Algemeen Rally topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door motorsports, 8 apr 2012.

  1. ronin1

    ronin1

    Lid geworden:
    21 feb 2011
    Berichten:
    134
    Locatie:
    Leusden
  2. Stefanvanhouten

    Stefanvanhouten

    Lid geworden:
    31 jul 2012
    Berichten:
    11
    Mooie auto, wel wat aan de dure kant. Wat ik wel apart vindt is dat HPI de WR8 Flux als 1/8 opgeeft, terwijl Kyosho de DRX VE als 1/9 opgeeft. De lengte en wielbasis van de WR8 is 485mm en 300mm terwijl de DRX VE een stuk langer is met 563mm en 316mm.
     
  3. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Wat ik raar vind is dat ze zich niet houden aan de bestaande wielbasis maten. Een standaard 1/10 SC en een 1/8 buggy/GT hebben allemaal een wielbasis van 325 (fluctuatie van 1-2 mm) Daar zijn alle aftermarket kappen dus ook op gemaakt.
    Als je dus nu een auto gaat uitbrengen van 300 of 316 weet je dus al dat mensen die een ander kapje willen 'm dus al niet gaan kopen. Persoonlijk hoef ik geen Ford Fiesta kap dus voor mij valt deze auto dus meteen af.

    Overigens vind de grip van die Kyosho op het youtube filmpje erg slecht. Ben wel benieuwd hoe de HPI het doet.Ik ben echter bang dat de echte circuit racers deze auot's links zullen laten liggen.
     
  4. Stefanvanhouten

    Stefanvanhouten

    Lid geworden:
    31 jul 2012
    Berichten:
    11
    Ik weet niet of je mijn filmpje bedoeld, maar ik ben alleen met een hand aan het donuts draaien. De kyosho rijdt goed op asfalt en op gravel, je kan hem lekker in de bochten gooien net als een echte rallyauto.
    Trouwens voor de kyosho zijn er genoeg kappen, maak wel even een lijstje:

    Ford Fiesta S2000
    Citroen C4 WRC
    Subaru Impreza WRC
    Lancia Stratos
    Mitsubishi EVO 7 WRC
    Mitsubishi EVO 5
    Audi Quattro S1 Group B
    Peugeot 205 T16 EVO 2 Group B
    Nissan Skyline R34 GTR

    Dus lijkt mij genoeg keuze.
     
  5. KoenH

    KoenH

    Lid geworden:
    27 jun 2011
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Delft
    Heb je misschien een linkje voor die mitsubishi body's
     
  6. Stefanvanhouten

    Stefanvanhouten

    Lid geworden:
    31 jul 2012
    Berichten:
    11
  7. KoenH

    KoenH

    Lid geworden:
    27 jun 2011
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Delft
    Thanx, maar ze zijn me toch iets te duur ;)
     
  8. KoenH

    KoenH

    Lid geworden:
    27 jun 2011
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Delft
    Trouwens, heeft jouw fiesta body ook light buckets achter?
     
  9. Stefanvanhouten

    Stefanvanhouten

    Lid geworden:
    31 jul 2012
    Berichten:
    11
    Mijn fiesta heeft voor en achter light buckets.
     
  10. KoenH

    KoenH

    Lid geworden:
    27 jun 2011
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Delft
    Ok, thanx
     
  11. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    En ik ben ook bezig met een 1:8 rally/touringcar! De basis is een Hb lichtning 2 pro evo omgebouwd naar brushless. Er komt een Hong nor (ofna, jammin of wat dan ook :p) kap op van een mercedes clk dtm :) Ik kan er volgende week aan beginnen, ik hou jullie up to date!
     
  12. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Ik heb nog een lancia delta kap liggen incl spoiler ongespoten en een seat cordoba ongespoten ,incl bumper plus houder,bodypost van ofna en 4 paar on-road banden voor de liefhebber
     
  13. KoenH

    KoenH

    Lid geworden:
    27 jun 2011
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Delft
    Hoeveel wil je ervoor ? :)
     
  14. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    ik een Porsche 911 kap...
     
  15. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    wat doen jullie allemaal moeilijk zeg ;)

    koop gewoon dit proline kappie, zet em op elke willekeurige short course truck en klaar is kees.

    heb je tenminste ook nog een wagen die een beetje "rally" handeling heeft

    tis toch net zo veel centimeters als een 1/8

    IT1dGSzBsmo[/media] Ford Focus ST for Short Course - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Ik vind de Focus ST nogal lelijk, bovendien lijken alle merken nu ineens Focus ST te maken dus origineel is het ook niet echt meer.
     
  17. Stefanvanhouten

    Stefanvanhouten

    Lid geworden:
    31 jul 2012
    Berichten:
    11
    Het is de eerste focus st kap die ik zie, hij ziet er inderdaad niet echt goed uit.
    Die OFNA kappen zijn ook al zo lelijk.
     
  18. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Kyosho, HPI, Deltaplasik.
     
  19. Stefanvanhouten

    Stefanvanhouten

    Lid geworden:
    31 jul 2012
    Berichten:
    11
    Kyosho en HPI zijn Ford Fiesta Kappen. Deltaplastik heeft inderdaad ford focus body's, maar wie wil nou met een body rijden van Deltaplastik. Die body's zien er niet uit.
     
  20. Ruy Horta

    Ruy Horta

    Lid geworden:
    3 jan 2011
    Berichten:
    285
    Locatie:
    Amstelveen
    Tja, mbt schaal zijn de buggy maten 325x300 niet zo mooi.

    De Kyosho DRX is met zijn 316x260 meer schaalgetrouw, daarbij maakt Kyosho mooi gedetailleerde kappen en dat zie je in het eindproduct.

    De Thundertiger is ook erg leuk, welliswaar 325x300, maar daar ik vertrouw de parts support niet.

    Uiteindelijk vind ik het wel prettig dat de 1/9 (give it a name) DRX genoeg heeft aan 1/10 elektra.

    Ik ga vrijwel zeker voor de DRX.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2012

Deel Deze Pagina