    Powerboot

    Lid geworden:
    14 feb 2012
    Berichten:
    7
    Bedankt mannen ;)
     
  6. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    5s1350mAh+F5d4.7x4.7 folder+spin33+16/15/4= ca 560W
    Shoot mijn Voodoo naar ongeveer 280kmh.
    Voordeel is wel dat de tipsnelheid goed hoorbaar is maar niet irritant snerpend. Eerder licht snerpend.

    Succes,
    Erik
     
  7. Erik v. Schaik

    Erik v. Schaik

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.799
    (motor koud en lange vliegtijden)
     

Deel Deze Pagina