Brushless 1/8 HPI Savage

Discussie in 'Electro offroad' gestart door drkdgglr, 28 nov 2008.

  1. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Weet niet welke dikte, maar ik zou wel alle shocks verversen.
    Bijvoorbeeld 500cSt van HPI, hoeft niet perse gelijk te zijn aan 500 cSt van AE. De merken verschillen gewoon zo in hun diktes. Hier een site van wat ik bedoel:Silicone shock and differential oil and more
     
  2. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    als je shock lek is kan je hem wel vullen,maar dan loopt het er toch weer uit ???:D
     
  3. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Dat wordt dan iets van 40wt van AE. De shock lekt maar ik weet niet of ie kapot/lek is miss ff schoonmaken en weer in elkaar zetten en anders heb ik nog een reserve.

    Ik vroeg me gewoon af of er mensen waren die met verschillende shock oil hebben test.

    Groet Ronald
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  4. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    bij mij zit er volgens mij 30 of 35 wth in vind ik goed rijden.
     
  5. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland
    +1!
     
  6. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    Heb m ook in het te koop topic geplaatst, maar uit ervaring lezen mensen die topics niet zo gauw.

    Heeft iemand nog een HD spur liggen voor de flux en misschien ook een ontvangerbox? ( of alleen de bovenkant, die ben ik zoek ) ;-)
     
  7. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    Vergat eigenlijk te melden wat ik heb gekocht.
    Heb een xl brushless roller gekocht met al de nodige hopups.
    Alles HD uitgevoerd op de spur na( scheen nog nooit kapot gegaan te zijn)
    Swaybarset , Integy rear hub carriers etc.
    Motormount van kershaw en een lipotray binnen de tvp's .

    [​IMG]

    En deze gaat rijden op een MMM met een 1717 motor ( yes hij past )
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  8. MightyWiggy

    MightyWiggy

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    237
    Locatie:
    Duiven
    Looking good. Have fun with it!!
     
  9. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Mooie bak hoor!!

    Motor steekt er wel ver boven uit niet??

    Groet Ronald
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  10. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    kunnen we eindelijk weer eens serieus gaan BASHEN!!! mooie savage hoor zie hem maandag wel irl ;)
     
  11. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    Klopt dat de motor uitsteekt, al zie ik nog geen problemen.
    Eerder met gewichtsverdeling. Al het gewicht hangt nu achter straks.
    Misschien wat lood voorin de ontvangerbox proppen ;-)
    Vind het namelijk wel clean zo zonder accubakken aan de zijkant.
    Ook nog een plek verzinnen voor de esc. Iemand praktische ideeën ?
     
  12. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ik zou eerst testen. Jou gedachte was ook mijn eerste gedachte toen ik de foto's zag. Een halve seconden later dacht ik: maar dat heb ik ook en die van mij is aardig in balans:

    [​IMG]

    Mijn CoG is wel wat lager maar kwa voor/achter balans zou dat niet veel uit mogen maken.
     
  13. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Nou.. einderlijk eens een paar foto's gemaakt van m'n Savage 5T.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    Gisteren voor het eerst ermee gereden. Heb nog een klein probleempje met de motor combo. vanuit stilstand wil die niet optrekken. (lijkt op heel erg extreme cogging.) maar als je hem dan een klein stukje aandrukt, dat die eenmaal in beweging is, is er meer dan genoeg power voor 't logge ding.
    Rijdt ook erg leuk. Heb er alleen niet erg lang plezier van gehad.
    want na zo'n 10 minuten rijden begon het voorste diff te kraken..
    Bij nadere inspectie bleken ook de voorste dogbones krom te zijn.
    Tot zoverre bullet proof diff's dus. Kunnen een verlengde Savage niet stoppen zonder kapot te gaan. :?

