E-flite UMX Carbon Cub SS

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door RC Bastard, 16 mei 2012.

  1. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo heren.
    Ik heb ook al wat negatieve berichten gelezen over die servo's die in de SS Carbon zitten.
    De V2 schijnt de kwaal niet meer te hebben, maar dat moeten we dan eerst afwachten.
    Wat ik wel erg vreemd vind is dit:
    Ik vlieg al heel lang met een E-flite Micro Sbach 342 en een Parkzone Micro Stryker.
    Volgens mij zitten in die toestellen toch dezelfde lineaire servo's als in die nieuwe SS Carbon??
    Ik heb inmiddels al erg veel gevlogen met de Sbach 342 en de Mini Stryker maar tot op heden houden de servo's het TOP.
    Met name de Micro Stryker heeft er tegenwoordig al wel erg veel vluchtjes opzitten.
    Ik schat zo tegen de 250 vluchtjes van elk minimaal 5 minuten en de servo's geven geen krimp en het toestel vliegt zalig.
    Hoe kan het dan in hemelsnaam zo zijn dat die nieuwe SS Carbon Piper cub zoveel problemen heeft met de servo's????
    Ik snap daar werkelijk geen jota van.
    Vr Gr Erwin
     
  2. Koriel

    Koriel

    Lid geworden:
    27 mrt 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Maastricht
    Ja, dat was de strekking. En als ik nu even doordenk, Ca 3 tot 4% wordt geretourneerd, _dat zal denk ik_ betekenen dat de failure rate veel hoger ligt. Bijvoorbeeld iemand die hem crashed, dumpt en zich niet gerealiseerd heeft dat de oorzaak in een servo failure te vinden was. En probeer dan in NL maar eens zo'n toestel te ruilen of ter reparatie aan te bieden...
     
  3. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    @koriel, dat gaat je denk ik i.d.d niet lukken. Heb al zo'n soortgelijk akkefietje met de gasten van Align achter de rug. Ook een defect waar veel over is gepost, ik wacht al twee jaar op antwoord....

    Anyway, een nieuwe Carbon Cub en een setje floaters zijn onderweg, ben benieuwd.

    Grtz, Frans
     
  4. Koriel

    Koriel

    Lid geworden:
    27 mrt 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Maastricht
    Gelukkig doet die van mij het nog.. ;-)

     
  5. Koriel

    Koriel

    Lid geworden:
    27 mrt 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Maastricht
    Eerste MOD ... Tundra tires

    Vanavond de laatste hand gelegd aan mijn eerste mod.

    Het idee opgepikt uit het Amerikaanse forum.

    Het vliegen met de Cub is leuk, erg leuk. Als er echter geen goede strip is om te landen, dan wil het wel eens misgaan. De standaard banden zijn scale, maar te klein om op een normaal grasveld te kunnen landen. Vandaar dus mijn eerste mod, Tundra tires. Op het andere forum zijn er zelfs al trexler banden opgegooid. Ik heb het bij deze foam banden gehouden die ik bij de lokale hobbyboer in Maastricht heb gevonden. Diameter 62mm, gewicht per band net geen 8 gram. Ik moet nog het CG nakijken, misschien ook nog een iets groter staartwiel zoeken.

    Gevlogen heb ik hem nog niet, maar de gemodde cubs in de States hebben al gevlogen. En ach.. ook Tundra tires kunnen scale zijn.. ;)
    [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Haha, cool zeg!
    Deze compleet off-topic is trouwens ook leuk

    heb mijn nieuwe Cub binnen, servo's werken goed. Floats eronder, wat nou gras landingen...!!!

    Grtz, Frans

    p.s de uiteindes van de elevator die naar voren steken zijn breek gevoelig. Ik heb er stukjes tape opgeplakt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Koriel

    Koriel

    Lid geworden:
    27 mrt 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Maastricht
    Testflight ok.

    Maar landen op een ruw grasveld geeft nog steeds en tip-over. Volgende zet is om de elevator travel wat te verhogen. Maar eerst de batterijen laden ;-)[​IMG]

    2.0
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  8. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Netjes gedaan zeg met die grotere wielen eronder.
    Maar ik denk dat het landen zonder dat het toestel over de neus valt echt niet te vermijden is.
    Wellicht op een grasbaan die zo kort is als een golfbaan.
    Maar wie heeft dat?
    Landen op asfalt is denk ik toch de enige oplossing.
    Dat landen met mijn Eflite Sbach 342 is ook niet te doen op gras.
    Maar op asfalt echt fun.
    Vr Gr Erwin
     
  9. Koriel

    Koriel

    Lid geworden:
    27 mrt 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Maastricht
    Ja... idd, op gras duikelt hij idd nog over zijn snuitje heen.. :rolleyes:

    Enfin, dan maar geen touch en go's. De lucht in, en na 5 minuten even een buiteling maken. ;)

     
  10. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Yep.........zo doe ik het ook met mijn E-flite Micro's.
    Maar indien jij een soort van asfaltweg naast het vliegveld hebt lopen dan zou dat een mooie start en landings plek kunnen zijn.
    Vr Gr E
     
  11. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Vanmiddag toch maar eens gekeken of het AS3X bordje in de Sbach past.
    Jawel, dat past, maar die elevator servo....

