Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 17 okt 2008.

  1. Bolt thrower

    Bolt thrower

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    80
    Hey Maurice, het is inderdaad de servo!! Ik heb het stekkertje van de servo bij de receiver eruit gehaald. Alles werkt nu weer prima, muv de servo natuurlijk. Kijken of ik dit nog onder garantie kan vervangen. Anders koop ik een betere, ik hoor nl slechte berichten over de standaard servo's van de MERV. Bedankt iig voor je tip. Ik was hier zelf nog niet opgekomen, dacht toch dat het met de esc te maken had.

    Iemand nog tips voor een betere servo voor MERV?
     
  2. zbably

    zbably

    Lid geworden:
    9 jan 2012
    Berichten:
    43
    ratelend geluid

    Vandaag de merv nog eens van stal gehaald. Na een tijdje hoorde ik af en toe een ratelend geluid. Eens halt gehouden, opgepakt en dan gas gegeven en geen ratel te horen. Dan de achterwielen geblokkeerd en ook geen geratel. Tenslottede voorste wielen geblokkeerd en gas gegeven en dan was dat geratel er. Ik denk dat mijn voorste dif naar de haaien is. Deelt iemand mijn mening? Van de week wil ik hem eens demonteren, maar dan zou ik graag dadelijk aan de goeie kant beginnen.;)
     
  3. Dudderie

    Dudderie Guest

    Ja.
     
  4. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    Ik had het zelf ook. Heeft bij mij ook een dag geknutsel geduurt voordat ik er achter kwam. Het staat namelijk nergens in de handleiding. Toch de winkel even gebeld en die zij meteen dat het aan de servo lag. Met andere servo`s heb ik nog geen ervaring maar ik moet toegeven dat het wel echt een minpunt van de auto is. Vandaag weer mijn tandwieltjes horen ratelen. Laatste tijd is er nog bijgekomen dat als ik het aanzet dat hij begint te zoemen. Normaal is dat omdat hij de wielen recht wil zetten en als je hem dan een beetje helpt stopt hij. Maar dat doet hij dus niet. Er zit dus ergens iets niet helemaal goed. Helaas. zal binnen een korte tijd wel weer een nieuwe worden. Dan ga ik echt een ander nemen. ALs ie het niet eens houd om rustig over een stel kuiltjes en hobbeltjes heen te rijden....:rolleyes:
    Oke, weet je mijn handicap ook weer. maak er altijd gelijk een heel verhaal van......
    Succes er mee, er staan volgens mij als je even terug gaat wel 2 servo`s die je goed kan gebruiken.

    maurice
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2012
  5. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    traxxas servo's zijn idd slecht. Toch moet je met de servo's van traxxas mazzel hebben. Ik rij al 1 jaar op (e-revo 1:8) op 2 stock servo's zonder enige problemen. En heb in die tijd toch wat goede crashes gemaakt.
     
  6. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    wat voor een olie/vet doen eigenlijk in jullie diff, voor en achter. Gisteren aan het rijden en merkte dat hij achter leeg was. Wou vandaag nieuwe gaan halen dus ik zat even te zoeken wat er in moest. Wel iemand gelezen die er 50k voor in had en 30 achter.... Leek mij een beetje overdreven hoog:rolleyes: Iemand een idee?
     
  7. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Rij zelf met de 1:8 met 30K voor en 30K achter. Is een rare set-up maar merk er toch niet zoveel van. Ik denk dat 30k voor en 10k achter goede set-up is voor de merv.
     
  8. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    in cts?
    bedankt voor je antwoord
     
  9. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    30k ? In een 1:8 buggy ?
     
  10. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    @Maurice, ik gebruik 30K CPS.

    @Snoebel Nee, m'n buggy 7-5-3. Gebruik 30-30 in m'n e-revo.
     
  11. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    30k cps.... mag k weten wat dat is.:oops:

    ik ben even langs Hobma geweest, die hebben me dit meegegeven. Hele autotje uit elkaar gehaald en alles weer in elkaar gezet. Was even aan het rijden en hoorde een licht geratel uit het diff. komen. Is dit normaal na het heropbouwen?
     
