algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Bertus, 25 feb 2009.

  1. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    Hoezo???
    er zijn verschillende soorten, maar die op de foto lijkt mij deels een zelfbouw....

    HIEROM noemde ik het diep triest :teacher:


    groet,
    Hoogvlieger
     
  2. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Bij zo'n ding zit je eigenlijk altijd met je rug pal tegen de motor aan, dus snap niet wat je hier nog extra mee aan wil duiden.
    ALS de vlammen de tank hadden bereikt, of het nou zelfbouw is of niet, had het ALTIJD op een fiasco uitgelopen met in ieder geval ernstige gevolgen voor de gezondheid van de piloot. Wederom duidt je het overduidelijke aan en wederom mijn vraag, wat bedoel je hiermee extra aan te duiden?

    Verder snap ik niet dat dit gewoon de lucht in mag als het compleet met tape bevestigt was. Is er voor dit soort luchtvaartuigen geen keuring of regelmatige check of zo'n ding nog wel luchtwaardig is?
    Ik bedoel, ik heb tijdens de opleiding de nodige mankementen gezien die met tape waren opgelost, maar dat waren nooit ernstige dingen. De meest angstaanjagende was een deurlijst waar een randje tape overheen zat.
     
  3. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.715
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Niet goed gelezen, illegaal:confused::confused:
     
  4. belugas

    belugas

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Antwerpen 2018 EBAW r11
  5. belugas

    belugas

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Antwerpen 2018 EBAW r11
  6. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Sorry dat ik je even niet volg, maar bedoel je dat ik niet goed gelezen heb? En qua illegaal doel je waarop??

    Ben ook maar blond he;)
     
  7. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.835
    Locatie:
    Krimpenerwaard
  8. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Tja erg lullig, ik wilde gistermiddag net terugkeren naar Lelystad toen ik hoorde dat het vliegveld dicht was, vanwege dit incident. Is in totaal denk ik een 20 minuten dicht geweest.
    Gelukkig dat de inzittenden niks is overkomen.

    Bedankt voor deze link Bertus, stelt me weer gerust aangezien ik ook langs het 'wrak' ben gekomen.
     
  9. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    IDIOTEN :

    di 31 jul 2012, 17:14
    Gebotste vliegtuigen stijgen gewoon op

    BARCELONA - Twee vliegtuigen die tijdens het taxiën op de luchthaven van Barcelona tegen elkaar botsten en daardoor fikse schade opliepen, zijn zonder controle gewoon de lucht in gegaan.


    [​IMG]
    Een toestel van Ryanair dat opstijgt in Barcelona.

    Hoewel de passagiers van het Ryanair toestel alarm sloegen, vlogen de piloten met een deuk in de vleugel gewoon naar Ibiza. De bemanningsleden van het andere toestel merkten niets van de botsing. Het toestel van American Airlines stak met een scheur in het hoogteroer de Atlantische Oceaan over. Dat schrijven diverse luchtvaartsites dinsdag.

    Het botsincident vond vorig jaar plaats, maar kwam deze week pas naar buiten.

    "Pure horror", reageren specialisten. "Honderden passagiers zijn door het oog van de naald gekropen."

    "Een mirakel dat hier geen ongelukken zijn gebeurd", reageert een ervaren vliegtuigtechnicus in Het Laatste Nieuws. "Een hoogteroer zorgt ervoor dat je kan stijgen of dalen. Als die scheur zich verder had doorgezet, brak allicht een stuk van het roer af en verloor het vliegtuig stabiliteit. De kans was dan groot dat het toestel crashte.''

    De vliegtuigtechnicus laat ook weten dat het 'deukje' aan de vleugel van het Ryanair toestel niet ongevaarlijk was. ''Als er water tussen het metaal en het composiet was gesijpeld en op grote hoogte bevroren, brak er mogelijk óók een stuk af."
     
  10. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    De telegraaf weet er weer een prachtig hyperdehype verhaal van te maken.

