Fg marder g2d Tikt

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door wesleymarder, 27 aug 2012.

  1. wesleymarder

    wesleymarder

    Lid geworden:
    24 aug 2012
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Goededag, als ik met de marder rij, dan tikt hij als is gas ga geven.
    En verder ook nog de choke als ik deze dicht doe dan valt hij uit.

    Ik ben hem nog aan het afstellen. Maar wat is de goede basis afstelling voor de G2D want ik kan die niet vinden.

    Alvast bedankt,

    Wesley deijkers;)
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
  3. fastrockets

    fastrockets

    Lid geworden:
    28 okt 2011
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    <(^^,)>
    Dat tikken, Kan het tandwiel zijn... Die direct aan de motor vast zit.. ''Eerste tandwiel...'' 16T etc... Als daar een tand uit is gaat hij tikken, Kan ook bij de andere tandwielen zijn...

    Ik had het zelfde probleem
     
  4. fast wil

    fast wil

    Lid geworden:
    4 dec 2009
    Berichten:
    288
    Als je gas geeft en hij tikt niet meer is hij kapot.
    Die van mij maakt echt veel herrie als ik gas geef en gaat er als een speer vandoor.
    Als de choke uitvalt als je hem dicht doet is die ook kapot.


    :hammer:





    .
     
  5. haagse duivel

    haagse duivel

    Lid geworden:
    31 jul 2012
    Berichten:
    32
    Locatie:
    zoetermeer
    Kijk ff in mijn topic gaat over dezelfde motor

    Hij heet : motor marder loopt slecht

    daarin staat de standaard afstelling H 1.5 L 1.5 slag open met foto en al

    Groet h.d
     
  6. wesleymarder

    wesleymarder

    Lid geworden:
    24 aug 2012
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Afstelling gaat niet lekker.

    goededag, als ik mijn marder start en ik laat hem op bedrijfs tempratuur komen. en ik wil hem afstellen dan of hij blijft onderin hangen of hij valt uit het afstllen is een beetje irritant aan het worden. heb alles al geprobeerd.

    kan het ook zijn dat je zoveel slagen moet doen dat hij ineenkeer goed sta . bijvoorbeeld L schroef 5,5 slag(en) en H schroef 7,5 slag(en)
    Het is een G2D motor.
     
  7. R081N

    R081N

    Lid geworden:
    19 mei 2010
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    5,5 en 7,5 slagen op je naalden is veeeeeelste veel !
    Welke type carb zit er op ?
    Heb je de topic van haagse duivel al gelezen over : motor marder loopt slecht ???
    Je 2 naalden bij elkaar opgeteld moet ONGEVEER uitkomen bij 3 slagen.
    Als de motor loop en je gaat afstellen slagen van 1/8 gebruiken ! ! !
    Als je ook even een plaats in vult kunnen mischien mensen in je buurt je een keertje helpen als het echt niet lukt ;)


    GR Robin
     
  8. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    ALS R081N Dat ook eens doet.
    Mischien woon je wel vlak bij hem .:wink:
    Oude gd2 motoren moeten anders afgesteld worden als de motoren van nu.
    stationair ver in draaien en dan met de naalden afstellen.
    Bijde naalden helemaal indraaien en dan een ongeveer een slag of 3 terug.
    Is veel te rijk maar bij een oud motortje wil het nog wel eens lukken.
    Anders de normale standaard afstelling gebruiken ongeveer 1,5 slag open vergeet niet om dan de stationair wat lager te zetten.
    Maar als ik het zo lees als hij optemperatuur is en gaat dan slecht lopen,zal het cilindertje toch tegen zijn eind zijn.
     
  9. R081N

    R081N

    Lid geworden:
    19 mei 2010
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Zal ik dat dan maar eens doen ;)
     
  10. KlaasJan

    KlaasJan

    Lid geworden:
    5 jun 2008
    Berichten:
    164
    Locatie:
    Winschoten
    Ik heb anders nog een nieuwe zuiger en zuigerveren voor de G2d.
    Kan misschien geen kwaad om deze er in te zetten ?

    Deze staan hier ook op het forum te koop. <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  11. wesleymarder

    wesleymarder

    Lid geworden:
    24 aug 2012
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Er zit een standaart carburateur op ik heb de zuiger en zuigerveer al vernieuwd.
    Ik bedoelde misschien dat je bijvoorbeel een bepaald aantal slagen open hoef te zetten bij die 2 naalden dat hij dan al goed afgesteld staat.
     
  12. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Pakkingen ook vernieuwd ?
     
  13. wesleymarder

    wesleymarder

    Lid geworden:
    24 aug 2012
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    ja ik heb deze ook vervangen. me bougie is nu kapot. hebben ze race bougies ofzo voor g2d motor
     
  14. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Als hij steeds rotter gaat lopen dan is de kans groot dat:
    - Carterpakking lek is;
    - Oliekeerringen lek zijn;

    Het tikken kan komen van:
    - Uitgelopen krukaslagers (aannemelijk dat je oliekeerringen ook lek gaan);
    - Versleten pistonlager;
    - Versleten zuigerveer;
    - Versleten koppakking waardoor de zuiger tegen de kop komt;

    Slijtage van lagers en aanlopen van de kop is snel genoeg te zien aan de zuiger.
     
  15. wesleymarder

    wesleymarder

    Lid geworden:
    24 aug 2012
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    oke, bedankt voor de tip!

    weet je misschien of er een race bougie is voor de g2d motor ? en welke het beste is en beste kwa levensduur en ontsteking
     
  16. R081N

    R081N

    Lid geworden:
    19 mei 2010
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Zenoah G2D

    NGK --> BMR7AS

    En dan even naar een scooterzaak gaan om hem te halen ;)
     
  17. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    En die gaan dan heel raar kijken.
    Want het is toch geen normale bougie.
    maatjes zijn een beetje kleiner.
    Bedrijven die bosmajers en kettingzagen repareren of in onderhoud doen hebben ze vaak wel ;)
     
  18. R081N

    R081N

    Lid geworden:
    19 mei 2010
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Voor mijn FG baja kon ik ze daar zo halen, en lijkt me sterk dat die bougie in de G2D motoren heel veel kleiner zijn dan de normale zenoah motoren. maar als scooterzaak hem niet heeft kan je ook vragen of ze hem willen bestellen of dan anders even bij andere bedrijven vragen ;)

    suc6 !!!!
     
  19. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    496
    Locatie:
    5076
    Kan ook gewoon een koppelingsveer van je schoentjes gebroken zijn, tikt ook.
    Maar kun je de auto optillen aan het trekkoord?
    Zo niet kan dat duiden op te lage compressie.
    Sproeiernaalden gewoon afstellen zoals je op internet terug kan vinden (fabrieksinstelling).
    Heb het even opgezocht voor een G230RC van mijn Carson Attack: L=1,25 open H=1,5 open.
    Als er vuil in je leidingen zit loopt ie ook niet, een viltclunk in de tank biedt uitkomst.

    Succes!
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    De hele auto optillen aan de Trekstarter, zonder dat die losdraait/naar buiten komt?
    Dat lijkt mij vrij sterk eerlijk gezegt, dat kon ik met mijn Marder met compleet gereviseerd 26CC blok ook niet hoor?

    Maar ik kan het mis hebben hoor!
     

Deel Deze Pagina