Flybarless Trex 700G 23cc

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door Lars, 25 apr 2012.

  1. erichevy

    erichevy

    Lid geworden:
    24 sep 2004
    Berichten:
    830
    Locatie:
    Zevenhoven
    Heel goed gedaan Lars,
    Ga je de toerentallen van je rotorbladen nog meten of de toerentallen van de motor?.
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    en rookt ook mooi,

    echt goed @LARS:
     
  3. Lars

    Lars

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    276
    Locatie:
    Hoogerheide
    Thnx Thnx!
    Zoals ik al eerder had gezegd, ik heb redelijk wat ervaring met het bouwen en vliegen van heli's. Heb eerder met 90 size heli's gevlogen, maar vlieg nu met mijn Trex 550. Ook daar gebruik ik een hold schakelaar e.d., dus die ervaring kon ik al wel gebruiken in dit project.

    Maar zonder de hulp van jullie en de mensen van helifreak zou dit niet gelukt zijn.

    Bedankt jullie allemaal!

    Overigens, de motor draait nu in het filmpje, tijdens de hover op ongeveer 50% van de throttle curve.
    Idle wil ik iets hoger denk ik..
     
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    @Lars:

    nog een keer gefeliciteerd, en je weet om wat het gaat,

    trouwens, als je touren heeft gemeten, en het kan,
    ga je met idle iets hoger touren, dat throttle boven 50 staat,
    heb ik ook gehad, dat hij langzaam draaide, dat belast de motor veel meerder dan een klein stukje hoger touren,

    mooi project en mooie discussie,
    en ook dat wij jou konten helpen,
    Uwe
     
  5. Lars

    Lars

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    276
    Locatie:
    Hoogerheide
    Thnx allemaal.
    Als ik de tijd kan vinden, zal ik binnenkort een nieuw filmpje posten.
     
  6. Lars

    Lars

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    276
    Locatie:
    Hoogerheide
    Mensen, ik moet jullie toch nog even om wat extra advies vragen. Ik vlieg niet veel, te weinig zelfs. De reden hiervoor is een druk leven, grote verbouwing van ons huis en nog veel meer. De weinig tijd die ik heb, vlieg ik heel rustig met mijn 550 en deze gasser, maar dat is echt misschien maandelijks jammer genoeg. Mede hierdoor gaat mijn leercurve niet echt hard omhoog, maar om eerlijk te zijn vind ik het ook weer te leuk om er volledig mee te stoppen. Als ik heli vlieg kan ik heel mijn hoofd leegmaken omdat ik me zodanig moet concentreren dat ik nergens anders aan kan denken, en dat is direct juist zo heerlijk.

    Om een lang verhaal kort te maken, vlieg ik gewoon te weinig om een goede leercurve te hebben. Opzich geen probleem, maar ik verwacht dus niet dat ik binnen nu en bijvoorbeeld 2 jaar harde sport of lichte 3d vlieg.

    Mijn vraag aan jullie nu, raden jullie mij een governor aan voor mijn vliegstijl??
    Ik zit te denken aan een GV-1 op deze gasser, maar als ik er door mijn rustige vliegstijl weinig nut van heb, vind ik het ook prima om gewoon op de goede gascurve te vliegen.
    Wat adviseren jullie?
     
  7. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    Voor wat rustig vliegen is een goede idle up curve meer dan voldoende lijkt me..

    Heb er ook geen op mijn Henseleit, al zijn er wel de voorzieningen voor aangebracht... wie weet voor de fun ooit eens.. :)
     
  8. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    Hoi Lars,

    Ik kan dat,ik heb ook een druk leven,boerderijtje,kindertjes,diertjes een zeer drukke eigen zaak en heb daarom ook soms niet te veel tijd om te vliegen en als ik dan weer eens tijd heb dan is het weer een regenachtige dag oid
    Ik ga nu ook weer voor 4 weken weg naar duitsland voor werk en daarna heb ik een paar projecten staan voor enkele weken hier in het noorden dus van vliegen komt het er soms niet van, ik heb net 2 weken vrij gehad en zelfs toen kon ik niet vliegen maarja its all in the game of dit of dat of zus of zo.

    Wat betrefd de GV1
    Ik zou het lekker zo laten en een lekkere gascurve programmeren en lekker gaan fladderen
    scheelt je weer een hoop aanschafkosten en als je toch eens een looping of iets aan stunten wil doen zet dan een lekkere V curve in Idl2 en vlieg lekker rond in de Idl1 met een lekker toeren tal

    S6 met je drukke bestaan enne als je soms niet vliegt tis net als fietsen je verleerd het niet hoor tis alleen effe onwennig de eerste vlucht na een tijdje niet gevlogen te hebben.