    I.d.d na een tijdje inputs te geven FREEZE!!! tandwielen waren brand schoon. Ik ben begonnen op de tandwieltjes te vervangen, eerst de grootste. Ja hoor, nu loopt het servotje soepel. Ik denk dat de tandwieltjes een fractie groter zijn waardoor ze niet lekker lopen.

    AS3X in de Sback, GAAF!!!
     
  12. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Frans.
    Hoe zou het dan kunnen komen dan veelal die elevator servo er last van heeft?
    Want die overige servo's benne toch exact hetzelfde en zouden dan toch ook manko's moeten vertonen?
    Vr Gr Erwin
     
  13. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Hi Erwin, net met de omgebouwde Sbach wezen vliegen, Meine gute, wat een verschil... wel is in dit type de AS3X zenuwachtiger.
    Helaas na een minuut of drie ging het weer fout. Geen elevator!! En toch echt lang getest.:Fade-color Maar dit keer geen schade.:p

    Ik las net ergens - dat de servo's met AS3X heter worden dan servo's niet gemaakt voor AS3X. De oude kunnen freezen (huuhhh??)
    De nieuwe zijn iets krachtiger 2.3g ipv 1.9g
    Onder de elevator servo zit een torretje wat super heet wordt. Misschien heeft dat effect op de servo.
    Ik heb nog servo's van de airelons over, die zitten op een printplaatje. Eens kijken of ik die kan gebruiken.

    Ik hoop wel dat mijn nieuwe Cub en de bestelde Mig dit gedonder niet hebben....
     
  14. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Frans.
    Bedankt voor je uitleg.
    Oke,dus ze hebben gebruik gemaakt van nieuwere en sterkere servo's in hun modellen.
    Best jammer dat ze daar beetje nat mee zijn gegaan, want de 'oude' servo's heb ik nooit geen gedonder mee gehad en heb met mijn Sbach 342 en Micro Stryker toch al heel veel probleemloze vluchtjes gehad.
    Hopenlijk is die SS Carbon V2 beter en heeft die MIG 15 er ook geen last van.
    Want daar heb ik ook oren naar.
    Vr Gr Erwin
     
  15. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    [URL=" maiden gehad van het water[/URL], lagge zeg. Dat is echt een extra dimensie erbij.

    Allereerst vliegt de Carbon Cub een stuk stabieler met de floats, omdat de CG van de lengte richting wordt verlaagt.
    Opstijgen en landen doe je recht tegen de wind in.
    Je moet vooral goed opletten dat je hen niet te ver aan je voorbij land. Want het moeilijkste was het taxiën. Omdat er geen roertje op de floats zit ben je aangewezen op het spel tussen de wind en je rudder. De wind op je rudder duwt netjes de neus in de wind. Met een groot rondje en wat snelheid krijg je hem wel in de andere richting, maar als de wind grip krijgt op je rudder staat je neus weer de andere richting op.
    Ik denk dat de term hiervoor water-loop is!!
    Erg leuk dat zeker.
    Lees vooral de manual, daarin staat dat je de uitslag van de rudder to the max moet zetten.
    Verder alles gevlogen op 100% DR en 25% expo, 4 minuten op de standaard lipo.

    ideale vliegtijd, 's morgens/'s avond bij geen.heel weinig wind
    Al met al een zeer geslaagd toestel.

    Grtz, Frans
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Gaaf hoor Frans, dat landen op water.
    Ook erg gedurft.
    Vroeger lande ik op water met mijn 450 size heli op zelf gemaakte landing floats.
    Maar dat is makkelijk dan met een vliegtuig lijkt mij.
    Ik zou ook graag die SS carbon erbij willen.
    Zit te wachten op de V2 versie, want in die V1 geloof ik niet meer zo met die servo kwalen.
    Lijkt me een erg fijn en goedmoedig toestel om lekker bij windstil weer mee te vliegen.
    Vr Gr Erwin
     
  17. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Iemand nog een tip waar deze cub nog op voorraad is???
     
  18. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Hi Jeroen, ik heb er hier nog 1 kunnen vinden.
    Hou wel even rekening met het feit dat er problemen zijn met de sevo's. De toestellen worden niet uitgeleverd.
    Ik heb er al een Carbon Cub door verspeeld, dat was echter voor mij geen reden om te wachten op de nieuwe leveringen.

    Grtz, Frans
     
  19. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Hallo Frans,

    Bedankt voor de tip. Had hem daar inderdaad al gezien, komt alleen wel redelijk duur uit met verzendkosten en drijvers erbij. Hmmm... zal er nog eens over nadenken. De nieuwe batch afwachten is wellicht ook een verstandige optie.
     
  20. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Ik wacht ook met volle geduld op die V2 versie.
    Iemand enig idee wanneer dat gaat gebeuren?
    Vr Gr Erwin
     

Deel Deze Pagina