Laser combat

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Luuk Steitner, 1 feb 2010.

  1. lip

    lip

    Lid geworden:
    22 feb 2007
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Amsterdam
    en hoe zijn de vorderingen ?
    ben hier erg benieuwd naar had een paar video's gezien op het internet wat leuk zeg

    mischien raar idee maar waarom neit een soort systeem dat hoelanger de lazer/ir op de ander richt hoe minder vermogen je over houdt

    dus bijv totale raak tijd is 1 min
    stel je wordt 30 sec geraakt hou je dus 50% gas over waardoor je dus een mank vliegtuig simuleerd
    en mischien gaat het erg ver maar als de manke de sterke raakt het weer bijvuld en de sterke mank wordt
    hoewel de meeste mischein niet zoveel accu lading bij hun hebben
    want het raken lijkt em erg lastig


    grtz lip
     
  2. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.978
    Locatie:
    Rottevalle
    als ze er nog zijn dan wil ik ook wel een setje.
    Toch wel erg leuk als het buiten werkt.
     
  3. JiB

    JiB Guest

    Zoals het systeem nu is word het vermogen al langer gereduceerd naarmate je vaker geraakt word. Het grootste probleem dat we buiten hebben is om te zien of je de ander daadwerkelijk geraakt hebt: de huidige versie zet het gas uit (met horten en stoten ja, om die haperende motor te simuleren) maar net niet zo lang dat je met een goed zwevend toestel in principe niet hoeft te landen.

    Maar over een nieuwe versie: die laat waarschijnlijk nog wel even op zich wachten. De software is wel beschikbaar op sourceforge, dus iemand die een eigen versie wil maken kan wel zorgen dat hij compatible is (in het kort, we gebruiken vrije codes uit het RC5 protocol met een frequentie van 12.5 Hz, zie de code voor de precieze implementatie). De projectnaam op sourcforge is rc-lasercombat.
     
  4. lip

    lip

    Lid geworden:
    22 feb 2007
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Amsterdam
    sluit ik me bij aan :p
    ken ik je ff proberen te knallen jan :p



    grtz lip
     
  5. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Leeft het nog, of is het in de prullenbak terecht gekomen ?

    Luuk,

    Leeft het nog, of is het in de prullenbak terecht gekomen ?
    Hebben jullie wat ervaring opgedaan met plaatsing van de sensor en led ?
    Heb je last van de propeller ? Of gaat dat goed ?
    Ik heb mijn project (met PIC, niet Arduino) na 1 jaar weer uit de kast gehaald, en na wat afstoffen lijkt het te draaien. Alleen nu moet ik met de PC software aan het werk, en mijn "luchtafweerkanon" bouwen.
    Wat valt het meest op (als je geraakt wordt)... geluid ? Lichtsignaal ?
    Met mijn systeem kan ik moeilijk geluid maken... te weinig CPU power... Het zit qua timing helemaal vol.
    En belangrijk: is het leuk ???

    Volhout
     
  6. Luuk Steitner

    Luuk Steitner

    Lid geworden:
    3 feb 2008
    Berichten:
    42
    Locatie:
    Vianen
    Hey Volhout,

    Ja het leeft nog steeds maar we gebruiken het niet echt veel. Toevallig een maandje geleden nog met indoorvliegen. Ik vind eht zelf prima werken maar het commentaar wat ik erop kreeg is dat het voor de toeschouwers en degene die schiet niet altijd duidelijk is of er iemand is geraakt. Degene die geraakt wordt daarentegen heeft wel door dat ie is geraakt omdat ie naar beneden komt. Het leek ons dus wel een goed idee om leds op het vliegtuig te laten knipperen wanneer je wordt geraakt, en dat is heel eenvoudig aan de firmware toe te voegen.

    Ik ben zelf de laatste tijd met name aan het FPV vliegen en ben daarom wat minder met het combat bezig. Dit is natuurlijk wel mooi te combineren maar de FPV vliegtuigen waar we mee vliegen zijn minder geschikt voor combat. Het is namelijk al lastig om in formatie te vliegen door zo'n cameratje, laat staan combat...
     
  7. Luuk Steitner

    Luuk Steitner

    Lid geworden:
    3 feb 2008
    Berichten:
    42
    Locatie:
    Vianen
    vergeet ik nog wat vragen te beantwoorden...
    Het is mogelijk om door de propeller te schieten al is er dan duidelijk minder kans dat het goed overkomt. Op korte afstand (getest op de grond) ging het net.
    Wij plaatsen de sensoren bovenop het vliegtuig, wat ons de beste plek leek. Bij het indoor hebben we de IR leds begrensd met een weerstandje omdat je anders meteen iedereen uit de lucht schiet. Buiten vliegen we zonder begrenzer en dat moet je nog goed je best doen de ander te raken.
    En ja, het is zeker leuk :)
     
  8. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Luuk,

    Bedankt voor het antwoord.
    En veel plezier met FPV.... Lijkt me ook erg leuk, maar beleef nu nog veel plezier met indoor en ga eerst combat promoten binnen de club.
    Het spul voor FPV wordt gelukkig wel goedkoper en beter. Dus als ik over een jaartje instap .....

    Groetjes,

    Volhout
     
  9. phoenix

    phoenix

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    28
    Locatie:
    omgeving nijmegen

Deel Deze Pagina