    Greetz

    Jeroen
     
  9. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Hoi Lars:
    mijn mening over governor is nee!
    Wat boven al is gezegd:
    een goed ingestelde throttle curve is voldoende.
    Zou iets niet zo goed zijn met de motor, hoor en voel je het zonder governor meteen,
    maar als bv. de benzinfilter dicht gaat, voel je dat met een governor niet, en het kan snel mis lopen, dat is ook mijn reden voor nee.
     
  10. Lars

    Lars

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    276
    Locatie:
    Hoogerheide
    Is een header tank alleen om te voorkomen dat je benzine op gaat zijn als je nog vliegt, dus als reserve tankje zeg maar, of dient deze nog voor iets anders?
     
  11. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ik gebruik hem niet, te veel actie en nog een slangetje,
    maar ik denk zal ook voorkomen dat luchtbellen in de carburator komen,
    wacht ma nog op meer reacties
     
  12. apriliavalerossi

    apriliavalerossi

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    220
    Locatie:
    Meppel
    hij dient vast voor een stukje veiligheid, het gewichtje in de maintank zat bij mij aan een te lange slang waardoor deze bij inverted niet helemaal omsloeg naar de andere kant van de tank, en ik kon mooi de maintank leegvliegen en met de headertank landen....
     
  13. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    En het elimineert inderdaad de kans op luchtbellen in de brandstoftoevoer naar de carb zoals Uwe al vermeldde.
     
  14. Lars

    Lars

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    276
    Locatie:
    Hoogerheide
    Ik ga geen header tank gebruiken, aangezien ik het nu ook prima vind werken.

    Ik ben wel van plan een generator te plaatsen, welke mijn batterij geladen houd.

    Nu ben ik niet helemaal zeker waar ik de stekker van de generator moet inpluggen, waar de power door de electronica naar de batterij gaat..
    De reden waarom ik het me afvraag is, ik wil een generator voor een 2s 6,6v batterij zoals ik nu heb. Maar mijn tail servo en mijn microbeast werken op 5,2v. Enkel mijn cyclics werken nu op 6v. Ik regel dit allemaal met de Gryphon GVR7020 voltage regulator.
    Eigenlijk is alles exact zoals op onderstaande tekening ingesteld.
    [​IMG]

    Mijn vraag aan jullie, waar moet ik dus de generator inpluggen?
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2012
  15. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    Lijkt mij waar "charge" bij staat....daar komt dus de generator(!) ingeplugd.
     
  16. Lars

    Lars

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    276
    Locatie:
    Hoogerheide
    Dat lijkt mij in eerste instantie dus ook. Denk je dat de gryphon en mijn servo's dan ook nog zo blijven werken als ze horen te werken, of zou het niet goed gaan met een generator er op?
     
  17. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    Lars, voor zover ik in onderstaand filmpje kan zien is de -charge- input op de gryphon,
    alleen maar bedoeld om de lipo op de batt aansluiting te laden met een lipo charger.
    Zal gewoon 1 op 1 doorverbonden zijn (geen laad-elektronica dus in de gryphon) !!
    Dit is bedoeld om de lipo niet los te hoeven koppelen.....vrij nutteloos dus eigenlijk....

    -92y1ZE5qm8[/media] Extreme Dual Linear Regulator GVR-7020 - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. Lars

    Lars

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    276
    Locatie:
    Hoogerheide
    Deze middag wat schoonmaak ofwel onderhoud gepleegd. Het motortje even uit de heli gehaald en alles even gecontroleerd.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Verder heb ik alle schroeven vervangen voor m3 met dikke inbus, welke minder snel dol draaien, waarbij ik ook de bekende end caps heb toegevoegd tegen het lostrillen.
    [​IMG]
    [​IMG]

    De heli is wat mij betreft nu klaar voor het seizoen. Het enige wat nog op mijn lijstje staat is de eerder besproken generator en LiFe batterij. Maar dit kan wachten, tot de financiƫn het toelaten...

    Ik heb alleen even een vraagje aan jullie. Wellicht dat iemand er een antwoord op heeft. Toen ik de motor van de heli loshad gehaald, kwamen er 3 ringetjes uit de heli gevallen. Dus niet uit het gedeelte waar de motor op zit, maar uit het frame gedeelte zeg maar.
    De ringetjes zijn m4.
    [​IMG]
    Weten jullie misschien waar ze thuishoren? Ik kom er namelijk echt niet achter. Alles loopt ook soepel en perfect, dus ze lijken nergens te missen.....
     
  19. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Hoi Lars,
    misschien een vraag die niet hoeft,
    Maar moet je niet
    dat topje op de bougie inruilen
    tegen een die ontstoord is?
    groetjes van Uwe
     

Deel Deze Pagina