Bouwplan: Saito FA90TS "twin" op een WOT4

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door NiTrO, 14 jun 2012.

  1. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    Hallo,

    Ik loop al een hele tijd met het idee in m'n hoofd om een chriss foss WOT4 KIT te bouwen (eerste "from scrach" vliegtuig) en daar dan een saito twee-cilinder op.

    De Saito FA90TS lijkt me als twin het meest geschikt aangezien er tot .90 wordt voorgeschreven voor de WOT, echter als zwaarste 4-takter aanbevolen maartoch...

    Nu, vergeleken met een gewone één-cilinder (bv saito FA90S) scheelt het toch al gauw 200gr in gewicht in de neus....
    Dat is ook hetgeen waar ik nog wat mee zit, gezien in gek ben van twins en hun geluid en manier van werking...

    Ik weet dat de WOT4 KIT heel populair is en was, er zullen ongetwijfeld mensen zijn hier die er een hebben, zoals ook bij mij op de club. daar vliegt een clubgenoot hem met een OS90.

    Ik zou graag horen wat jullie hierover denken.

    greetz, ruben
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2012
  2. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    Niemand ervaring met de saito twin?

    grtz
     
  3. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    ik heb er ook eentje klaar liggen voor een aeronca c3, maar moet nog gebouwd worden, dus nog geen vliegervaring ermee:p

    succes
     
  4. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    hehe, leuk modelletje, waar heb je je motor gekocht als ik vragen mag?

    grtz
     
  5. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Nitro

    Ik zou mijn twin gewoon sparen voor een mooie schaalkist (zoals de Aeronca er één is)

    Een Wot 4 is een leuke ragbak maar ook niet meer.

    Doet me nog denken aan een discussie gisteren met een wot 4

    mijn vriend : ik verkoop mijn WOT 4
    Ikke : 4 Wot?
    mijn vriend : 4 A LOT ;-)

    Stevo
     
  6. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    Hey,

    Ik heb al een schaalkist, een corsair met een saito.

    Een bak voor te stunten heb ik ook, een cap 232...

    En de wot vind ik wel een leuke bak en de saito twin een leuke motor dus die zou ik graag samenbrengen...

    Ik vraag me enkel af of het zou lukken qua gewicht en inbouw...

    greetz, ruben
     
  7. Volhout

    Volhout

    Lid geworden:
    23 jul 2008
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Twente
    Gewoon doen. die 200 gram kun je makkelijk compenseren door gewicht naar achteren te brengen. Desnoods plaats je de ontvangeraccu (zo'n 100 gram of meer) achter de vleugel. Heb ik ook met mijn Giles gedaan waar een zwaardere motor op zat.
     
  8. michana

    michana

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Oldeholtpade
    Ik heb deze motor op een giles gehad (helaas overleden) maar het geluid is super. Ik gloeide wel bij stationair zodat hij met een mooi laag toerental liep. Ik vind de motor wel moeilijk af te stellen maar dat kan aan mij liggen omdat ik voorn de rest OS heb. Geluid vind ik prachtig !

    Groet,
    Micha
     
  9. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    Leuke reacties allemaal, nu enkel nog het belangrijkste, nog een beetje sparen. maar dat zal zo lang niet meer duren, zal ergens september-oktober zijn!
     

Deel Deze Pagina