    Hier een plaatje van de kromme dogbone. (zwabbert zo'n 5mm op en neer in het midden.)
    [​IMG]

    Toch maar kijken naar een slipperclutch denk ik.. want anders gaat het wel erg snel vervelen.
    M'n eerste ervaring met de Savage is dus niet echt goed te noemen.. De Revo rijdt al meer dan 2 jaar rond. de Savage overleeft dezelfde rijstijl maar net 10 minuten. :shock:
     
  14. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    dubbel :rolleyes:
     
  15. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland

    Bij mij zit die rolbar net iets uit het midden en als ik m daaraan optil zakt de achterkant tov de voorkant een cm of 7 lager.
    Komt nog een ontvanger vooraan en kapje van de box ( niet dat dat iets van gewicht toevoegt ;-)) en de esc ga ik denk boven de gearbox plaatsen. Onder de motor plaatsen lijkt me riskant, of een benzinetank beschermer plaatsen van een xl op die plek.
     
  16. MightyWiggy

    MightyWiggy

    Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Berichten:
    237
    Locatie:
    Duiven
    Vanavond sleutel avond gehad, was ook wel het weertje naar.
    Heb de HD 18-23 drive gear en de Robinson Racing 20T pinion gemonteerd. Toch maar weer terug naar 20T geeft me toch iets meer ruimte met rijden. Ook het afstellen van de de mesh gaat weer een stuk vertrouwder.
    Verder heb ik achter de wide axels gemonteerd, wielbasis neemt daarmee behoorlijk toe, lol. Was maar 1 setje van op voorraad en dacht "ach ff proberen".
    De andere set is in bestelling.
    Van de week komen ook nog de swaybar set en de skidplate binnen.

    Nu nog beter weer om met de setup te kunnen rijden.

    Oja,
    Voor en achterdiff zijn dus HD, merkte wel op dat op alles wel wat speling zit ook in de gearbox. Wil me nu eens verdiepen in het shimmen van die dingen.
    Viel me ook op dat de spur een beetje "slingerd", wat is hiervan de oorzaak en valt het op te lossen?

    Thanks in advance
     
  17. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    Savage word lekker breed idd met die xl assen. Heb ook offset velgen en volgens mij was hij 47,5 cm nu ( ff uit mn hoofd )
    En heb gister het verschil gevoeld met en zonder swaybar, en dat scheelt wel.
    Lag ook aan de shocks/olie die ik erop heb en degene die er stock opzitten.

    Dat slingeren van de spur heb ik ook ( plastic trouwens ) en vraag me idd af of dat iets van kwaad kan.
     
  18. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Lijkt mij niet, zolang het niet teveel is. Volgens mij hebben veel wagens dat in combinatie met een slipper-clutch (pads zijn oneven ingesleten). Mijn e-revo heeft het ook een beetje.
     
  19. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    MightyWiggy, Mijn Savy zijn spur wiebelt ook een beetje.
    Speling op de gearbox krijg je er niet uit, alleen de zijwaardse speling van de verschillende gears, ik heb daar ergens 1 shimmetje in zitten.

    Klamath, ik neem aan dat je de mesh goed hebt staan? Vreemd dat je problemen hebt aangezien er genoeg 5T's zijn die met zwaardere motor's rijden (1520 / 1717) waar ik dergelijke verhalen niet heb gelezen.
    Ik zou proberen je LiPo's tussen de TVP's te krijgen, dan issie echt king!! Past nog wel voor je gearbox toch :) ?
    Heb je eigenlijk wide axles erop?
     
  20. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Nope, draagarmen en hubs zijn origneel. Zo vallen de wielen nog heel mooi met de kap. :)

    alleen de volledige aandrijving is van een Savage Flux. (dogbones, cups, 'bulletproof diffs' :roll: en de idler gear in de gearbox is vervangen met de HD versie. )
    De diff's waren ook netjes uitgeshimmed. Iig maar eens 't ding los trekken, kijken wat er nu aan mankeerd. Kan iig zeggen dat die voor de rest echt prachtig reed. ook supermooi rijbeeld. :D als die nu ook nog eens heel zou blijven, zou helemaal mooi zijn.


    Toch maar eens kijken naar een goede slipperclutch voor 't ding.
     

Deel Deze Pagina