Zenoah 26 cc startprobleem

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Heli-Uwe, 21 jun 2012.

  1. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ja , is zo mooi, dat je echt lang kan vliegen, zondwer druk te maken met opladen lipos,
    als ik naar buiten ga is het meest zo 2 of 2 1/2 uren met een
    vliegtijd om te 60 min. , en kan nog nog nog meeeer .:banana:
     
  2. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Yep dit is inderdaad schitterend.
    Ik kan bijna 40 minuten vliegen op 500ml, duurd eindeloos.....
    Heerlijke hobby, ontspannen door inspanning :0)

    Grt,
    Eric.
     
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    40 min. met 500ml,
    dat red ik niet,
    denk dat ik met 1 l zo iets van 50 min. vlieg
     
  4. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Dat komt omdat ik met een ouder type 23 cc vlieg, de G230puh.
    Met zijn kleinere carburateur loopt dit motortje erg zuinig, met iets minder power dan de jongere Zenoah's.

    Grt,
    Eric.
     
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    dus ik moet niet weer naald terugdraaien ??

    grappje !!!!!!!

    ga ma' stoppen vanavond met forum, morgen weer 'n langer dag,

    gr. Uwe
     
  6. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Uwe..dat is mooi meegenomen dan. @ iedereen..lees ff mee want Uwe maakt een zeer veel gemaakte vergissing in de redenering. De quote staat hierboven welke ik heb losgeknipt van het bericht.

    Denk er maar over na. De warmtegraad bepaal je met de bekende en ook gebruikelijke methode van het lezen van de isolator. Als die schoon blijft in de eerste minuten, niet uren (!) volgas draaien van de motor, dan is je meting betrouwbaar en heb je de juiste waarde gevonden. Een isolator zal dus voorlopig wit blijven, ook met een rijke afstelling, synthetische olie enz.

    In geval de bougie te "koud" werd gekozen, dan zie je vrijwel direct de tekenen van een isolator die zwart wordt. De hiervoor aangeduide "warmtegraad" van de bougie geldt hier als, voor alle duidelijkheid, een afstelling van de motor die je kunt wijzigen. Indien je het beoordeelt als een "rijke" afstelling, dan haal je brandstof -en- bougieafstellingen door elkaar en sta je dus op het verkeerde been.

    @ Uwe..jouw bougie is gebruikt/oud want na langere tijd in gebruik dan pas zie je, die je naar mijn beste weten zo mag aanduiden, inwerking van brandstofzouten en zeker, die kleuren de isolator reebruin. Ik hoop dat het helpt.
     
  7. Tino Tweak

    Tino Tweak

    Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Sprundel, NB
    Zore,
    Lees nou andere reacties ook eens, ipv alleen de dingen die je wilt lezen.

    Gr.Tino
     
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    50 jaar geleden vertellte mijn vader,
    dat een witte isolator bij een bougie
    komt van een te heete motor en te arm mengsel,
    denk niet dat het nu helemaal anders zou zijn,

    ik ben op de juiste weg,
    en als een echter user zegd kijk ma' dit nog,
    zou ik da met rekening houden.

    En mijn vader heeft een garagebedrijf gehad,
    zegd het niet voor niks.
     
  9. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    dank je TINO:

    lat die diskussie-punten toch maar buiten op het vliegveld testen,
    niet achter de computer.
     
  10. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    trouwens heb ik oog nergens geschreven,
    dat ik de warmtegraad van de motor an de kleur van de bougie leez,
    ik heb de bougie alleen bekeken, en dat mag toch
    (punt #197)!
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2012
  11. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Op het moment lees ik dit onderwerp met lineaire weergave. Ik zal het forum eens anders instellen, dan komen de reacties wellicht overzichtelijker op het beeldscherm.

    Edit:
    de discussie wordt veel te lang.
     
  12. Tino Tweak

    Tino Tweak

    Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Sprundel, NB
    Weet eigenlijk niet of we nog wel over een discussie kunnen praten........

    Gr.Tino
     
  13. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Timo,

    Ik kan helaas niet op elk bericht mijn reactie geven. Het reageren met het in elkaar te zetten van on-topic teksten kost mij veel tijd. Maar om even terug te komen op jouw laatste paar reacties moet het ook jou duidelijk zijn dat erichevy reageerde op een bericht van Uwe, niet op een bericht van mij. Ik vind dat ik net zo goed mag posten. Wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen?
     
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    :(Helaas niet met de trainer gevlogen vandaag, (geen tijd)
    misschien lukt het morgen,
    dan kan ik weer, ik hope positieve ervaringen neerzetten over het motortje en die inloopphase,
    als da nog ruimte voor is tussen alle anderen bijdragen.
     
  15. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    :offtopic: of ook maar niet,

    heb vandaag een 29 cc zenoah motor in mijn Bell 47 G (18kg)
    rijker ingestellt van Low 1,1 naar 1,25 en High van 1,6 naar 1,75.

    Hij rookt nu ietsje meer en vreet ook wat meer,
    en die throttle kurven heb ik naar boven gedaan,
    ook heb ik hoofrotor RPM iets aangepasst van 840 naar 880 RPM.

    Voor het eerste hoop ik dat de motor het nog laaaang doet en dat hij
    ook met de hogen temperaturen om kan gaan (de motor zit toch half in
    het cocpit).

    Benzine gebruik ik Aspen 2, en ik heb die 1:50 met aspen 2-takt-olie
    verlaagt naar 1:37,5
    Bij een vliegtijd van 10 minuten raapt die dat tankje tot 3/4 leeg (540cc).

    Misschien voor lezers van dit draatje ook interessant.
    :eek:ntopic: bedankt, Uwe !
     
  16. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    zo, morgen de hele dag vrij,
    en ik heb iemand die met mij mee gaat met de Benzine Trainer,
    dan even 1 tot 2 liter door laten lopen,
    en hopen dat die wat rustiger loopt,
    Zou wel moeten ..
     
  17. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    :xmas: Hoi,

    vandaag toch wat tijd gehad en een paar rondjes gevlogen,
    heb ook met een mobieltje een film gemaakt, maar da
    denkt men, dat de motor te snel draait,
    is niet zo, RPM hoofdrotor is nog steeds rond 1200 touren,
    nog iets fijn tunen de motor en da gaat die weer goed,
    het is nu even wat rommelig, omdat ik nog steeds rijk vlieg met
    een mengsel van 1:30,
    dat nog ma 5 liter, en dan vliegt die normal,
    nu rookt die nog wat ...

    op dagelijks heli beslommering heb ik mijn nieuwe aanwinst
    een GoPro met een film voorgesteld,
    nu moet ik naast heli vliegen ook nog leren filmen,

    Zo als jullie zien lukt dat nog niet !
    (en helemaal niet met een mobieltje, maar beter dan niks, leeren)
     
  18. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Tino Tweak

    Tino Tweak

    Lid geworden:
    11 mrt 2011
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Sprundel, NB
    Hoi Uwe,
    Als je eind mengsel 1:37,5 word net als de andere, zou ik niet in een keer schraler gaan vanaf 1:30 maar in 2 of 3 keer.
    Zou ik als ik een motor was wel fijner vinden............

    Gr.Tino
     
  20. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Ja Tino,
    ik heb altijd een 5 liter jerrycan met 1:50 en een met 1:25 bij ,
    in een meetfles van 1 liter mix ik dan mijn bv. 1:33 (1 deel 1:50, 2 delen 1:25) enz. gaat goed.
    Hij heeft nu nog die tropen zomer instelling en pruttelt nog wat,
    maar ik denk als ma 10 liter door zijn zou het beter gaan.
    Ik hoop ook nog, dat ik met de GoPro Hero 2 onboard wat kan doen,
    maar ik ben piloot, geen cameraman, dat duurt nog effen.
    En bedankt, Uwe
     

Deel Deze Pagina