Rustler VXL or 1/16 E Revo VXL?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door PeterMischief, 3 sep 2012.

  1. PeterMischief

    PeterMischief

    Lid geworden:
    3 sep 2012
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Elst(Utrecht)
    Hallo allemaal,

    Ik sta aan het begin van een nieuwe hobby, rc racing. Ik heb twee (elektro) auto's op het oog die mij wel mooi lijken. De Traxxas Rustler VXL en de Traxxas 1/16 E Revo VXL. Maar welke is het meest geschikt?
    Ik zal de auto meestal gaan gebruiken op de straat(stenen) maar ook regelmatig even het bos induiken.
    Ook zit ik met het dilemma welke afstandsbediening is goed? Ik kan de 2.4 Ghz doen, maar wat voegt dat voor meerwaarde toe? En kan je dan tegelijk rijden met een 27mHz auto?(Die mijn broertje zal gaan rijden)

    Graag jullie reacties, en alvast hartelijk bedankt!

    Edit:
    Wat voor upgrades heb je in het begin nodig? Banden? Wheeliebar?
    Het wordt in ieder geval een Rustler, of een Bandit(zie mijn volgende discussie:)).
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2012
  2. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. jobbo97

    jobbo97

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Nederland, Apeldoorn
    Ik heb nu een rustler VXL, op straat rijd die als een tierelier, maar in het bos mis ik wel de 4wd.
    zelf heb ik voor de rustler gekozen omdat ik die wat groter vind. ik vond de 1/16 e-revo best klein, maar achteraf heb ik misschien wel spijt. en vriend van me heeft de 1/16 e-revo en die doet het off road echt wel een stuk beter.

    Gr Job
     
  4. RCNoob

    RCNoob

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Utrecht (stad), Nederland
    Ik heb o.a. zelf 2 Rustler VXL's, en geloof me, daar heb je echt plezier mee! Vooral de kracht die de kleine monsters hebben! Wel raad ik je aan om het forum even goed door te nemen wat Wasp250 ook al aan heeft gegeven!

    Veel succes en welkom op het forum!


    Met vriendelijke groet,

    Dennis.
     
  5. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Ik heb beide autos gehad en allebei veel plezier aan beleefd. Als eerste auto zou ik de Rustler aanraden. Waarom?
    Het is een 1/10, net wat groter dan de 1/16 en voor jou doeleinden (straat/bashen/bos/grasveldjes) meer geschikt. De MERV is vaak net te klein voor het groffe werk.
    2wd ipv 4wd, dus net wat simpelere techniek wat voor een beginner wellicht beter/fijner is om in te stappen. Tevens het knutselen en afstellen maakt het minder lastig.
    Ik zou zeker 2,4ghz kiezen, tegenwoordig zo goed als storingsvrij dus je hoeft geen failsave.Tevens is rekening te houden met andere rijders is qua freq verleden tijd.

    Qua kwaliteit, hop-ups etc, is niks mee en kun je bergen spullen krijgen voor beide autos. Al om al, zul je geen spijt krijgen, welke auto je ook kiest.
     
  6. PeterMischief

    PeterMischief

    Lid geworden:
    3 sep 2012
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Elst(Utrecht)
    Alvast hartelijk bedankt voor alle reacties! Ik heb nog wel een vraagje, wat heb je voor "upgrades" nodig? Die in het begin gewoon een "must" zijn?

    Gr. Peter
     
  7. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland
    1/16 revo is stock al vrij bash proof.
    Maar een lipo kan hij wel gebruiken .
    rustler weet ik niet echt maar daar is de rpm voorbumper wel een must
     
  8. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
    Bij de rustler zou ik beginnen bij de schokbrekers, bij hogere sprongen vliegen de caps er af met het gevolg dat alle olie er uit komt verder gaat er niks kapot. deze vervangen door bigbores (alu).
    Bij de merv zou ik de draagarmen vervangen door RPM. Voor de rest zijn beide auto's een goede keus om mee te beginnen.
     
    Heritage vindt dit leuk.
  9. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    De Rustler is een stuk makkelijker om aan te sleutelen. Kan ook wat meer hebben zonder dat er iets breekt in vergelijking met de Merv. Diffs en servo zijn zwakke punten van de Merv.
    Ik heb al drie keer een chassis van een Merv vervangen en kan je melden dat dit geen leuke klusjes zijn.
     

Deel Deze Pagina