    De schade aan de winglet van de B738 viel wel mee:
    [​IMG]

    En hier de schade aan de B763:
    [​IMG]

    De scheur zit in een composiet hoogteroer, vrijwel aan de tip.

    Het verhaal van de pilote van Ryanair is aannemelijk:
    Accident: Ryanair B738 and American B763 at Barcelona on Apr 14th 2011, both aircraft departed despite ground collision and passenger complaints

    Ze was er echt heilig van overtuigd niets geraakt te hebben.
    Een volgende keer echter toch liever to be safe, then sorry.
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik kan helemaal geen schade ontdekken Vincent ;)
     
  12. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Laatst bewerkt: 1 aug 2012
  13. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.835
    Locatie:
    Krimpenerwaard
  14. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag

    yDu0jYiz-v8[/media] crash video from inside cockpit - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Marcelair

    Marcelair

    Lid geworden:
    13 sep 2003
    Berichten:
    616
    Locatie:
    Weesp
    Iets meer informatie, ik hoop dat jullie allemaal Engels kunnen:

    Glenn Pew for AVweb.com. Video of a plane crash as it was experienced from the right seat, inside the cockpit. The accident took place on Saturday June 30, 2012 near Bruce Meadows airstrip, not far from Stanley, Idaho. At the time of this report, information was preliminary and subject to change, but some had been collected by the NTSB. The aircraft is a Stinson model 108-3, a 165 horsepower single-engine high-wing propeller-driven plane capable of carrying four, plus full fuel, and light baggage. All four occupants survived the crash with the pilot suffering the worst injury. The cause of the crash is yet undetermined, but an aircraft's performance is dependent, among other things, on the density of the air it moves through. The pilot appears to have faced "high density altitude" conditions which degrade an aircraft's takeoff and climb performance. For more, visit AVweb.com, here http://www.avweb.com/avwebflash/news/stinson_crash_cockpit_video_ntsb_faa_207...
     
  16. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Wat hadden deze mensen toch een geluk bij een ongeluk!
    Bijna niet te geloven.
    Was er brand geweest had het niemand overleeft.

    Johannes
     
  17. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Als Ik het filmpje zo bekijk was de stijgsnelheid vanaf het moment van opstijgen gewoon marginaal té noemen en heeft het toestel nooit hoogte gehaald.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  18. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Ik was er niet bij, maar bij het bekijken van dit filmpje tijdens het opstijgen kreeg ik het benauwd en vroeg me direct af waarom de piloot niet naar links uitweek waar geen bomen stonden.

    Johannes
     
  19. Marcelair

    Marcelair

    Lid geworden:
    13 sep 2003
    Berichten:
    616
    Locatie:
    Weesp
    Goede vraag inderdaad; 'Waarom niet die bomen ontwijken ?' --> Heeft (o.a.) te maken met psychologie, keuzegedrag, een eenmaal genomen besluit, daar wil men liever niet op terugkomen, ook al leidt dat tot een foute beslissing. Ook een goede vraag zou zijn; 'Waarom toch doorvliegen met zulke slechte klimprestaties ?'
    Misschien een nog duidelijker video van AvWeb;


    Of, als de link niet werkt; OVM3RRd1vf0[/media] Crash In-Cockpit Footage Stinson 108-3 - YouTube

    Hier eentje waarbij het wel slecht afliep,ze hebben hun eigen ongeval gefilmd wat ergens achteraan staat van deze toch wel schokkende video.

    Het ongeval is ook op een grotere hoogte gebeurd, een typisch geval van 'Box Canyon.'
    Op grote hoogte een vallei invliegen en op het laatst een berg of bomenrij proberen te ontwijken...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Wat mij opviel is dat er geen woord wordt gesproken tijdens de vlucht, en dat de cameraman blijkbaar wil demonstreren hoe gewond de piloot is.
     

Deel Deze Pagina