  12. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Dat is dus 5k CPS. Ik zou zelf voor dikker gaan. Je kan gewoon de diktes aan houden van de 1:8 e-revo...Waarschijnlijk moet je je diff gaan vervangen binnenkort. Als je dan je ringear vervangt neem dan gelijk een shim setje mee om het geheel uit te shimmen.
     
  13. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    laat maar ik heb het al gevonden.

    tja, shimringetjes.... enig idee waar ik die kan krijgen. Ik heb al bij toemen gekeken maar die hadden het niet.
     
  14. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Van team associated: ASC21141.
     
  15. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    okee, ga ik daar even naar kijken. Bedankt voor de tip
     
  16. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    Ik heb nu net mijn lipo opgeladen. Springt hij van eerst omhoog en dan van 8,40 naar 8,39 naar 8,38 naar 8,37 naar 8,29. Licht dat aan de LIPO of aan wat ik heb ingesteld. Ik heb alles nog een keer rustig doorgenomen maar volgensmij zit het ergens in de lipo, als dat zo is is het gevaarlijk? Of is het gewoon ouderdom?
    - Maxxtrrax 680ac+ lader
    - Maxxtrax 2ah 2S lipo
     
  17. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Begrijp niet helemaal wat je bedoeld met 'springen' ..
    Waar zie je die spanningen ?

    Een volle Lipo is 8.4v (2S), deze gaat omlaag naar ~7v als ie leeg is, lager is geen aanrader en onder de 6v loop je de kans hem te slopen.

    Belast gaat de spanning altijd wat op en neer, dan zijn waardes zoals je noemt van 8.4-8.29 hele nette waardes, zie je dat misschien tijdens gasgeven met een multimeter erop ?
     
  18. Bolt thrower

    Bolt thrower

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    80
    Hoe merk je dat je diff achter leeg is, en wat bedoel je met "leeg"?
    Ik heb onlangs mijn Merv helemaal uit elkaar gehaald incl. de diffs. Heb de tandwielen toen met Prolube smeermiddel weer ingespoten. Is het heel belangrijk een bepaald type olie/vet hiervoor te gebruiken?
     
  19. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Uchh, diffs zijn gevuld met olie. Al hoor ik wel vaker dat ze in de merv vanuit fabriek alleen met vet gedaan zijn achter. Op zich kan dat wel bij een kleine auto en stevig vet.
    Voor wel zorgen voor olie en beter voor en achter gewoon vullen met olie.
    Ik heb er 8k voor in zitten en achter 5k. Maar ik zou zeggen, vraag het hier gewoon eens waar de meesten mee rijden !
     
  20. Maurice2

    Maurice2

    Lid geworden:
    10 aug 2011
    Berichten:
    447
    Locatie:
    Arnhem
    Ik bedoelde eigenlijk als ik hem aan het opladen was. Je stopt hem in de lader en laad hem op, hij laad rustig naar de 8,4 Daarna gaat hij even naar de 8,39 en dan merkt de lader dat de accu vol is en dan stopt hij met laden.
    Nou is bij het het geval dat hij pas stopt bij 8,29V. Dat terwijl hij eerst bij 8,39 stopte. Is dit normaal of moet ik ermee uitkijken?

    Stel je bent ofroad in het gras aan het racen en je maakt een bocht. Normaal als je diff goed gevuld is met de daarvoor bedoelde silicone olie gaan de wielen die van de grond zijn door de bocht wel iets harder draaien maar blijft je auto ook gewoon rijden. Die van mij viel min of meer gelijk stil en draaide de wielen die los kwamen even heel erg hard.

    kijk hier eens goed op 28sec. het is hier nog geen hoog gras of iets dus het is een beetje moeilijk om te laten zien maar ik kan vandaag met alle regen niks filmen/rijden.
    En ja het maakt wel uit wat je in je diff doet. Gewone silicone olie is goed. Ik heb achter gisteren ververst met 5k. Gewoon een potje kopen. Kost iets van 6 euro en je hebt als je normaal doet het hele jaar denk ik wel genoeg. Gaat namelijk niet erg veel in een diff.
    Als je verder nog vragen hebt stel ze gerust

    Ik heb er nu 5k achter in zitten
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina