Je kunt prima naar andere spurs kijken maar de montage is voor ieder merk/auto anders dus moet je een goede boorkolom met een verdeelklok en een draaibank hebben om het tandwiel slingervrij pas te maken. En nog steeds is het niet nodig, de plastic tandwielen voldoen prima. Controleer voor alle zekerheid de schroeven van de motor, dat is namelijk een bekend probleem....
mark0126 Ik heb nog geen liter verbruikt. Dit is pas mijn tweede tank. Misschien dan alsnog handig om de auto in te rijden alsof hij nieuw is? Roelof Vanmiddag ga ik meteen even de schroeven van de motor controleren. Thanks voor de tip. Wist niet dat dit een bekend probleem was.
Zoek maar eens wat info op over het inrijden volgens de WOT methode dat schijnt de populairste te zijn. Belangrijkste is elkgeval dat hij volgas nog niet keihard gaat maar te veel brandstof krijgt en dat moet ook met dikke druppels weer uit de uitlaat komen met veel rook. Ik geloof dat je toch wel een litertje moet inrijden en nog meer kan zeker geen kwaad. op youtube staan wel filmpjes
Deze motoren MOET je eerst inrijden voor je hem scherp kunt gaan stellen. 1 Liter is ruim voldoende voor het inloop proces. Dus eerst motor laten inlopen. Kom je er niet uit, vraag dan iemand die bij je in de buurt woont. M.v.g. Mark
Vandaag wilde ik de auto starten maar hij deed niks meer.. Alles nog eens nagekeken maar helaas.. Na iets ban 8 keer aan het touwtje van de strater te hebben getrokken, liet deze los vanuit het blok. Echt balen dat ik deze slechte start heb. Ik hoop dat de auto het zoiezo nog doet. Iemand een idee wat het kan zijn? Is er iets dat ik nog na kan kijken? De batterij voor het aan starten is opgeladen. Brandstof tank zit bijna vol en heb een aantal keer de choke ingedrukt.
Denken jullie dat als jullie mijn verhaal zo hebben gelezen dat de fout bij mij ligt? Ik zit er aan te denken om terug naar de winkel te gaan. Precies wat hun mij vertelde heb ik gedaan. Echt kunnen rijden heb ik nog niet. Eergisteren het tandwiel eraf, nu de het touwtje van de starter... Is het veel werk om het touwtje er opnieuw op te zetten?
Trekstarters zijn vaak rotdingen maar dat hij nu al stuk is gaat wel te snel. Dus ga gewoon even terug naar de winkel. Is het touwtje gewoon geknapt? Dan kun je de motor wel los halen en dan de trekstarter er af halen. Wanneer je het lukt om de veer er netjes in te houden is een nieuw touwtje zo gepiept en anders word het een avondje gezellig op de bank de veer er opnieuw in wikkelen. Zorg voor knijpertjes oid die de veer in de trekstarter houden wanneer je er mee bezig bent.
Hoever heb je het touwtje eruit getrokken? Probeer niet verder dan 30cm te komen. Anders gaan die dingen nog wel vaker kapot. Met het motortje zelf zal er niks aan de hand zijn denk ik. En @Luppie Veer inwikkelen is zo gebeurd. Ik ben er zelf er max 15 minuten ofzo mee bezig geweest.
Als het trekken erg zwaar gaat heb je m verzopen dan ff de gloeiplug eruit en een paarkeer trekken.Als je tog de gloeiplug eruit hebt dan zet meteen even het zuigertje omhoog dan start die makelijker.En echt niet verder als 30 cm maar door de enthousiasme kun je het touwtje wel is tever uittrekken. En de schroefjes van de motor waren bij mijn rs4 ook losgetrild waar door er teveel speling op de pinions is gekomen en deze ook kapot zijn bij mij haas nu. dus dit ga ik ook beter in de gaten houden.
Waarschijnlijk is je gloeiplug kapot en wou hij daarom niet starten. Haal de gloeiplug eruit en zet die op je gloeistarter. Als de gloeispiraal niet fel oranje gloeit moet je er een andere indoen (Rossi/HPI R3 voldoet goed). Als je aan de trekstarter trekt en je verneemt dat het zwaar gaat moet je de gloeiplug eruit halen en je auto op de kop en dan aan de trekstarter trekken. Je zult zien dat er dan brandstof uit de motor komt. Nu de gloeiplug er weer in draaien en proberen te starten. Meestal start hij naar een paar keer trekken al. Succes. M.v.g. Mark
Nieuw trekstartertje er op, niet meer laten verzuipen(en als het gebeurd even zonder bougie trekken) en niet te enthausiast trekken ....wie is het niet overkomen? succes!
Alle tips van jullie gevolg en ja hoor! Hij loopt weer Ook die trekstarter veer weer opnieuw opgerold en geplaatst. Net wilde ik de auto dus even aan doen en hij liep heel laag in de toeren.. toen ik hem ging neer zetten, toen ging hij ineens super hoor ik de toeren en maakte een behoorlijk hoog lawaai. Snel uit gedaan.. Wat kan ik nu het beste doen Ik durf hem bijna niet aan te doen haha. Iedereen bedankt voor alle hulp trouwens!
Ligt eraan wat er gebeurde toen je hem neerzette. Bewoog de servo / de carburateur? Zo ja, dan heb je last van storing (of je stootte per ongeluk tegen de zender, of je carburateur zit los) Was dat niet het geval, dan kan het zijn dat je last hebt van valse lucht of een probleem in de brandstoftoevoer.
De wielen draaiden wel iets toen ik hem van de grond af had. Hij reed niet toen ik hem neer zette. Nog een ander vraagje (miss heeft het er wel mee te maken) Als ik aan de trekstarter trek dan blijft hij soms hangen. Het touwtje wil dan niet terug. Als ik dan aan de ring bij het tandwiel zit (zie foto) dan wil hij wel terug. Geen idee of dit hoort, maar die ring zit ook los. Kan hem naar links of rechts draaien Foto van de ring die ik bedoel.
je onewaybearing in de trekstarter zal dan wel niet helemaal lekker los laten wanneer je hebt getrokken. Die zorgt er voor dat wanneer je trekt hij de krukas mee neemt maar wanneer je los laat hij de as niet mee laat draaien. Wanneer het echt een probleem gaat worden moet de trekstarter er weer af en moet je het lager schoon maken. Volgens mij mag hij geen vet hebben.
Ik denk dat het slim is om in de praktijk van iemand te leren. kun je niet naar de winkel gaan waar je de auto gekocht hebt? vaak bied de winkel je de mogelijkheid om je op weg te helpen. Ikzelf leer meer van zien en doen dan lezen.
Ik ga mee met Erikrc. Je zult eerst wat meer kennis moeten opdoen over de werking van en het omgaan met brandstofmotoren, anders wordt dit een lange en prijzige leerschool.
Er zit wel een instructie boekje bij. Ga bij iemand langs die er verstand van heeft en laat je goed voorlichten. M.v.g. Mark